گلوگاه یکی از زیباترین شهرهای مازندران می‌باشد که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر چشمه توسکا می‌باشد که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود کشانده است.

توسکا ؛ چشمه‌ای با آب زلال و گوارا در گلوگاه

سلام نو - سرویس گردشگری: توسکا چشمه با قدمتی زیاد، در منطقه بالادست شهرستان گلوگاه قرار دارد. با داشتن آب زلال و گوار و وجود درختان زیبای توسکا، این منطقه از جمله جاهای دیدنی گلوگاه به حساب می‌آید که در فصول بهار و تابستان ماهانه پذیرای ۱۵ هزار مسافر از داخل و خارج استان می‌شود.از دیگر دلایل اهمیت این منطقه گردشگری، وجود یخچال‌های طبیعی و خنک بودن هوا در ماه‌های گرم سال است. بیشترین گردشگران توسکا چشمه را مسافرانی از استان‌های گلستان، خراسان‌ شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تشکیل می‌دهند.

توسکا ؛ چشمه‌ای با آب زلال و گوارا در گلوگاه

نحوه دسترسی

گلوگاه شهری است در شرق مازندران که ۳۵۰ کیلومتر با تهران و ۳۰کیلومتر با بهشهر فاصله دارد. اگر هوایی سفر می‌کنید، نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها، فرودگاه ساری و گرگان است؛ اما زمینی تقریباً ۲۹ کیلومتر بعد از کمربندی بهشهر به گلوگاه می‌رسید. پارک جنگلی توسکا هم در ۵۰کیلومتری جنوب گلوگاه است.

توسکا ؛ چشمه‌ای با آب زلال و گوارا در گلوگاه

مناسب‌ترین زمان بازدید جنگل

بازدید از جنگل‌های ایران پر فصل‌های سرد یا پربارش دردسرهای خودش را دارد، از مسیرهای مسدود تا چشمه و رودخانه‌های طغیان کرده؛ پس برای سفر به گلوگاه و چشمه توسکا بهتر است تابستان را انتخاب کنید؛ اما در هر صورت انتخاب با شماست.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید