۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 55411469

سالیانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است که با هدف بازدید از مناطق گردشگری مهاراشترا راهی دیار باستانی هندوستان می‌شوند.

معبد بابولنس مهاراشتر

سلام نو-سرویس گردشگری: ایالت زیبا و وسیع مهاراشترا بخشی از کشور هندوستان است که جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده است. از این رو، سالیانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است که با هدف بازدید از مناطق گردشگری مهاراشترا راهی دیار باستانی هندوستان می‌شوند. گردشگران برای اینکه بتوانند لذت سفر گردشگری بی‌نظیری را تجربه کنند، بهتر است راجع به مناطق گردشگری مهاراشترا اطلاعات مفیدی به دست آورند. از این رو، هنگام گردش در مقصد دلخواه خود دچار سردرگمی نمی‌شوند. برای کسب اطلاعات در ادامه همراه ما باشید.

کلیسای مونت مری

مناطق گردشگری مهاراشترا

کلیسای مونت مری از جذاب‌ترین مناطق گردشگری مهاراشترا است که بر فراز تپه‌ای مشرف به دریای عرب قرار دارد و یکی از کهن‌ترین کلیساهای کلان‌شهر بمبئی به‌ شمار می‌رود. اولین‌ بار، بنای باشکوه و دیدنی کلیسای مونت مری در سال ۱۵۷۰ میلادی ساخته و سپس در سال ۱۶۴۰ بازسازی شد. یک بار دیگر کلیسا را در سال ۱۷۶۰ بازسازی کرده‌اند. بنای امروزی کلیسا بیش از صد سال قدمت دارد و در سال ۱۹۰۴ میلادی احداث شده است. بر اساس گفته‌های تاریخی تندیس حضرت مریم این کلیسا را در قرن شانزدهم میلادی، پرتغالی‌ها به هند منتقل کرده‌اند.

معبد بابولنس

مناطق گردشگری مهاراشترا

معبد بابولنس از دیگر مناطق گردشگری مهاراشترا است که از قدیمی‌ترین معابد بمبئی هندوستان به‌ شمار می‌رود. معبد بابولنس به شیوا که یکی از خدایان مذهب هندو بوده اهدا شده است. قدمت این معبد شگفت‌انگیز به قرن دوازدهم میلادی بازمی‌گردد و دستور ساخت آن توسط فرمانروایان محلی منطقه صادر شده است. در طول سال‌ها، بنای اولیه معبد ویران و در نهایت طبق اتفاقاتی سوزانده شد. بنایی که امروزه وجود دارد، در قرن هجدهم میلادی بازسازی و مرمت شده است.

غارهای کانهری

مناطق گردشگری مهاراشترا

غارهای کانهری نیز در لیست مناطق گردشگری مهاراشترا قرار دارد که مجموعه‌ای از غارها و یادبودهای تراشیده از سنگ است که در پارک ملی سانجی گاندی واقع شده‌اند. مجسمه‌ها و کنده‌کاری‌های مذهبی را می‌توان در کنار نقاشی‌ها و سنگ‌نوشته‌هایی در غارهای جذاب کانهری مشاهده کرد که قدمت آن‌ها به قرون یکم تا دهم پس از میلاد بازمی‌گردد. مجموعه غارها شامل ۱۰۹ غار می‌شود که قدیمی‌ترین آن‌ها در تضاد با غارهای جدید مجموعه و همچنین غارهای مزین الفنتا، ساده و بدون هیچگونه تزئینات هستند.

دریاچه پاوانا

مناطق گردشگری مهاراشترا

دریاچه پاوانا از مناطق گردشگری مهاراشترا کشور هندوستان به شمار می‌رود که پشت سد پاوانا شکل گرفته و یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی برای گردشگران و اهالی بمبئی است. دریاچه مصنوعی پاوانا حدود دو ساعت از مرکز کلان شهر بمبئی فاصله دارد. هرچند این منطقه همواره زیبا است، اما در فصل‌های بارانی بر جذابیت آن افزوده می‌شود. محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در این محدوده می‌توان به پیک‌نیک، کمپینگ و ورزش‌های آبی اشاره کرد.

مرکز ملی هنرهای نمایشی بمبئی

مناطق گردشگری مهاراشترا

مرکز ملی هنرهای نمایشی بمبئی از زیباترین مناطق گردشگری مهاراشترا است که به توسعه و حفاظت از میراث موسیقی، رقص، تئاتر، فیلم، ادبیات و عکاسی هند اختصاص دارد. همچنین در این مرکز هنری، آثار خلاقانه و جدید در زمینه‌های هنر نمایشی به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. همچنین، ارکستر سمفونی هند نیز در این مرکز نمایشی حضور دارد. از جمله برنامه‌های هنری مجموعه می‌توان به تئاترهای تجربی، خوانش شعر، نمایشگاه‌های عکاسی، اجراهای موسیقیایی از جاز گرفته تا موسیقی سنتی هندی و... اشاره کرد. بسیاری از برنامه‌های مرکز رایگان هستند که باعث محبوبیت فراوان آن شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید