۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
کد خبر: 55352814

بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۴ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت در بازار جهانی کاهش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات بهداشتی چین در روزهای اخیر اعلام کرده اند چندین مورد جدید از ابتلا به کرونا در پکن دیده شده که همین امر موجب نگرانی مقامات از بازگشت همه گیری در پایتخت چین شده است. از آنجا که پکن بزرگترین وارد کننده نفت خام و دومین مصرف کننده آن در جهان محسوب می شود، تشدید قرنطینه و تدابیر بهداشتی در این کشور به طور مستقیم بر بازار جهانی انرژی تاثیر می گذارد. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۴ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. این در حالیست که بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۰۱ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

سرمایه گذاران اما این روزها همچنان نگران آینده بازار عرضه در ماه‌های آینده هستند. تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه روسیه ممکن است موجب مشکلات جدی در بازار عرضه و تشدید بحران سوخت در اروپا و آمریکا شود.

پیش تر شرکت انگلیسی شل اعلام کرد دیگر نفت تصفیه شده از روسیه را نخواهد پذیرفت. برخی دیگر از شرکت‌های نفتی در اروپا نیز عنوان کرده اند ممکن است در ماه‌های آینده نفت روسیه را تحریم کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید