افراد بالای ۶۰ سال باید با در دست داشتن کارت واکسن به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند و نوبت سوم واکسن خود را دریافت کنند.

ثبت چهارمین روز بدون فوتی کرونا در این استان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای چهارمین روز متوالی در استان، هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده و آمار فوتی ها در عدد ۲ هزار و ۴۳۱ نفر باقی مانده است.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون و همکاری خوب مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی، وضعیت شیوع ویروس در هرمزگان تقریبا پایدار و تا حدودی در خط روند نزولی قرار داشته که البته این شرایط در صورت بی توجهی نسبت به شیوه نامه های بهداشتی ، تغییر خواهد یافت و باید منتظر موج ششم کرونا بود.

وی آمار بستری های شبانه روز گذشته در هرمزگان را ۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر مجموع بستری های کرونا در بیمارستان های استان ۱۳۶ نفر است که از این شمار ۲۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند و حال ۶ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان با اشاره به آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا در هرمزگان همزمان با سراسر کشور، تصریح کرد: افراد بالای ۶۰ سال باید با در دست داشتن کارت واکسن به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند و نوبت سوم واکسن خود را دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: سالمندانی مشمول تزریق دُز سوم واکسن کرونا هستند که چهار ماه از نوبت دوم تزریق آنان گذشته باشد.

نوروزیان در خصوص واکسیناسیون آنفلوآنزا و درخواست های مردم هرمزگان برای انجام آن، گفت: بارها و بارها اعلام شده که نیازی به واکسیناسیون آنفلوآنزا برای همه افراد نیست و تنها گروه های پرخطر در اولویت انجام این واکسیناسیون هستند.

وی هشدار داد: سال گذشته با توجه به رعایت‌ بیشتر نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، آنفلوآنزا چندان شایع نشد، اما امسال در صورت بی توجهی مردم در عایت شیوه نامه های بهداشتی ،احتمال شیوع مجدد آنفلوآنزا هم وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید