ارگ جدید بم؛ از قطب‌های مهم گردشگری در جنوب شرق ایران محسوب می‌شود که در استان کرمان واقع شده است. این دهکده توریستی تا مرکز استان یعنی کرمان، ۲۰۴ کیلومتر و تا جیرفت ۱۲۷ کیلومتر فاصله دارد و در بخش تفریحی و گردشگری خود امکان تجربه‌ی رویدادها، جاذبه‌ها و فعالیت‌های جذاب و خاطره‌انگیزی را فراهم کرده است و هر ساله گردشگران و مسافران زیادی را برای بازدید و اقامت در دل کویری پر از نخل به خود جذب می‌کند. با ما همراه باشید تا با ارگ جدید بم و جاذبه‌های این مجموعه بیشتر آشنا شویم.

ارگ جدید بم و جاذبه‌های گردشگری آن

سلام نو-سرویس گردشگری: ارگ جدید بم، منطقه‌ای توسعه‌یافته است که بر اساس مطالعات کامل مهندسی و شهرسازی ایجاد گردیده و کلیه امکانات پشتیبانی، رفاهی، ورزشی و اقامتی را در خود جای داده است. رویکرد ارگ جدید، اقتصادی و توریستی است از این رو امکانات تفریحی و اقامتی آن بسیار درخور و قابل توجه است، امکاناتی نظیر پیست‌های اسب‌دوانی، موتور چهارچرخ، دوچرخه‌سواری و کارتینگ، سالن‌های مختلف ورزشی، دریاچه بزرگ تفریحی و رستوران‌های متنوع از جمله فضاهای در نظر گرفته شده برای این مجموعه گردشگری است.

این منطقه در بخش صنعتی خود بسیار خوب ظاهر شده است و با وجود نخلستان‌ها و صنعت خودروسازی و نیز قطعه‌سازی منطقه‌ای توسعه‌یافته به شمار می‌آید و با اتکاء به قابلیت‌های خود توانسته رشد مطلوبی در شاخص‌های اقتصادی واحدهای صنعتی داشته باشد و شرایط رقابتی در فضای کسب‌وکار و پردازش صادرات ایجاد کند. ارگ جدید بم، قطب صنعتی بزرگی در زمینه خودروسازی و صنایع وابسته به آن محسوب می‌شود و از زمان تأسیس آن در سال ۱۳۷۶ تا به امروز بالغ بر ۳۲ نوع خودرو در این منطقه تولید شده است.

ارگ جدید بم با وسعت ۲۶۰ هکتار فضای سبزی که در خود دارد فضای ذهنی هر کسی را راجع به این منطقه با داشتن آب و هوای گرم و خشک تغییر می‌دهد و بی‌شک انتظار و تصورها بعد از آمدن و حضور داشتن در آن دستخوش تغییر می‌شود. ۵۲۰ هزار اصله نخل خرمایی که با وجود دو رشته قنات به نام‌های حسین‌آباد و دولت‌آباد و نیز چند چاه کشاورزی، در دو نخلستان آبیاری می‌شود تأثیر شگرفی بر فضای سبز و جاده تندرستی در ارگ جدید گذاشته است. وجود دریاچه مصنوعی در این منطقه‌ی توریستی و گردشگری علاوه بر چشم‌نواز بودن، امکان قایق‌رانی تفریحی را نیز فراهم آورده و لذتی تکرار نشدنی رقم می‌زند.

ارگ جدید بم و جاذبه‌های گردشگری آن

امکانات و فضاهای تفریحی در ارگ جدید بم

در این مجموعه فضاهای تفریحی و جاذبه‌های متنوعی برای گردشگران طراحی و فراهم شده است تا پاسخ‌گوی مناسبی برای سلیقه‌های متفاوت باشد. امکاناتی نظیر سالن‌های ورزشی و بیلیارد، پیست‌های گوناگون، استخرهای سرپوشیده و روباز، دریاچه مصنوعی، رستوران و کافه‌های متعدد، مسجد و حسینیه برای بی‌نیازی گردشگران به بیرون مجموعه به خوبی گردهم آمده است. در ارگ جدید تجربه هیجان‌انگیزی با رفتن به پیست‌های اسب‌دوانی، موتور چهارچرخ، کارتینگ و دوچرخه‌سواری خواهید داشت که با وجود اقامت راحت در هتل آن کامل می‌شود. سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر فضای مناسبی برای حضور سازمان‌ها و شرکت‌ها و برگزاری تورهای فرهنگی و تفریحی است.

اقامت در ارگ جدید

در ارگ جدید بم، هتلی چهار ستاره و نوساز با امکان سرویس‌دهی کامل به ۸۰ اتاق و ۷ سوئیت وجود دارد که در یک طبقه امکانات مناسبی برای اقامت گردشگران و مسافران ایجاد کرده است و گزینه بسیار خوبی برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از بافت تاریخی شهر کرمان و جاذبه‌های خاص آن و نیز ارگ جدید بم محسوب می‌شود و نکته جالب توجه اینکه، این هتل با فاصله ۱۲ کیلومتری از فرودگاه بم، مقصد بسیاری از مسافران این فرودگاه است.

بهترین زمان بازدید از ارگ جدید

بم در اقلیم گرم و خشک ایران قرار دارد، از این جهت تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد آن به دلیل مجاورت با بیابان بسیار ملموس است. با این حال همه‌ی فصول سال برای بازدید از این مجموعه مناسب و ارگ جدید به خوبی پذیرای مسافران در هر زمان است. فصل بهار در این منطقه مانند بسیاری از مناطق گردشگری ایران، فصل زیبایی برای بازدید و گردش به حساب می‌آید.

دسترسی به ارگ جدید و جاذبه‌های اطراف آن

ارگ جدید بم در استان کرمان، بم و در کیلومتر ۱۲ بزرگراه بین‌المللی خلیج‌فارس بم- زاهدان قرار دارد و قلعه دختر، کارخانه حناسازی و ارگ بم از جمله جاذبه‌های کم‌نظیر در اطراف ارگ جدید به شمار می‌آیند.

ارگ جدید بم و جاذبه‌های گردشگری آن

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید