رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به فوت سه نفر دیگر از مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل طی شبانه‌روز گذشته، مجموع شمار جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان طی ۲۵ ماه گذشته را ۲ هزار و ۷۶۴ نفر ذکر کرد.

کرونا در اردبیل کاهشی شد / شناسایی ۱۴ مبتلای جدید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا و در آخرین روز سال ۱۴۰۰، شمار مبتلایان روزانه کووید.۱۹ در این استان طی شبانه روز گذشته به ۱۴ نفر کاهش یافته که پایین‌ترین آمار ۲ ماه گذشته است.

دکتر علی محمدیان اردی با اشاره به آغاز روند نزولی شاخص‌های شیوع کرونا در استان اردبیل از چهار هفته قبل افزود: مجموع شمار مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان در شبانه‌روز گذشته نیز به ۸۴ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به فوتی سه نفر دیگر از مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل طی شبانه‌روز گذشته، مجموع شمار جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان طی ۲۵ ماه گذشته را ۲ هزار و ۷۶۴ نفر ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با امیدوارکننده خواندن روند کاهشی شیوع موج ششم کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر گفت: کاهش شمار بستری روزانه و مجموع مبتلایان کرونا در این استان طی چند روز گذشته نشانگر اثرگذاری مثبت واکسیناسیون است.

دکتر محمدیان‌اردی با هشدار به احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روزهای آینده و در پی ازدحام مناسبت‌های مربوط به عید نوروز اضافه کرد: همه آحاد مردم باید مراقبت‌های بهداشتی کنترل کرونا را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد، نمین، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از بستری شدن ۳۷ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۶ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

دکتر محمدیان‌اردی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۹۱ دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۹۷ درصد جمعیت هدف معادل ۹۵۸ هزار و ۶۶۲ دُز و نرخ تزریق نوبت دوم را حدود ۸۷ درصد معادل ۸۳۶ هزار و ۵۲۱ دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

وی همچنین اعلام کرد: دُز سوم واکسن کرونا برای ۳۷۶ هزار و ۹۲۶ نفر از شهروندان استان اردبیل تزریق شده که معادل ۳۷ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل باقیمانده جمعیت هدف دریافت دُز سوم واکسن در استان اردبیل را زیاد و بیش از ۶۰ درصد شهروندان اعلام و اظهار کرد: همه برای مهار این ویروس همه شهروندان باید به صورت سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی را به خصوص هنگام سفر نوروزی رعایت کنند.

وی افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و مسافران نوروزی بایستی این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

دکتر محمدیان‌اردی، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید