این لایحه برای اجرا، هنوز باید توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شود و پس از آن برای جو بایدن ارسال شود.

ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن برای کارمندان آمریکایی

به گزارش سلام نو، مجلس سنای ایالات متحده با انجام رأی گیری صوتی لایحه‌ای را تصویب کرده که به موجب آن، کارمندان فدرال از استفاده از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیویی متعلق به چین تیک تاک (TikTok) در دستگاه‌های دولتی منع می‌شوند. این لایحه هنوز باید توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شود و پس از آن برای جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ارسال خواهد شد.

در طول چند سال گذشته، قانونگذاران آمریکایی به بهانه امنیت ملی شرکت‌های چینی را سرکوب کرده‌اند و این آخرین اقدام آنها در این زمینه محسوب می‌شود که اعتقاد دارند پکن می‌تواند از این سرویس‌ها برای جاسوسی از آمریکایی‌ها استفاده کند.

تیک تاک در آمریکا

به گزارش گاردین، سنا در حالی چنین تصمیم گرفته که ایالات‌های «داکوتای شمالی» و «آیووا» اخیراً دستگاه‌های دولتی را از استفاده از اپلیکیشن تیک تاک متعلق به شرکت چینی ByteDance منع کرده بودند، زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر انتقال داده‌های آن به دولت چین وجود دارد.

فرماندار داکوتای شمالی و آیووا در اقدام خود، دستورالعمل‌هایی را صادر کردند که سازمان‌های اجرایی را از دانلود این برنامه روی تجهیزات دولتی منع می‌کند. حدود ده ایالات آمریکایی دیگر از جمله آلاباما و یوتا نیز اقدامات مشابهی را انجام داده‌اند.

همچنین بسیاری از آژانس‌های فدرال از جمله وزارت دفاع، امنیت داخلی و وزارتخانه‌های ایالتی هم اکنون تیک تاک را از دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده‌اند. «جاش هاولی»، سناتور جمهوری خواه پیش از این گفته بود:

«تیک‌تاک یک خطر امنیتی بزرگ برای ایالات متحده است و جایی در دستگاه‌های دولتی ندارد.»

پاسخ تیک تاک به ادعاهای ایالات متحده

در مقابل، تیک‌تاک ادعا می‌کند که نگرانی‌های مطرح شده، عمدتاً از اطلاعات نادرست ناشی شده و دوست دارد با سیاست‌گذاران ملاقات کرده و در مورد اقدامات شرکت خود با آنها صحبت کند. این شرکت اخیراً گفت:

در سال ۲۰۲۲ نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا تلاش کرد تا کاربران جدید را از دانلود برنامه تیک تاک منع کند، اما در نهایت نتوانست چنین اقدامی را عملی کند.

مجلس نمایندگان باید لایحه سنا را تا قبل از پایان جلسه فعلی کنگره که انتظار می‌رود هفته آینده به پایان برسد، تصویب کند. باید دید در آینده چه تصمیم درباره ادامه فعالیت تیک‌تاک در ایالات متحده گرفته خواهد شد. این گزارش در حالی منتشر شده که شبکه اجتماعی اینستاگرام که متعلق به شرکت آمریکایی متا است، در چند وقت گذشته با معرفی ویژگی‌های جدیدی تلاش کرده تا رقیب جدی برای تیک‌تاک باشد./ دیجیاتو

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید