یک کارشناس بازارهای مالی درباره پیش‌بینی هفته آینده می‌گوید: همه چیز به معاملات روز شنبه بستگی دارد اما به طور کلی بازار متعادل است.

پیش‌بینی بورس برای شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / رشد بازار ادامه دار است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس از هفته گذشته روند رو به رشد است. این رشد پس از صحبت‌های رئیس‌جمهور و پنج مصوبه وزیر اقتصاد آغاز شد و به صورت نوسانی تا روز گذشته ادامه داشت.

براساس داده‌های سازمان بورس و اورق بهادار، شاخص کل بورس با رشد ۵.۴۳ درصدی از محدوده یک میلیون و ۲۷۶ واحد به یک میلیون و ۳۰۱ واحد رسید.

بورس از روز شنبه روند نوسانی مثبت را پشت سر گذاشت، یعنی یک روز شاخص مثبت و روز دیگر متعادل بود. اما روز چهارشنبه شاخص تا محدوده یک میلیون و ۲۷۱ واحد نزول کرد، در نهایت در محدوده یک میلیون و ۳۰۱ واحد ایستاد.

معاملات بورس به شنبه بستگی دارد

پیام الیاس کردی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره پیش‌بینی هفته آینده می‌گوید: همه چیز به معاملات روز شنبه بستگی دارد اما به طور کلی بازار متعادل است.

وی توضیح می‌دهد: در هفته جاری حمایت‌هایی روی تابلوی انجام شد و این حمایت را می‌توان در سهام فلزی و معدنی دید.

این کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته ارزش معاملات به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد. اما روز چهارشنبه بازار کمی منفی بود و از ارزش معاملات کاسته شد.

الیاس‌کردی تاکید می‌کند: بازار سرمایه در انتظار توافقات است. انتظار می‌رود هفته آینده اخبار مثبتی از مذاکرات برسد.

وی ادامه می‌دهد: انجام توافق می‌تواند روی نرخ دلار نیز تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازارهای مالی در نهایت می‌گوید: نباید انتظار سبزپوشی یکپارچه از بازار را داشت. احتمال دارد شاخص مثبت اما برخی سهام منفی باشند یا برعکس.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید