دکتر سیدمحمد علوی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان از  شناسایی ۵۶۸ بیمار جدید کرونایی طی یک روز در خوزستان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به روز قبل ۱۳۸ نفر کاهش یافته است. 

مراجعه ۵۹۹۳ بیمار جدید مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی خوزستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمد علوی بامداد جمعه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج هزار و ۹۹۳ مورد مشکوک به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کردند که این میزان نسبت به روز گذشته ۶۲۰ نفر کمتر شده است.

وی افزود: سیر کاهشی مبتلایان، بستری و فوتی های کرونایی در استان هر چند با نوساناتی مقطعی همراه است ولی تداوم داشته و اکنون در حال سپری کردن مراحل خروج از موج پنجم بیماری هستیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ نفر در خوزستان به دلیل ابتلا به کرونا، جان باختند که این میزان نسبت به روز قبل یک نفر کمتر شده است.

وی افزود: جمع بیماران کرونایی در استان خوزستان از ابتدای بروز همه گیری کرونا تاکنون ۵۹۲ هزار و ۵۵۹ نفر بوده است.

علوی بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۷۰ نفر در بیمارستان های خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن ۲۳ مورد افزایش داشته است.

وی افزود: سیر بیماری در حال گذر است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در روزهای آینده شاهد خروج کامل از موج پنجم بیماری خواهیم بود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: این تصور که اگر ۲ دُز واکسن بزنیم در مقابل بیماری ایمن بوده و به نوع خفیف آن مبتلا می شویم کاملا اشتباه است .

وی افزود:  اُمیکرون ثابت کرده کسانی که یک بار دچار بیماری شدند، عفونت مجدد هم در آنها رخ می دهد بنابراین هیچ چیز جای واکسن را نمی گیرد و واکسیناسیون کامل تزریق سه دُز واکسن است.

 تاکنون بیش از هفت میلیون دُز واکسن کرونا در استان خوزستان تزریق شده است.

در حال حاضر چهار شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید