در این مطلب قصد داریم به بررسی وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی بپردازیم؛ پس همراه ما باشید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر به دنبال یک مقصد لذت‌بخش هستید، می‌توانید سری به جنگل‌های بارانی استوایی بزنید. نکته‌ای که درباره سفر به این جنگل‌ها حائز اهمیت بوده، انتخاب لوازم مناسب برای سفر است. وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی شامل موارد گوناگونی می‌شوند و هر کدام از آن‌ها توانسته‌اند اهمیت مخصوص به خود را داشته باشند. پیش از سفر حتماً یک چک لیست مناسب تهیه کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. در ادامه مهم‌ترین لوازم سفر را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت؛ پس همراه ما باشید.

در انتخاب کوله‌پشتی نهایت دقت را داشته باشید

یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی، کوله‌پشتی است. کوله‌پشتی انتخابی باید به نحوی باشد که بتواند امکان گشت‌وگذار را به راحتی برای شما فراهم کند. اگر سایز کوله شما بسیار بزرگ باشد، نمی‌توانید به آسانی قدم از قدم بردارید. اگر کوچک باشد نیز به احتمال قوی نمی‌توانید وسایل زیادی را در آن بگنجانید؛ پس وقت خود را برای پیدا کردن یک کوله‌پشتی با سایز متوسط و البته وزن پایین بگذارید. همچنین از آنجایی که مقصد شما جنگل استوایی و بارانی است، باید از کوله‌پشتی ضد آب استفاده کنید تا امکان نفوذ آب در آن وجود نداشته باشد. به طور کلی اگر می‌خواهید سفر شما بدون دردسر و بی‌دغدغه باشد، حتماً یک کوله باکیفیت را تهیه کنید و از هزینه کردن برای آن ابایی نداشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی شامل لوازم برپا کردن آتش می‌شوند

ممکن است در طول سفر نیاز به روشن کردن آتش داشته باشید؛ به همین علت باید لوازم مربوط به این کار را تهیه کنید و در کوله خود بگنجانید. برای درست کردن غذا، جوشاندن آب یا گرم شدن نیاز به آتش ضروری است. همچنین برای دور کردن حشرات نیز می‌توانید نسبت به برپا کردن آتش اقدام کنید. از آنجایی که در جنگل‌های استوایی هوای مرطوب جریان دارد، از این رو حمل کبریت چندان کارآمد نخواهد بود. پیشنهاد ما به شما فندک است که رطوبت نمی‌تواند تأثیری بر آن بگذارد.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی

برپا کردن آتش را فراموش نکنید

حتماً چراغ قوه را در کوله‌پشتی خود قرار دهید

از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی می‌توانیم به چراغ قوه اشاره کنیم. اگر قرار است شب را در جنگل سر کنید، داشتن یک چراغ قوه ضروری است. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم از چراغی بهره ببرید که دارای خاصیت ضد آب باشد. یعنی محیط مرطوب جنگل‌های استوایی روی آن اثر نگذارد و بتوانید زیر آب نیز از آن بهره ببرید.

چادر، کیسه خواب و زیرانداز را به هیچ عنوان فراموش نکنید

برای افرادی که قصد دارند شب را در محیط جنگل بگذرانند، داشتن چادر و زیرانداز ضروری است. این دو وسیله شرایط استراحت را برای شما فراهم خواهند کرد. همچنین داشتن چادر می‌تواند شما را از خطرات مختلفی همچون نیش حشرات دور کند. همچنین چادر یک مکان ایمن برای استراحت کردن و غذا خوردن است. همان‌طور که می‌دانید در جنگل‌های استوایی آمار بارش باران بسیار زیاد است؛ به همین علت به ضد آب بودن چادر و زیرانداز باید توجه کنید. اندازه چادر و زیرانداز نیز بستگی به تعداد نفرات دارد. اگر تنهایی به این سفر می‌روید، اندازه‌های کوچک مناسب خواهند بود. همچنین برای تجربه یک خواب راحت به شما پیشنهاد می‌کنیم تهیه کیسه خواب را فراموش نکنید.

پانچو؛ از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی

صبر کنید! وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی و استوایی هنوز به پایان نرسیده‌اند. از آنجایی که در این جنگل‌ها همواره احتمال بارش وجود دارند، پس تهیه یک پانچو ضروری است. با پانچو می‌توانید از خیس شدن سایر لباس‌هایتان جلوگیری کنید. داشتن پانچو می‌تواند شما را از شر مشکلات بسیار زیادی رها کند و باعث افزایش لذت سفر شود.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی

تهیه پانچو از ضروریات است

از لوازم الکترونیکی غافل نشوید

توقعی وجود ندارد در دل جنگل یک پریز برق پیدا کرده و گوشی خود را با آن شارژ کنید. در این شرایط داشتن یک پاور بانک می‌تواند بسیار کارآمد باشد. همچنین دوربین عکاسی، شارژر فندکی، اسپیکر و لوازم مشابه نیز می‌توانند به کمک شما بیایند و لذت سفر را برای شما چندین برابر کنند. البته حواستان باشد در طول راه به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید تا هزینه‌ای روی دستتان باقی نگذارند.

سایر تجهیزاتی که نباید فراموش کنید

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی بسیار گسترده هستند و هنگام برنامه‌ریزی باید یک چک لیست کامل برای خودتان تهیه کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. از جمله این تجهیزات می‌توانیم به قطب‌نما، جی‌پی‌اس، جعبه کمک‌های اولیه، لوازم بهداشت شخصی، کیسه زباله، حشره‌کش، داروها و مسکن‌های ضروری، پتو مسافرتی و... اشاره داشته باشیم. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، مشکلی وجود ندارد؛ در غیر این صورت سعی کنید از برداشتن وسایل اضافی جدا خودداری کنید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی

سایر تجهیزات ضروری و مهم

سخن آخر درباره وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی

اگر قصد سفر به جنگل‌های استوایی را دارید، تهیه لوازم مناسب باید در اولویت قرار بگیرد. این مقاصد ماجراهای بسیار زیادی دارند و می‌توانند برای شما جذابیت فراوانی را به همراه داشته باشند. تهیه وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های بارانی استوایی باید در اولویت قرار بگیرند که سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم؛ پس با تهیه این لوازم سفری بدون دردسر را برای خودتان رقم بزنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید