طبق نامه صادر شده از سوی دبیرکل (سابق) فدراسیون سوارکاری بنابر بند ۶ ماده ۲۳ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، از سوی محمود حیدری، سرپرست این فدراسیون ۲ تخلف انتصاباتی صورت گرفته است.

 انتصابات غیرقانونی در فدراسیون سوارکاری

به گزارش شلام نو به نقل از ایسنا، ۲۰ مهر سال جاری محمود حیدری، سرپرست فدراسیون سوارکاری طی ابلاغی مصطفی دهدشتی را به سمت سرپرستی دبیرکلی این فدراسیون منصوب کرد اما نکته قابل در خصوص این ابلاغیه، ‌ عدم تطابق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی است چراکه در خصوص وظایف و اختیارات رییس فدراسیون طبق بند ۶ ماده ۲۳ آمده: انتصاب یا عزل دبیرکل، روسای کمیته‌ها، معاونین و اعضای کمیته‌های بدوی و تجدید نظر پس از تایید هیات رییسه.

پس از این ابلاغ مهدی ختار، دبیرکل (سابق) فدراسیون سوارکاری نیز طی نامه‌ای به محمود حیدری سرپرست این فدراسیون اعلام کرد: نظر به مرقومه جنابعالی در عزل اینجانب با تاکید بر تخلف شما از مواد و بندهای اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی که متعاقبا قابل پیگیری در نهاد رسیدگی به تخلفات اداری است به استحضار می‌رساند: "مطابق بند ۶ ماده ۲۳ اساسنامه، انتصاب یا عزل دبیرکل، روسای کمیته‌ها، معاونین و اعضای کمیته‌های بدوی و تجدید نظر پس از تایید هیات رییسه در اختیار رییس فدراسیون است.

سرپرست فدراسیون سوارکاری کیست؟

صرف نظر از مفاد نامه انتصاب جنابعالی به سمت سرپرستی فدراسیون سوارکاری که صرفا در جهت برگزاری مجمع انتخابات رییس فدراسیون صادر شده است با فرض اینکه جنابعالی واجد همان اختیارات رییس فدراسیون باشید، به نظر اقدام فراقانونی آن سرپرست محترم برخلاف نص صریح بند ۶ ماده ۲۳ اساسنامه مشهود، محرز و البته قابل پیگیری است.

بنابراین مطابق مقررات مملکتی، بر حکم غیرقانونی جنابعالی مبنی بر عزل اینجانب بدون رعایت پروسه مندرج در اساسنامه آثار قانونی مترتب نیست و با این وصف با تاکید بر رعایت مفاد اساسنامه موضوع جهت مزید اطلاع علی‌رغم اعلام شفاهی به حضور کتبا ایفاد می‌شود".

همچنین در بخش دیگری از نامه ختار به سرپرست فدراسیون سوارکاری آمده است: "همچنین اقدامات اخیر جنابعالی در تغییر شاهرخ یموت مقدم، رییس کمیته پرش با اسب نیز مطابق بند ۶ ماده فوق‌الذکر تابع همین شرایط است.

بدیهی است قبل از تصوب هیات رییسه مبنی بر عزل اینجانب همچنان به عنوان دبیرکلی قانونی فدراسیون سوارکاری جهت انجام وظایف محوله در اساسنامه در محل فدراسیون حاضر هستم".

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید