قله‌های صخره‌ای کوه‌های خانه شیشه‌ای بر فراز چشم‌انداز اطراف قرار دارند. آنها به قدری مهم هستند که در فهرست میراث ملی کوئینزلند و به عنوان منظره ای با اهمیت ملی ثبت شده‌اند.

کوه‌های خانه شیشه‌ای در کوئینزلند استرالیا + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: دشت ساحلی تخت ساحل آفتاب با برج‌های برجسته یک مجموعه آتشفشانی باستانی نقطه‌گذاری شده است. کوه‌های خانه شیشه‌ای، شاخه‌های آتشفشانی هستند که وقتی گدازه‌ها در منافذ آتشفشان‌های فعال سرد شده و جامد می‌شوند، تشکیل می‌شوند. در طی میلیون‌ها سال، لایه‌های بیرونی نرم‌تر آتشفشان‌ها فرسایش یافتند و تنها هسته‌های داخلی سخت‌تر باقی ماندند. این ۱۳ قله و زمین‌های اطراف آن توسط مردم بومی گوبی، مقدس تلقی می‌شوند. در داستان‌های بومی رویای‌تایم، کوه‌های این رشته شامل یک خانواده است و یک روایت با جزئیات فراوان توصیف می‌کند که چگونه بسیاری از کوه‌ها به شکل‌های متمایز خود شکل گرفته‌اند.

قله‌های صخره‌ای کوه‌های خانه شیشه‌ای بر فراز چشم‌انداز اطراف قرار دارند. آنها به قدری مهم هستند که در فهرست میراث ملی کوئینزلند و به عنوان منظره ای با اهمیت ملی ثبت شده‌اند.

مسیرهای پیاده‌روی از میان انواع جنگل‌های باز به چشم‌اندازهایی با مناظر پانوراما از کوه‌ها منتهی می‌شوند. می‌توانید در اطراف پایه کوه تیبروگرگان قدم بزنید تا نمایه آن را از زوایای مختلف ببینید و به بالای کوه نگونگون برسید تا مناظری تماشایی از قله های مجاور و مناظر اطراف را ببینید.

مسیرهای چالش برانگیز دیگری برای قله و مکان های صعود برای صخره نوردان و شناورهای با تجربه وجود دارد.

کوه‌های خانه شیشه‌ای مجموعه‌ای از سیزده تپه است که به طور ناگهانی از دشت ساحلی در ساحل آفتاب، کوئینزلند، استرالیا بالا می‌آیند. بلندترین تپه، کوه بیروه با ارتفاع ۵۵۶ متر از سطح دریا است، اما قابل شناسایی‌ترین تپه‌ها، کوه تیبروگرگان است که از زوایای خاصی به چهره‌ای که از شرق به سمت اقیانوس خیره شده است، شباهت دارد. کوه های خانه شیشه ای در نزدیکی جنگل ایالتی بیربروم و راه استیو ایروین قرار دارند. قله‌های آتشفشانی کوه‌های خانه شیشه‌ای به‌طور چشمگیری از چشم‌انداز ساحل آفتاب اطراف بالا می‌آیند. آنها توسط شاخه‌های نفوذی، بقایای فعالیت های آتشفشانی که ۲۶ تا ۲۷ میلیون سال پیش رخ داده‌اند، تشکیل شده‌اند.

دانش فرهنگی بومیان

کوه‌های خانه شیشه‌ای در سرزمین‌های سنتی مردم جینیبارا و گوبی واقع شده اند. ملل اول استرالیایی‌ها، افسانه مفصلی درباره کوه‌ها دارند.

این کوه‌ها توسط پارک‌های ملی کوئینزلند مدیریت می‌شوند و به عنوان یک دارایی گردشگری معرفی می‌شوند.

گیاهان و جانوران

انواع مختلفی از گیاهان از جمله درختان، چمن، بوته‌ها و درختچه‌ها وجود دارد. حیواناتی که در آنجا زندگی می‌کنند شامل پرندگان، خزندگان، قورباغه‌ها، خفاش‌ها، موش‌ها، گربه ها و پستانداران هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید