در این مطلب به مقایسه کامپوزیت و لمینت دندان، تفاوت آنها و وجه مشترک آنها می پردازیم. البته در رابطه با انتخاب هر یک از این روش ها، بهتر است نظر دندانپزشک خود را نیز در نظر داشته باشید.

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

به گزارش سلام نو، لمینت دندان یکی از روشهای زیبایی و سفید کردن دندان است و یک لایه نازک سرامیکی است که بروی دندان قرار میگیرد.

لمینت سرامیکی برای افرادی که مشکلات ظاهری دندان دارند بسیار مناسب است. ماندگاری لمینت بسیار بالاست. روش دیگر سفید کردن و اصلاح فرم دندان ونیر کامپوزیت دندان است. این دو روش برای برطرف سازی عیوب و فرم دندانها به کار میرود. کامپوزیت دندان قابلیت انجام در یک جلسه را دارد.

چه کسانی میتوانند لمینت یا کامپوزیت انجام دهند؟

افرادی که فرم و ظاهر دندان آنها مناسب نیست و در روابط اجتماعی خود دچار مشل اعتماد به نفس برای خندیدن و صحبت کردن هستند ، کاندیدای مناسبی برای انجام لمینت یا کامپوزیت میباشند.

مراحل انجام لمینت به چه صورت است؟

لمینت دندان در سه مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول فرد به دندانپزشک خود مراجعه کرده و معاینات لازم جهت انجام لمینت انجام خواهد شد. قبل از هرچیزی جهت اقدام به لمینت ، دندان ها باید در وضعیت سالم باشد. بنابراین اگر نیاز به درمان باشد ، درمان دندان ها انجام گرفته خواهد شد. در صورت سالم بودن وضعیت دندان ها، در مرحله ابتدایی دندانپزشک دندانهای فک مورد نظر را به صورت جزیی تراش خواهد داد تا فرم و اندازه دندانهای به یک شکل دربیاید. پس از مرحله تراش ، نوبت به گرفتن قالب میشود. در این مرحله دکتر از دندانهای شما قالب گرفته و برای حفظ ظاهری دندانهای تا موعد حاضر شدن لمینت ها ، لایه ای به صورت یکدست بروی دندانها قرار خواهد گرفت که به این مرحله ، گذاشتن لمینت موقت می گویند. در مرحله لمینت موقت، شما میتوانید ظاهر دندان های نهایی خود را تا حدی ببینید. دندانپزشک قالبگیری انجام شده را به لابراتوار جهت ساخت واحدهای لمنیت سرامیکی ارسال می کند. پس از ساخت و آماده شدن لمینت ها ، شما به کلینیک دندانپزشک خود مراجعه کرده و واحدهای لمینت توسط بروی دندان شما نصب می شود.

ماندگاری لمینت سرامیکی دندان چقدر است؟

طول عمر و دوام لمینت سرامیکی با تجوه به جنس آن ، بسیار مقاوم است و حدود ۱۰ تا ۱۵ سال ماندگاری دارد.

آیا لمینت با خوردن مواد غذایی رنگ دار ، رنگش تغییر میکند؟

خوشبختانه لمینت های سرامیکی ، خاصیت رنگ پذیری ندارند و با خوردن مواد غذایی رنگ دار مانند قهوه چای و... در طول زمان تغییر رنگ نخواهد داشت.

درمان زیبایی ونیر کامپوزیت به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان یا ونیر کامپوزیت ، یکی دیگر از روشهای زیبایی سفید کردن و برطرف کردن عیوب دندان است. در این روش، فرایند انجام کار سریعتر میباشد.

در روش کامپوزیت دندان به طور معمول نیازی به تراش دندان نیست مگر اینکه جهت برطرف سازی عیوب دندان ها، دندانپزشک شما نیاز به تراش جزیی برای دندانهای شما ببیند.

ونیر کامپوزیت ها در چند جلسه انجام میشود؟

کامپوزیت ها معمولا طی یک جلسه توسط دندانپزشک شما انجا خواهد شد. در مرحله اول پس از بررسی و معاینه دندان ها، در صورت سالم بودن وضعیت آن ها، اقدام به انجام ونیر کامپوزیت خواهد کرد.

مانگاری کامپوزیتها چقدر هست؟

کامپوزیت ونیرها حدود ۵تا ۷ سال ماندگاری خواهند داشت که در طی این مدت نیاز به پالیش کردن آن دارید.

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

یکی از سوالات پرتکرار و انتخاب های سخت ، در روش های زیبایی دندان، انتخاب بین کامپوزیت و لمینت است. به هین خاطر مزایا و معایب هرکدام را در اینجا بررسی میکنیم تا به راحتی بتوان یک گزینه را انتخاب کرد.

مزایا و معایب لمینت دندان

از مزایای لمینت میتوان به ماندگاری بالا ، عدم رنگ پذیری نسبت به مواد غذایی و ظرافت و زیبایی این روش اشاره نمود.

از معایب لمینت با توجه به جنس آن ، میتوان گفت قیمت لمینت نسبت به کاموزیت کمی بالاتر هست و دیگر معایب آن میتوان به تراش دندان اشاره کرد.

مزایا و معایب کامپوزیت چیست؟

از مزایای کامپوزیت ونیرها میتوان گفت که در یک جلسه قابل انجام هستند. قیمت بسیار مناسبی دارند و ظاهر آن اگر به دندانپزشک ماهر مراجعه کنید، ظریف و طبیعی خواهد بود.

از معایب کامپوزیت ها میتوان به ماندگاری کمتر آن نسبت به لمینت و رنگ پذیر بودن در طی زمان نسبت به مواد غذایی اشاره نمود.

درنتیجه میتوان گفت هر دو روش مزایا و معایب خودشان دارند اما به طور کلی لمینت دندان به دلیل طول عمر بالایی که دارد روش بهتری خواهد بود.

بعد از انجام لمینت یا کامپوزیت نیاز به مسواک زدن هست؟

پاسخ به این سوال مثبت هست ، رعایت بهداشت دهان و دندان ، استفاده از نخ دندان و مسواک بعد از انجام کارهای زیبایی لمینت دندان یا کامپوزیت حائز اهمیت میباشد.

بعد از لمینت دندان میشه تخمه خورد؟

یکی از سوالات پر تکرار مراجعه کنندگان به کلینیک دندانپزشکی دنتال ایرانیان از دکتر اللهیار گیاهپور، سوالاتی در این باره است. پاسخ به این سوال مثبت هست. شما می توانید به راحتی بعد از انجام لمینت دندان یا کامپوزیت، تخمه یا سیب میل کنید اما گفتنی است که احتیاط کردن در حین خوردن نیز بهتر است رعایت شود.

قیمت لمینت چقدر است؟

قیمت لمینت دندان با توجه به نرخ ارز در حال نوسان است ، قیمت های آن با توجه به برند استفاده شده متغیر خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید