در پی شدت گرفتن تنش‌ها با چین، هزاران سرباز آمریکایی که برای کار با سیستم‌های موشکی سطح به هوا، راکت‌های توپخانه‌ای با تحرک بالا و پهپادها آموزش دیده‌اند، به استرالیا خواهند رفت.

تصمیم آمریکا برای استقرار بیش از ۲۰۰۰ نیرو در شمال استرالیا

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از دیلی‌ میل نوشت: حدود ۲۲۰۰ نیروی گردشی از تفنگداران دریایی آمریکا برای نخستین بار از سپتامبر سال جاری میلادی در قلمرو شمالی استرالیا مستقر خواهند شد.

وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد، این یازدهمین استقرار در بخش "تاپ اند" قلمرو شمالی و نخستین استقرار در قلمرو شمالی است که شامل ۲۵۰ پرسنل ارتش آمریکا خواهد بود. این اقدام بخشی از ابتکارعمل کنونی آمریکا در منطقه هند-اقیانوس آرام به منظور آماده شدن برای حمله احتمالی چین به تایوان در سال‌های پیش روست.

پیتر دوتون، وزیر دفاع استرالیا در سپتامبر هشدار داد که درگیری با چین نباید دست‌کم گرفته شود و امروز (چهارشنبه) نیز در مرکز مطالعات آمریکا گفت، در حالی که جهان سرگرم حمله روسیه به اوکراین است، "پکن احتمالا به دنبال الحاق تایوان خواهد بود."

این استقرار تفنگداران دریایی مکمل برنامه همکاری هوایی پیشرفته بین نیروی هوایی سلطنتی استرالیا و نیروی هوایی آمریکاست. حدود یک هزار تفنگدار دریایی در حال حاضر در شهر "داروین" قلمروی شمالی فرود آمده‌اند. آنها با نیروی دفاعی استرالیا آموزش خواهند دید تا این اطمینان حاصل شود که آنها قادر به پاسخ دادن به بحران‌ها در این منطقه هستند.

این شامل کمک‌های بشردوستانه، واکنش به بلایای طبیعی، ماموریت‌های تخلیه و تقویت سفارتخانه‌های امریکا یا عملیات‌های نظامی است. این آموزش شامل انجام مانورهای نظامی با گلوله واقعی برای ارتقای همبستگی میان نیروهای استرالیایی و آمریکایی و دیگر متحدان منطقه‌ای است.

مارکوس کانستیبل، فرمانده نیروهای شمالی استرالیا گفت، ائتلاف آمریکا مهم‌ترین روابط دفاعی استرالیا و کانون برنامه امنیتی این کشور است. این نیروی چرخشی تفنگداران دریایی راه کلیدی برای افزایش همکاری‌های منطقه‌ای با شرکا در منطقه هند-اقیانوس آرام است. ما با همکاری یکدیگر فعالیت‌های آموزشی جامعی از جمله کمک‌های بشردوستانه، عملیات‌های امنیتی و مانور با گلوله واقعی انجام خواهیم داد.   

انتظار می‌رود که تفنگداران دریایی آمریکا این ماموریت چرخشی را در اکتبر تکمیل کنند.

این اطلاعیه در حالی منتشر شد که دوتون هشدار داده بود در صورت لزوم برای جلوگیری از گسترش "خودکامگی" در منطقه هند-اقیانوس آرام متوسل به نیروی نظامی "معتبر" خواهد شد.

وزیر دفاع استرالیا در جریان سخنرانی در مرکز مطالعات آمریکا نسبت به نشانه‌های شوم نشات‌گرفته از ائتلاف چین-روسیه هشدار داد و گفت: استرالیا و آمریکا همکاری‌های خود را افزایش می‌دهند تا منطقه هند-اقیانوس آرام را بر اساس منافع مشترک شکل دهند. ما به ثبات منطقه‌ای متعهد هستیم.

وی مستقیما به چین اشاره کرد و گفت: روسای حزب کمونیست چین در تلاشند تا از درگیری‌ها در اوکراین به عنوان یک "حواس‌پرتی مفید و فرصتی برای انجام اقدامات تهاجمی خودشان" استفاده کنند.    

آمریکا، استرالیا و انگلیس برای مقابله با آنچه اقدامات "تهاجمی رو به رشد" چین در این منطقه می‌خوانند، پیمانی امضا کردند که براساس آن طی دهه‌های آتی زیردریایی‌هایی با سوخت اتمی به کانبرا ارسال می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید