معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت مقوله جمعیت و تاثیرات مهم آن بر پیشرفت کشور، گفت: باید در این حوزه هم رو به جهاد تبیین بیاوریم.

جهاد تبیین در حوزه جمعیت لازم است!

به گزارش سلام نو به نقل از شفاف، دکتر کمال حیدری معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (یکشنبه ۳۰ مردادماه) در نشست توجیهی کشوری مدیران و کارشناسان اداره جوانی جمعیت و سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرکز همایش‌های هتل قلب تهران، با بیان اینکه جوانی جمعیت یک مقوله ملی است، اظهار داشت: آینده کشور به جوانی جمعیت گره خورده است.

وی افزود: کشوری موفق و پویا است که آینده اقتصاد، فرهنگ و مراکز علمی آن در دست نسل جوان باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جوانی جمعیت، گفت: مقام معظم رهبری تاکنون بیش از ۴۵ بار به جوانی جمعیت اشاره کردند که با تلاش بسیار گسترده‌ای که صورت گرفت قانون جوانی جمعیت مصوب شد و همه دستگاه‌ها باید برای اجرایی شدن آن تلاش کنند.

ضرورت گسترش جهاد تبیین به حوزه جمعیت

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت مصمم است که تکالیف خود در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به نحو شایسته ای اجرا کند.

حیدری افزود: بحث جمعیت صرفا تکلیف وزارت بهداشت نیست، اما به دلیل سیاست‌های تعدیل جمعیت در زمان‌های گذشته و برعکس شدن آن و نقش نیروهای بهداشتی و درمانی در این مسیر باید همه عزم خود را جزم کرده تا به سمت فرزندآوری و ازدیاد نسل حرکت کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: باید در مورد ضرورت جوانی جمعیت جهاد تبیین راه‌ اندازی شود و ما معتقدیم نخست باید همکاران ما در بخش بهداشت توجیه شوند تا در این مسیر  با قوت و همت بیشتری حرکت کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بحث جوانی جمعیت نیازمند حرکتی عالمانه و خلاقانه است و همه مسئول هستیم و نمی‌توان سطحی و شعاری کار کنیم بلکه باید جهادی کار کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید