این واکسن که با نام علمی NVX-CoV۲۳۷۳ شناخته می شود، در صورت دریافت چراغ سبز، اولین تزریق مبتنی بر پروتئین در انگلیس خواهد بود. واکسن های مبتنی بر پروتئین هم اکنون به کودکان برای محافظت از آنها در برابر آنفلوآنزا، مننژیت و هپاتیت داده می شود.

بی‌خطرترین واکسن کرونا برای کودکان معرفی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روزنامه دیلی میل نوشت: کارشناسان می گویند: واکسن کرونای نواواکس که احتمال دارد چند روز دیگر در انگلیس مورد تایید قرار گیرد، برای کودکان بی خطرتر از واکسن‌های فعلی کرونا است.

کارشناسان می‌گویند، این واکسن کووید-۱۹ که ممکن است تنها چند روز با تایید در انگلیس فاصله داشته باشد، می‌تواند برای کودکان ایمن‌تر از واکسن های فعلی کرونا در انگلیس باشد. انگلیس ۶۰ میلیون دز از این واکسن را سفارش داده است.

امید است که این واکسن آمریکایی که از فناوری واکسن آزمایش شده و واقعی استفاده می کند و در کارخانه ای در «تی ساید» تولید می شود، بتواند تردیدها را کاهش و جذب را در کودکان افزایش دهد.

مشخص شده است که واکسن کرونای نوواکس عوارض جانبی کمتری در مقایسه با واکسن‌های مدرنا، فایزر یا حتی آسترازنکا ایجاد می‌کند. واکسن نواواکس بر اساس پروتئین‌های ویروس کرونا ساخته شده است و در آن از قطعات خالص‌شده ویروس برای تحریک پاسخ ایمنی استفاده می‌شود.

این واکسن که با نام علمی NVX-CoV۲۳۷۳ شناخته می شود، در صورت دریافت چراغ سبز، اولین تزریق مبتنی بر پروتئین در انگلیس خواهد بود. واکسن های مبتنی بر پروتئین هم اکنون به کودکان برای محافظت از آنها در برابر آنفلوآنزا، مننژیت و هپاتیت داده می شود.

کارشناسان می گویند تایید این واکسن می‌تواند راه را برای استفاده از واکسن کرونا برای کودکان هموار کند و همچنین افراد مردد را به تزریق واکسن تشویق کند. داده‌های مرحله نهایی مطالعه این واکسن کرونا، ماه گذشته به سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات مراقبت‌های بهداشتی (MHRA) ارسال شد و انتظار می‌رود طی چند روز تأیید شود.

واکسن کرونای نواواکس در دو دز به فاصله ۲۱ روز تزریق می شود. برخلاف سایر واکسن های کرونا که باید در دمای فوق العاده سرد نگهداری شوند، نواواکس را می توان تا سه ماه در یخچال معمولی نگهداری کرد.

نتایج مرحله سوم این واکسن توسط محققان شرکت داروسازی نواواکس مستقر در مریلند که روی ۱۵ هزار نفر در انگلیس انجام شد نشان داد که میزان اثربخشی واکسن کرونای نواواکس در برابر بیماری های خفیف، متوسط و شدید ناشی از سویه اصلی کروناویروس ۹۶.۴ درصد است.

در همین حال، آزمایش این واکسن روی ۳۰ هزار نفر در آمریکا و مکزیک نشان داد که این واکسن ۱۰۰ درصد در برابر ابتلا به بیماری های متوسط و شدید کرونا محافظت می کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید