غلامعلی نیک‌فهم سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: از ابتدای بارش برف در استان طی چند روز اخیر در مجموع ۳۵۳ کیلومتر از راه‌های استان برف‌روبی شد.

برف‌روبی ۳۵۳ کیلومتر جاده های گیلان

به گزارش سلام نو یه نقل از ایرنا، غلامعلی نیک‌فهم ا اظهار کرد: طی این مدت در استان یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۹۰۰ مترمکعب در گیلان برف‌روبی شد ضمن اینکه ۴۰۴ تن شن و نمک‌پاشی در محورهای استان استفاده شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۴ راهدار در عملیات برف‌روبی در محورهای گیلان حضور یافتند، اضافه کرد: ۷۲ دستگاه از ماشین‌آلات این اداره کل طی این مدت در عملیات برف‌روبی به کار گرفته شد.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به آغاز بارش برف و باران از یکشنبه گذشته در استان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بارش برف جز در محورهای حشمت آباد و کلیشم شهرستان رودبار که به صورت خفیف می باشد در سایر نقاط متوقف شده‌ است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش برف طی این مدت به میزان یک متر در محور اسالم به خلخال گزارش شد، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون همه راه‌های استان باز است و انسداد محور پونل - خلخال هم به دلیل وقوع کولاک و احتمال ریزش بهمن می باشد.

وی اظهار کرد: ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان روان است ضمن اینکه رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی باید همراه داشته باشند.

نیک‌فهم خاطر نشان کرد: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های گیلان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات مردم در ارتباط با وضعیت جوی و ترافیکی تمامی محورهای مواصلاتی استان و راه‌های ارتباطی استان‌های همجوار است.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای راهداری زمستانی در طول راه‌های حوزه استحفاظی گیلان انجام شده و اکیپ‌های این اداره کل از اول آذرماه در محورهای کوهستانی و برفگیر مستقر شده‌اند، افزود: ۶۰ اکیپ راهداری شامل ۵۷ مورد عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی با ۵۴۲ نیروی راهدار در اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای کوهستانی و برفگیر گیلان مستقر هستند.

نفوذ و فعالیت توده هوای پرفشار سیبری به همراه "وزش باد و بارندگی، بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها و مخلوط برف و باران یا برف در مناطق همجوار دامنه‌ها " از یکشنبه گذشته وارد استان شد. برف و باران در راه گیلان است

به دلیل برودت هوای سرد در استان گیلان و پایداری انرژی گاز بر اساس تصمیم مدیریت جهادی گاز مدارس و دانشگاه های گیلان طی ۲ روز "چهارشنبه و پنجشنبه" و ادارات امروز "پنجشنبه" تعطیل شد. ادارات و دستگاه های گیلان پنجشنبه تعطیل شد

با توجه به سرمای هوا، مصرف گاز خانگی در گیلان در روز گذشته نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است؛ از این‌رو از مشترکان مصرف گاز خانگی خواسته شده تا نسبت به صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی اهتمام بیشتر و جدی‌تری داشته باشند. شرکت گاز گیلان با افزایش ۲۷درصدی مصرف خانگی بر صرفه‌جویی تاکید کرد

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید