خرید انواع ماشین آلات تزریق پلاستیک را می توانید از سایت سورین انجام دهید. شرکت سورین وارد کننده انواع دستگاه های تزریق از برندهای معتبر همچون دمارک است که تمامی دستگاه ها را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب نظیر نصب و راه اندازی توسط متخصصین مجرب عرضه می کند.

آشنایی با انواع ماشین های قالب گیری تزریقی و نحوه انتخاب بهترین دستگاه برای تولید قالب تزریق پلاستیک

برای تولید یک محصول پلاستیکی به دستگاه تزریق پلاستیک نیاز دارید که به عنوان قالب گیری تزریقی یا پرس تزریقی نیز شناخته می شود، ماشین آلات تزریق پلاستیک در اصل برای تولید مواد ترموپلاستیک به اشکال مختلف و همچنین محصولات پلاستیکی از طریق فرایند قالب گیری مورد استفاده قرار می گیرند.

بسته به اینکه چه نوع محصولی را تولید می کنید انواع مختلفی از ماشین آلات تزریق پلاستیک وجود دارد که به دستگاه قالب گیری تزریق عمودی، افقی و تمام الکتریکی تقسیم می شوند.

اگر قصد خرید دستگاه تزریق پلاستیک را دارید بهتر است با فرآیند قالب گیری تزریقی آشنا شده و با توجه به نوع فرایند، بهترین دستگاه تزریق پلاستیک را انتخاب کنید.

انواع دستگاه های تزریق پلاستیک

● ماشین تزریق پلاستیک پلانجری

این دستگاه خاصیت اختلاط و پلاستیک سازی ضعیفی دارد و برای بهینه سازی عملکرد آن، نصب دستگاه شاتل دایورتر ضروری است به همین علت در حال حاضر، به ندرت استفاده می شود.

● دستگاه تزریق پلاستیک رفت و برگشتی

پلاستیک سازی و تزریق با این دستگاه به علت اینکه خاصیت اختلاط و پلاستیک سازی خوبی دارد، ایده ال است و در حال حاضر به طور گسترده برای تولید محصولات پلاستیکی استفاده می شود.

● دستگاه قالب گیری تزریق پیستونی

در فرایند این دستگاه پلاستیک سازی از تجهیزات پیستونی  استفاده می شود که عملکرد قابل قبول و سرعت تزریق بالایی دارد.

● دستگاه قالب گیری تزریق هیدرولیک

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیک نسبت به مدل های دیگر پایین تر است و با توجه به اینکه قطعات ارزان تر و نیروی گیرش فوق العاده ای دارد، انتخاب مناسبی برای تولید انواع ظروف پلاستیکی خواهد بود.

● ماشین تزریق پلاستیک الکتریکی

بهره وری انرژی، زمان کمتر، فرآیند سریعتر و عملیات پاک و سازگار با محیط زیست از ویژگی های منحصر به فرد ماشین آلات تزریق الکتریکی است که انتخابی ایده آل برای کارخانجات تولید ظروف پلاستیکی به شمار می آید.

● دستگاه قالب‌گیری تزریقی هیبریدی

ماشین آلات هیبریدی، جدیدترین دستگاه های تزریق هستند که از انعطاف‌پذیری بالایی در طراحی برخوردار می باشند. این ماشین ها، مزایایی مانند صرفه‌جویی در انرژی و دقت بسیار بالای قالب‌های الکتریکی را با ظرفیت تولید بیشتر یک واحد هیدرولیک ترکیب می‌کنند و نسبت به ماشین های قالب گیری تمام هیدرولیک یا تمام الکتریکی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و زمان خرابی کمتری را تجربه می کنند. علاوه بر این، دستگاه قالب گیری تزریقی هیبریدی یک گزینه مقرون به صرفه به شمار می آید.

ماشین تزریق پلاستیک چگونه کار می کند؟

اصل کار دستگاه قالب گیری تزریقی این است که پلاستیک مذاب را با کمک نیرویی که از طریق پیچ منتقل می شود، به داخل حفره قالب بسته تزریق می کند و پس از عمل آوری و شکل دهی محصول را تولید می کند.

طی این فرآیند، ابتدا پلاستیک دانه ای یا پودری به ظرف اضافه می شود و پلاستیک از طریق چرخش یک پیچ و گرم شدن دیواره بیرونی ظرف مذاب می شود. سپس، دستگاه قالب را می بندد و پیچ تزریق را به سمت جلو حرکت می دهد تا نازل به ورودی قالب نزدیک شود. سپس سیلندر تزریق، پیچ را به جلو حرکت می دهد تا با فشار و سرعت زیاد، پلاستیک مذاب را به داخل قالب وارد کند. پس از مدت زمان معینی که برای ایجاد فشار، خنک سازی، انجماد و قالب گیری، طی می شود، قالب باز شده و محصول خارج می شود.

آشنایی با انواع ماشین های قالب گیری تزریقی و نحوه انتخاب بهترین دستگاه برای تولید قالب تزریق پلاستیک

راهنمای خرید ماشین آلات تزریق پلاستیک

۱. مشخصات و مدل دستگاه قالب گیری

از آنجایی که انواع مختلفی از دستگاه های قالب گیری تزریقی وجود دارد، لازم است در ابتدا به درستی مشخص کنید که کدام یک از انواع دستگاه تزریق پلاستیک برای تولید محصول شما باید استفاده شود. این امر تأثیر زیادی بر قیمت محصول تولیدی، کیفیت و راندمان تولید دارد.

قبل از انتخاب مشخصات و مدل های دستگاه قالب گیری تزریقی، ابتدا باید پارامترهای عملکرد دستگاه تزریق پلاستیک را در دستورالعمل محصول ارائه شده توسط سازنده بررسی کنید.

۲. ابعاد قالب

ابعاد قالب که علاوه بر طول و عرض شامل ارتفاع آن نیز می شود، عامل اصلی در خرید ماشین تزریق پلاستیک مناسب است. دستگاه و قالب باید تا بیش از دو برابر ارتفاع محصول باز شوند تا محصول از قالب خارج شود. علاوه بر این، باید فضایی برای استفاده احتمالی از ربات در فرآیند تولید وجود داشته باشد.

۳. سرعت تزریق

برخی از محصولات نهایی به خصوص محصولات بسیار نازک، برای شکل گیری پایدار به سرعت پرتاب بالا و تزریق سریع نیاز دارند. در این مورد، ممکن است لازم باشد مطمئن شوید سرعت تزریق و پرتاب دستگاه برای تولید محصول شما کافی است. برای تایید نهایی دستگاه تزریق پلاستیک باید قطر پیچ، مقدار تزریق، فشار و سرعت تزریق در نظر گرفته شود.

۴. ظرفیت موجود

خرید ماشین دستگاه تزریق بسته به ظرفیت مورد نیاز برای تولید محصول مشخصات متفاوتی خواهد داشت. برای تولید محصولات با تقاضای بالا که به ظرفیت زیادی به صورت سالانه نیاز دارند، دستگاه اختصاصی سفارش داده می شود که قیمت بالاتر هم دارند.

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک

قیمت انواع ماشین آلات تزریق پلاستیک به وزن تزریق، اندازه دستگاه و برند تولید کننده دستگاه بستگی دارد.

در مرحله اول بهتر است  وزن تزریق مشخص شود که اندازه تن دستگاه تزریق را تعیین می کند. هر چقدر محصول بزرگتری تولید شود، دستگاه نیز باید ابعاد بزرگتری داشته باشد که به معنای قیمت بیشتر است.

در مرحله دوم باید برندهایی که ماشین تزریق با چنین تناژی را تولید می کنند، مقایسه کرد. به عنوان مثال قیمت دستگاه تزریق پلاستیک چینی مطمئنا کمتر از برند های اروپایی مثل دمارک است.

آشنایی با انواع ماشین های قالب گیری تزریقی و نحوه انتخاب بهترین دستگاه برای تولید قالب تزریق پلاستیک

خرید انواع ماشین آلات تزریق پلاستیک

خرید انواع ماشین آلات تزریق پلاستیک را می توانید از سایت سورین انجام دهید. شرکت سورین وارد کننده انواع دستگاه های تزریق از برندهای معتبر همچون دمارک است که تمامی دستگاه ها را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب نظیر نصب و راه اندازی توسط متخصصین مجرب عرضه می کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید