۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
کد خبر: 55397440

برای یک گردشگری ایده‌آل در کلیسای وانک، باید به اطلاعاتی از جمله: محل کلیسا، زمان بازدید، قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان و ... دست یابید.

قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانید قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان چقدر است؟! کلیسای وانک یکی از مکان‎های جذاب، دیدنی و خاطره انگیز در شهر اصفهان است. این کلیسا در بر دارنده‌ی یک معماری خارق العاده و چشم نواز و همچنین قدمت تاریخی و بسیار طولانی است. همین موضوع سبب جلب توجه بسیاری از گردشگران و توریست‌ها به این کلیسا شده است. محل قرار گیری این کلیسا، در یکی از بهترین محله‌های شهر اصفهان (محله جلفا) است. این کلیسا از جمله کلیساهای تاریخی شهر اصفهان، برای ارمنی‌ها است که اقدام به تولید آن، به زمان شاه عباس دوم بر می‌گردد. از این کلیسا با عنوان کلیسای نجات دهنده مقدس نیز یاد می‌شود.

سورپ آمنا پرکیج وانک (کلیسایی در نخجوان)، نامی است که برای نامگذاری این کلیسا، از آن استفاده شده است. معنی کلمه‌ای که بر روی این کلیسا گذاشته‌اند، (در زبان ارمنی) صومعه می‌باشد. این کلیسا در گذشته یکی از بهترین و مناسب‌ترین مکان‌ها برای عبادت پیروان دین مسیحیت (ارمنی‌ها) به شمار می‌رفت. اما امروزه این مکان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم و پرطرفدار در شهر اصفهان شناخته شده است. هر ساله در این مکان می‌توان شاهد بسیاری از توریست‌های خارجی از اقصی نقاط جهان بود.

آیا قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان برای بازدید از آن می ارزد؟

با توجه به اهمیت این کلیسا، بسیاری از افراد در پی دانستن قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان هستند. برای ورود به این مجموعه نیز مانند بسیاری از مکان‌های دیدنی دیگر، نیازمند تهیه بلیط خواهید بود. با در نظر گرفتن اهمیت برنامه ریزی برای بهره برداری از یک سفر ایده‌آل، پی بردن به هزینه‌های پرداختی در این زمینه، بسی ضروری است. اما در کنار پی بردن به قیمت بلیط این مکان و شرایط دسترسی به آن، بهتر است به دیدنی‌های اعجاب انگیز آن نیز اشاره شود. در این مکان می‌توانید شاهد بسیاری از دیدنی‌های خارق العاده باشید که عبارتند از:

  • معماری خارق العاده و شگفت انگیز: (معماری به کار برده شده در این مکان، تلفیقی از معماری اروپایی و ایرانی است. این مکان با خشت ساخته شده و ارتفاع آن بلغ بر ۱۲ متر می‌باشد.)
  • برخورداری از نقاشی‌های بی نظیر و چشم نواز: (در این مکان می‌توانید شاهد بسیاری از نقاشی‌های مدرن، چشم نواز و خیره کننده باشید که برای تهیه آنها از رنگ روغن استفاده شده است. در دور تا دور گنبد این کلیسا از پنجره استفاده شده است که می‌تواند انعکاس چشمگیر نقاشی‌ها را به همراه داشته باشد.)
  • موزه‌های دیدنی و تاریخی ارزشمند: (موزه‌های این کلیسا از گنجینه‌های ارزشمندی برخوردار هستند که توجه هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌کند. در این موزه می‌توانید شاهد بسیاری از نسخه‌های خطی، اشیای قیمتی و ارزشمند، تابلوهای نفیس، دست بافت‌های سنتی و ... باشید. یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌ها در این موزه، تار مویی است که حاوی نوشته‌ها می‌باشد.)

قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان

قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان

قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان چه میزان است؟

یکی از موارد مهم برای بازدید از این مجموعه، توجه به قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان است. بازدید از این مجموعه رایگان نیست. در نظر داشته باشید که این مجموعه نیازمند محافظت و نگهداری مناسب است که این نگهداری در بر دارنده‌ی هزینه‌های بسیار زیادی می‌باشد. برای بازدید از این مجموعه می‌توانید هزینه ی بسیار ناچیزی پرداخت نموده و از جذابیت‌های تکرار نشدنی آن دیدن نمایید.

قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان برای بازدید کنندگان و گردشگران داخلی، برابر با ۱۰۰۰۰ تومان است. لازم است بدانید که این هزینه نیز مانند بسیاری از هزینه‌های دیگر، دستخوش تغییرات شده و در طی سالهای مختلف، با افزایش قیمت مواجه گردیده است.

هزینه‌ی بازدید از این موزه برای گردشگران و توریست‌های خارجی، برابر با ۵۰۰۰۰ تومان می‌باشد. امکان بازدید از این مجموعه برای کلیه عموم فراهم است. بنابراین فارغ از هر دین و مذهبی، می‌توان از این موزه دیدن نمود.

قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان

قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان

روزهای مناسب برای بازدید از این مجموعه:

برای بازدید از این مجموعه در بسیاری از روزهای سال، می‌توانید اقدام نمایید. کلیسای وانک اصفهان در تمامی روزهای سال پذیرای مهمانان و گردشگران است. اما در برخی از روزها، مانند:

  1. ایام تعطیل
  2. روز اول فروردین
  3. مراسمات خاص ارمنی‌ها

بازدید از این مجموعه امکان پذیر نیست. اما در مابقی روزهای سال، می‌توانید به راحتی از این مجموعه دیدن نمایید. یکی از نکات بسیار ارزشمند برای بازدید از این مجموعه، عدم محدودیت زمانی تعیین شده برای آن است. بازدید کنندگان می‌توانند با توجه به شرایط خود، زمان‌های مختلف را برای بازدید از این کلیسا انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید از راهنمایی افراد ذیصلاح در این زمینه، استفاده کنید. زمان بازدید از این مجموعه از ۸:۳۰ تا ۱:۳۰ صبح و از ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰ عصر، می‌باشد. در نتیجه به راحتی می‌توانید با یک برنامه ریزی دقیق و مناسب، از این مجموعه فاخر و ارزشمند، دیدن فرمایید.

کلیسای وانک اصفهان

قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان

نحوه دسترسی به کلیسا:

برای دسترسی به کلیسای وانک اصفهان، فقط کافیست که اطلاعات مکانی آن را به طور کامل، دریابید. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، برای دسترسی به این موزه، باید به محله جلفا بروید. برای رسیدن به محله جلفا باید به خیابان حکیم نظامی رفته و سپس به سمت شمال حرکت کنید. با نظاره به سمت راست، می‌توانید شاهد ورودی این کلیسا باشید. لازم است بدانید که این کلیسا فاقد پارکینگ امی‌باشد. از وسایل نقلیه مناسب برای رسیدن به این کلیسا، می‌توان از مترو، اتوبوس، تاکسی و ... نیز یاد کرد.

در این مجموعه شاهد شماره تماس نیز خواهید بود. با برقراری تماس با کلیسا، می‌توانید از شرایط دسترسی، قیمت بلیط کلیسای وانک اصفهان، آدرس دقیق، زمان مناسب برای مراجعه و ... مطلع گردید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید