ارک آبی واتر کینگدم از جذاب‌ترین مناطق گردشگری مهاراشترا هند است که بزرگ‌ترین پارک آبی هند در بمبئی و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های قاره‌ی آسیا نیز به ‌شمار می‌رود. پارک آبی واتر کینگدم مجموعه‌ای تفریحی متشکل از بهترین امکانات تفریحی برای همه‌ی اقشار جامعه است. بیش از ۳۰ وسیله تفریح آبی، بزرگ‌ترین استخر موج‌دار دنیا، محوطه‌ی آبی مخصوص بازی کودکان، استخر مخصوص خانواده‌ها و سرسره‌های آبی متعدد و هیجان‌انگیز از جذابیت‌های این پارک برای گردشگران و بازدیدکنندگان است.

باغ های معلق بمبئی

سلام نو-سرویس گردشگری: ایالت زیبای مهاراشترا بخشی از کشور وسیع هندوستان است. مهاراشترا منبع جاذبه‌های گردشگری، مناطق تاریخی و دیدنی است که بازدید از آن‌ها گردشگران را با تاریخ و فرهنگ غنی مناطق مختلف ایالت آشنا می‌کند. اگر قصد دارید سفری به مهاراشترا داشته باشید، بهتر است راجع به مناطق گردشگری مهاراشترا هند اطلاعات کاربردی به دست آورید. از این رو، در ادامه همراه ما باشید.

پارک آبی واتر کینگدم

گذری به مناطق گردشگری مهاراشترا هند

پارک آبی واتر کینگدم از جذاب‌ترین مناطق گردشگری مهاراشترا هند است که بزرگ‌ترین پارک آبی هند در بمبئی و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های قاره‌ی آسیا نیز به ‌شمار می‌رود. پارک آبی واتر کینگدم مجموعه‌ای تفریحی متشکل از بهترین امکانات تفریحی برای همه‌ی اقشار جامعه است. بیش از ۳۰ وسیله تفریح آبی، بزرگ‌ترین استخر موج‌دار دنیا، محوطه‌ی آبی مخصوص بازی کودکان، استخر مخصوص خانواده‌ها و سرسره‌های آبی متعدد و هیجان‌انگیز از جذابیت‌های این پارک برای گردشگران و بازدیدکنندگان است. غیر از تفریحات آبی، این مجموعه آبی امکانات دیگری از جمله فروشگاه، فودکورت و رستوران دارد. پارک آبی واتر کینگدم از زمان تاسیس تا به حال، ۲۰ میلیون بازدیدکننده داشته است که در نوع خود بی‌نظیر است.

باغ های معلق بمبئی

گذری به مناطق گردشگری مهاراشترا هند

باغ های معلق بمبئی از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق گردشگری مهاراشترا هند است که که با نام باغ‌های فیروزه‌شاه مهتا نیز نامیده می‌شوند. باغ‌های زیبای معلق بمبئی، باغ‌هایی پلکانی هستند و روی تپه مالابار و در قسمت غربی آن قرار دارند. مجموعه باغ با ساخت در سال ۱۸۸۱ میلادی، این مجموعه روی منبع آبی بمبئی احداث شدند تا مانع از آلودگی آن‌ها شوند. از این مجموعه جذاب چشم‌انداز زیبایی از غروب بر فراز دریای عربی دیده می‌شود. همچنین، پرچین‌های سرسبز متعددی به شکل حیوانات فضای دوست‌داشتنی به این باغ‌ها داده‌اند.

معبد مومبا دوی

گذری به مناطق گردشگری مهاراشترا هند

معبد مومبا دوی از دیگر مناطق گردشگری مهاراشترا هند است که از معابد قدیمی و مشهور کلان‌شهر بمبئی به ‌شمار می‌رود و به خدای قدرت با نام مومبا دوی وقف شده است. معبد مومبا با قدمتی که به قرن ۱۸ میلادی بازمی‌گردد، امروزه در میان بازار شلوغ آهن و لباس واقع شده است و نه تنها مورد احترام اهالی بمبئی قرار دارد، بلکه گردشگران زیادی نیز از آن بازدید می‌کنند. چشمگیرترین و مهم‌ترین بخش معبد مجسمه‌ای از مومبا دوی است که با تاجی از نقره و گردنبندی از طلا، آن را آراسته‌اند.

رختشویخانه بمبئی

گذری به مناطق گردشگری مهاراشترا هند

رختشویخانه بمبئی از هیجان‌انگیزترین مناطق گردشگری مهاراشترا هند که بازدید از آن برای گردگشران خارجی بسیار جذاب است که با نام دوبی گات نیز شناخته می‌شود. این رختشویخانه با ابعادی بسیار بزرگ، در فضایی روباز قرار دارد و صحنه‌ای فراموش‌نشدنی از کلان‌شهر بمبئی را در ذهن بازدیدکنندگان به‌جا می‌گذارد. ارتشی بزرگ از مردان که با نام دوبی والاس (به معنای کارگران رختشویی) شناخته می‌شوند، مشغول ضربه زدن، چنگ زدن، شستشو، آویزان کردن و اتوکشی ملافه‌ها در امتداد ۱۰۰۰ متر از حوضچه‌های شست و شو در رختشویخانه معروف و جذاب بمبئی هستند. بالای سر دوبی والاس‌ها، شبکه‌ای از ملافه‌های کتانی و ابریشمی دیده می‌شوند که در گرمای سخت شهر، آب از آن‌ها چکه می‌کند و در باد، تکان می‌خورند. بازدید از این رختشویخانه جالب برای گردشگران کاملا رایگان است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید