به محتوایی که توسط آژانس‌های تولید محتوا مانند محتوا هفت تولید می‌شود، برون‌سپاری محتوا می‌گویند.

روش‌های جذب مشتری برای فروش بیشتر

در این مقاله سعی بر این داریم بینشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید درباره کسب‌وکارتان طور دیگری بیندیشید و فرایند بازاریابی محتوایی خاص خودتان را طراحی کنید. این‌گونه می‌توانید مشتریان خود را چندین برابر بیشتر از قبل کنید. شما می‌توانید با سفارش تولید محتوا از مجموعه محتوا هفت در این حوزه، به‌صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

تمرکز روی مشتریان و نه محصولات و خدمات خود

خب توجه داشته باشید برای اینکه در بازاریابی محتوایی عملکردی قدرتمند داشته باشید، باید نکاتی را مد نظر بگیرید. در واقع در این روش باید بیشتر روی مشتریان و کمتر بر روی محصول و خدماتمان تمرکز کنیم. شاید تعجب کنید و بگویید چرا؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم طبق تحقیقات و تجربه سایر افراد، برای آنکه بیشتر بفروشید باید محصولات و خدماتتان را کمتر معرفی کند.

حالا ممکن است بگوید چگونه؟

بله؛ شما باید با استفاده از سایر روش‌ها، مخاطبین خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. در واقع باید سرنوشتتان را به دست بگیرید و با تغییر طرز فکر و نوع رفتار، طریقه بازاریابی را تغییر دهید.

نکته مهم که باید در نظر داشته باشید این است که مشتریان به شما، محصولات و خدماتتان اهمیت نمی‌دهند؛ در واقع آنها به خودشان اهمیت می‌دهند. پس باید مخاطب را درگیر کنید تا بتوانید محصولات و خدماتتان را به آنها بفروشید. در ادامه چند روش برای تبدیل مخاطب به مشتری دائمی را توضیح می‌دهیم.

چند روش برای تبدیل مخاطب به مشتری دائمی

  • از روش‌های تبلیغاتی سنتی خداحافظی کنید.

 همان‌طور که می‌دانید گوش افراد از تبلیغات پر شده است و آنها دوست ندارند، شعار بشنود پس با این اوصاف برای جذب مشتری باید از روش‌های نوین مانند تولید محتوای تصویری، پادکست، ویدئو، متن و.... استفاده کنید. البته توجه داشته باشید هرکدام از روش‌های گفته شده اصول مختص به خود را دارد و یک اشتباه کوچک در آن می‌تواند باعث نابودی برند و مشتریانتان باشد. مثلاً در تولید محتوای تصویری توجه به رنگ‌ها، نوع فونت، نوع متن نگارش شده، نوع تصویر استفاده شده، سلیقه مشتری، مشتری هدف و... باید موردتوجه طراح قرار بگیرد. این‌گونه می‌توانید محتوای باکیفیت، مطابق با استانداردها تولید و منتشر کنید و در ذهن مشتریان خود مانا شوید.

  • تقویم محتوایی متناسب با کسب‌وکارتان داشته باشید.

توجه داشته باشید یکی از مهم‌ترین مواردی که باید مدنظر داشته باشید، نگارش تقویم محتوایی بر اساس موضوع، نوع محتوا، زمان انتشار، پلتفرم موردنظر جهت انتشار آن، نام تجاری، لحن، نحوه معرفی محصول و خدمات و... است. داشتن تقویم محتوایی می‌تواند برای کسب‌وکارها نظم و روند خاصی را ایجاد کند.

اگر نمی‌توانید تقویم محتوایی مناسبی برای خود ایجاد کنیدریال باید به یکی از آژانس‌های تولید محتوا مانند محتوا هفت مراجعه و این خدمت را دریافت کنید.

مزایای تقویم محتوایی چیست؟

  1. صرفه‌جویی در زمان
  2. جلب اعتماد مخاطبان
  3. فعالیت منظم و افزایش تعامل کاربران
  4. جلب اعتماد موتورهای جست‌وجو و الگوریتم شبکه‌های اجتماعی

البته توجه داشته باشید طراحی تقویم محتوایی دارای اصول و مراحل خاصی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مراحل طراحی یک تقویم محتوایی

  1. تعیین مخاطب
  2. تعیین بسترهای انتشار و اولویت آن‌ها
  3. تعیین هدف و KPI
  4. تعیین محتوای تقویم محتوا
  5. ساخت یک مخزن محتوای خام
  6. هماهنگی با تیم تولید محتوا
  7. آغاز تولید و انتشار محتوا
  • هدف از تولید محتوا تبلیغ نیست!

توجه داشته باشید این روزها افراد به تبلیغات توجه نمی‌کنند؛ پس برای معرفی محصولات و خدمات باید از روش‌های نوین استفاده کنید. در واقع در نگارش یک محتوا باید سعی کنید به مخاطب خودآگاهی داده، پس از آن ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید و در نهایت تبدیل مخاطب به مشتری و تبدیل آن به مشتری دائمی را  داشته باشید.

  • نگارش محتوا بر اساس داستانی خاص

توجه داشته باشید اگر شما با مخاطب خود دوست نشوید و با آن ارتباط برقرار نکنید، نمی‌توانید به آن خدمتی ارائه دهید. در واقع محتوای تولید شده باید بر اساس استراتژی خاص ارائه شود و برای مخاطب ایجاد درد همراه با ارائه راهکار داشته باشد.

مثلاً اگر شما کرم ضدآفتاب هیدرودرم می‌فروشید، نباید بنویسید فروش کرم ضدآفتاب هیدرودرم ۵۹ هزار تومان.

در واقع قبل از معرفی محصول باید توضیحاتی ارائه دهید. این‌گونه می‌توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

کرم ضدآفتاب هیدرودرم محافظت‌کننده قوی پوست در برابر پرتوهای مضر آفتاب است.  ترکیبات منحصربه‌فرد و مؤثر به‌کاررفته در این محصول از پوست در برابر پرتوهای مخرب UVA و UVB به طور هم‌زمان محافظت می‌کند.  این محصول از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد و پیری پوست جلوگیری کرده و مانع از آفتاب‌سوختگی و التهابات پوست می‌شود. این ضدآفتاب به دلیل رنگی بودن، پوشش مناسبی برای پوست ایجاد می‌کند و جلوه زیباتری به آن می‌دهد. همچنین فاقد چربی است و به همین دلیل روی سطح پوست حالت چرب و روغنی ایجاد نمی‌کند. شما می‌توانید این ضدآفتاب را از سایت ما خریداری کنید.

در این محتوا توانستید با مخاطب ارتباط برقرار کنید و محصول خود را خیلی راحت به آن بفروشید.

  • نویسنده حرفه‌ای استخدام کنید.

برای نگارش محتوا باید به اصول نگارشی، سئو و ویراستیاری آگاهی کامل داشته باشید، این موضوع می‌تواند وقت زیادی از صاحب کسب‌وکار بگیرد. توجه داشته باشید یک غفلت نویسنده می‌تواند کل سابقه برند کسب‌وکار شما را زیر سؤال ببرد. شاید این مثال معروف را شنیده باشید.

بخشش، لازم نیست اعدامش کنید.

و

بخشش لازم نیست، اعدامش کنید.

اینجا می‌توانید تأثیر کاما (،) را متوجه شوید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید با جابه‌جا شدن یک کاما جان یک انسان گرفته یا می‌تواند تبرئه شود. پس زمانی که می‌گویم در نگارش محتوا باید دقت داشته باشید برای این است که بتوانید محتوای اصولی و سنجیده شده تحویل مخاطب دهید. برای اطمینان از این که محتوای شما بر اساس اصول نگارشی، سئو و قواعد زبان موردنظر (فارسی) نگارش شده، می‌توانید محتوای خود را برون‌سپاری کنید.

برون‌سپاری محتوا چیست؟

به محتوایی که توسط آژانس‌های تولید محتوا مانند محتوا هفت تولید می‌شود، برون‌سپاری محتوا می‌گویند. اگر بخواهیم آن را به زبان عامیانه توضیح دهیم می‌توانیم بگویم به نگارش محتوا توسط فردی غیر از مجموعه که در آن فعالیت دارید را برون‌سپاری محتوا می‌گویند. امروزه سفارش تولید محتوا انگلیسی توسط اکثر شرکت ها برون سپاری می شود.

جالب است بدانید برون‌سپاری محتوا مزایای زیادی دارد که در ادامه چند مورد آن را نام می‌بریم.

مزایای برون‌سپاری محتوا

  1. تحویل به ‌موقع
  2. تولید محتوای اصولی
  3. توجه به سلیقه مشتری
  4. نگارش محتوا توسط نویسندگان خبره و باتجربه
  5. شناسایی نیاز مشتری و ارائه راهکار برای آن
  6. طراحی استراتژی مختص به کسب‌وکار
  7. صرفه‌جویی در وقت صاحب کسب‌وکار
  8. رعایت اصول نگارشی، ویراستیاری و سئو
  9. دریافت رتبه خوب از موتورهای جست‌وجو
  10. شناسایی کلمات کلیدی و مترادف مرتبط با کسب‌وکار
  11. تسلط نویسنده به اصول سئو، نگارش و کلمات کلیدی و مترادف آن
  12. و ...

سخن پایانی

توجه داشته باشید برای جذب مشتری باید تکنیک‌های گفته شده را رعایت کرده و در مسیر خود ناامید نشوید؛ چرا که باید با تولید محتوا به‌صورت آهسته و پیوسته مسیر پیشرو را طی کنید تا بتوانید اعتماد مخاطب خود را جلب کنید. این‌گونه بدون اینکه حوصله مخاطب را به سر ببرید، می‌توانید مشتری جذب، و فروشتان را چند برابر افزایش دهید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید