مکزیک سال‌هاست که به عنوان یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگاران شناخته می‌شود، اما روند و سرعت کشته شدن خبرنگاران در سال جاری شوکه‌کننده است.

کشته شدن هفتمین خبرنگار در مکزیک از ابتدای سال جاری میلادی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از گاردین نوشت: «خوان کارلوس مونیز» که خبرنگار اخبار جنایی وبسایت خبری «تستیگو مینرو» بود، روز جمعه در ایالت «ساکاتکاس» واقع در مکزیک کشته شد. «مونیز» هفتمین خبرنگاری به شمار می‌رود که تاکنون در سال جاری میلادی در مکزیک کشته شده است.

پلیس ایالت «ساکاتکاس» با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد تحقیقاتی را در این مورد آغاز کرده است و از پروتکل‌های مربوط به جرائم علیه آزادی بیان پیروی خواهد کرد.

«ساکاتکاس» یکی از پرخشونت‌ترین ایالت‌های مکزیک است. در ماه ژانویه، جسد هشت مرد و دو زن پیش از طلوع آفتاب در یک وانت در نزدیکی درخت کریسمسی که در میدان اصلی این ایالت قرار داشت، کشف شد.

مکزیک سال‌هاست که به عنوان یکی از خطرناکترین کشورها برای خبرنگاران شناخته می‌شود. اما روند و سرعت کشته شدن خبرنگاران در سال جاری شوکه کننده است و حتی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز ماه گذشته نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

خبرنگاران اغلب هدف حمله کارتل‌های مواد مخدر مکزیک قرار می‌گیرند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید