۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 55394294

این موزه که در طول جنگ جهانی دوم تخریب شده بود، دوباره بازسازی و در سال 2009 افتتاح شد. این موزه به ­عنوان خانه مجموعه ­های گسترده­ای از موزه مصر، مجموعه پاپیروس و مجموعه آثار باستانی کلاسیک عمل می ­کند.

جاهای دیدنی برلین

سلام نو - سرویس گردشگری: برلین، پایتخت آلمان و بزرگترین شهر این کشور، مرکز اصلی سیاست، فرهنگ، رسانه و علم است. برلین که به‌خاطر استعداد فرهنگی‌اش شناخته می‌شود، خانه اپرای مشهور جهانی برلین و ارکستر فیلارمونیک برلین است، در حالی که صحنه هنری متنوع آن صدها گالری، رویداد و موزه را در بر می‌گیرد، از جمله گالری‌های جزیره موزه که جزئی از میراث جهانی یونسکو است.

علی‌رغم ویرانی‌های جنگ جهانی دوم و پس از دهه‌ها فروپاشی در شرق دیوار بدنام برلین، شهر به گونه‌ای بازسازی شده است که موفقیت‌های خود را جشن می‌گیرد و در عین حال به گذشته‌ای تاریک اذعان می‌کند. امروزه برلین به عنوان یک مقصد گردشگری مدرن و جوان که ترکیبی متنوع از معماری جدید و کلاسیک، سرگرمی های پویا، خرید و طیف گستردهای از موسسات ورزشی و فرهنگی و گالری های هنری را ارائه می دهد، شهرت پیدا کرده است.

علایق شما هرچه که باشد، برای کمک به شما برای استفاده حداکثری از ماجراجویی های گشت و گذار، حتما به لیست برترین جاذبه های توریستی ما در برلین آلمان مراجعه کنید.

  1. دروازه براندنبورگ

جاهای دیدنی برلین

مشهورترین بنای تاریخی برلین بدون شک دروازه براندنبورگ است. این دروازه زمانی نماد یک ملت تقسیم شده بود اما اکنون به عنوان نماد وحدت و صلح شناخته می شود. این دروازه بزرگ نئوکلاسیک توسط پادشاه فردریک ویلهلم دوم در سال 1788 ساخته شد و طراحی آن از آکروپولیس آتن الهام گرفته شده است. این بنای ماسه‌سنگی 26 متر ارتفاع دارد و در میدان پاریسر پلاتز منطقه میته قرار دارد.

در طول جنگ سرد، موقعیت فیزیکی و نمادین آن به عنوان دروازه مسدود شده در امتداد دیوار برلین، آن را به مکانی برای تظاهرات مردم برلین غربی تبدیل کرد.

بازدید از دروازه براندنبورگ در شب یک لذت خاص است و بدون شک یکی از بهترین کارهای رایگان برای انجام دادن در برلین است.

  1. رایشتاگ بازسازی شده

جاهای دیدنی برلین

رایشستاگ در ابتدا در سال 1894 ساخته و تکمیل شد، جایی که کاخ نو رنسانس به عنوان خانه رژیم امپراتوری آلمان عمل می کرد تا اینکه در سال 1933 سوزانده شد. این کاخ تا پس از اتحاد مجدد آلمان مورد استفاده قرار نگرفت و در آن زمان تخریب شد. بازسازی آن 10 سال طول کشید و سرانجام در سال 1999 به خانه پارلمان آلمان تبدیل شد.

نقطه برجسته این بازسازی باشکوه، گنبد جایگزین کوپل است. این گنبد شیشه ای، مناظر فوقالعادهای از شهر اطراف را به ویژه در شب ارائه می دهد. اگر در ماه‌های تابستان به این شهر سفر می‌کنید، حتما برنامه نمایش‌های نور در شب را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که برای ورود به گنبد و تراس نیاز به بلیت دارید و به دلیل تقاضای زیاد بلیت، توصیه می شود از قبل بلیت درخواست شود. در این مکان راهنمای صوتی رایگان به زبان انگلیسی موجود است.

  1. جزیره موزه

جاهای دیدنی برلین

جزیره موزه بین رودخانه اسپری و کوپفرگرابن در کانالی به طول 400 متر قرار گرفته است و یکی از مهم ترین مکان های میراث جهانی یونسکو در شهر است. در اینجا بسیاری از قدیمی ترین و مهم ترین موزه های شهر، از جمله موزه قدیمی (موزه آلتس) را خواهید دید که در سال 1830 برای نگهداری جواهرات تاج و سایر گنجینه های سلطنتی ساخته شده است.

این موزه که در طول جنگ جهانی دوم تخریب شده بود، دوباره بازسازی و در سال 2009 افتتاح شد. این موزه به عنوان خانه مجموعه های گستردهای از موزه مصر، مجموعه پاپیروس و مجموعه آثار باستانی کلاسیک عمل می کند.

گالری ملی قدیمی که در سال 1876 افتتاح شد، مجسمه‌ها و نقاشی‌های نئوکلاسیک و همچنین آثار امپرسیونیستی و مدرنیسم اولیه را به نمایش می‌گذارد. موزه ”بود“ مجموعه‌ای از هنر بیزانسی و همچنین مجموعه‌ای از مجسمه‌های بزرگ را در خود جای داده است که از قرونوسطی تا اواخر دهه 1700 را در بر می‌گیرد.

محبوب ترین موزه شهر، پرگامون، دارای موزه هنر اسلامی، دروازه ایشتار و ساختمان های تاریخی بازسازی شده از خاورمیانه است. جدیدترین جاذبه موزه، انجمن هومبولت در سال 2019 در اینجا افتتاح شد و موزه قوم شناسی برلین و موزه هنر آسیایی را در خود جای داده است.

  1. ایست بازرسی موزه چارلی

جاهای دیدنی برلین

این جاذبه توریستی جذاب که شناخته‌شده‌ترین نقطه گذرگاه بین برلین شرقی و غربی است، دارای نمایش‌ها و مصنوعات متعددی است که تاریخ حقوق بشر را ردیابی می‌کنند، همراه با نمایشگاه‌هایی که به طور خاص به تاریخ دیوار برلین و بازرسی چارلی می‌پردازند.

این موزه که در کنار خانه نگهبانی اصلی قرار دارد، برخی از جالب‌ترین تلاش‌های کسانی را که می خواهند از حکومت کمونیستی فرار کنند را برجسته می‌کند. اینها شامل یک بالون هوای خانگی اصلی است که در یک تلاش موفق استفاده شده است.

همچنین نمایشگاه جنگ سرد بلک باکس بخش هایی از دیوار برلین و ایستگاه های اطلاعاتی مرتبط را در آن به نمایش می گذارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید