بندرعباس دیدنی‌های بسیاری دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره زیباترین جاذبه‌های طبیعی بندرعباس بیشتر بدانید.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بندرعباس

سلام نو _ سرویس گردشگری: بندرعباس که در گذشته با نام بندر گمبرون شناخته می‌شد، یکی از مراکز مهم فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در کشور است. از این رو افراد زیادی به منظور یافتن کار به این شهر مهاجرت می‌کنند. اما آیا در مورد سفر به بندرعباس و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن فکر کرده‌اید؟ زمستان‌ها این شهر بوی بهار می‌دهد و بهترین زمان برای سفر به بندرعباس است. شاید به جاذبه‌های گردشگری بندرعباس کمتر پرداخته شده و اکثر هموطنان نمی‌دانند چه بناها و جاذبه‌هایی در این دل این شهر نهفته است.

چند جاذبه طبیعی زیبا در بندرعباس

چشمه آبگرم گنو

چشمه آبگرم گنو در کوه گنو، در فاصله ۳۴ کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس قرار دارد. این چشمه و بخش‌های اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و تفریح خانواده‌ها است. این منطقه چون در میان کوه‌ها قرار گرفته است، آب و هوای معتدل‌تری نسبت به بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان دارد. همچنین کوه گنو که ارتفاع ۲۳۴۷ متری دارد، مانع از عبور بخارات آب دریا می‌شود و این امر سبب شده استان هرمزگان هواره رطوبت و شرجی بالایی داشته باشد.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بندرعباس

آبگرم گنو حاوی هیدروژن سلفوره و کلر است و دمای بالای آب نیز سبب شده که فقط گیاهان و حیوانات کمی در آن زندگی کنند. با این حال نوعی ماهی خاص به نام آوینیوس گینویس در این چشمه آبگرم یافت می‌شود که جز اینجا، هیچ کجای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. این ماهی بسیار کوچک و سریع است و در جریان تند آبگرم گنو نمی‌توان آن را مشاهده کرد. مهرخوش، بادام وندلیو و پامچال صخره‌ای گیاهانی هستند که در این منطقه از ایران می‌روند.

آبشار تزرج

آبشار تزرج یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است که درفاصله ۱۷۰ کیلومتری شمال این شهر قرار دارد. این آبشار در روستای تزرج وقاع شده و منطقه بسیار سرسبز و خوش آب و هوا در اطراف بندرعباس است. این آبشار وارد یک نخلستان جذاب و زیبا می‌شود که تجربه بازدید از آن می‌تواند تا سال‌ها در ذهن شما باقی بماند.

غار خرسین

غار نمکی خرسین یکی از جاذیه‌های طبیعی و دیدنی شهر بندرعباس است. این غار که به دلیل حجم بالای نمک در زمین‌های اطراف شکل گرفته، امکان رشد گیاه را در این منطقه غیرممکن کرده و فضای بسیار هیجان انگیزی را ایجاد کرده‌است.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بندرعباس

این غار در نزدیکی روستای خرسین قرار دارد و حدود ۱۰۰ کیلومتر تا بندرعباس فاصله دارد. حتما در هنگام بازدید از غار خرسین، آب آشامیدنی و تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید.

زیباتری جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی

عمارت کلاه فرنگی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بندرعباس است که در دوران حکومت صفویان ساخته شده. این عمارت در واقع گمرک قدیمی شهر و جایی برای انجام تجارت ها و واردات و صادرات بوده است. طبقه همکف این عمارت محل نگه داری کالا و طبقه دوم مربوط به انجام امور اداری بوده است. گنبد این عمارت شباهت زیادی به کلاهی داشت که تاجران فرنگی به سر می گذاشتند. به همین دلیل هم این عمارت، در بین مردم عمارت کلاه فرنگی نام گرفت و همین نام بر روی آن ماند. این عمارت یکی از آثار باستانی ثبت شده ایران محسوب می شود و بازدید کنندگان می توانند با تهیه بلیط، از آن دیدن کنند.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، مجاورت اسکله قدیمی بندرعباس در بلوار طالقانی

ساعات کاری: همه روز از ۸ صبح تا ۱۴ به غیر از روزهای تعطیل

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بندرعباس

حمام گپ بندرعباس

حمام گپ یکی دیگر از حمام های عمومی قدیمی است که امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های بندرعباس شده و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این حمام بزرگترین حمام دوران قاجار در آن نواحی بود و به همین دلیل حمام گپ یا حمام بزرگ نام گرفت. حمام به دو بخش زنانه و مردانه تقسیم می شد و تمامی افراد می توانستند در روز از این حمام عمومی استفاده کنند.

امروزه این بنا به میراث فرهنگی تعلق گرفته و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان به این حمام رفته و از بخش های مختلف آن بازدید کنند. حمام گپ بندرعباس بی شک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بندرعباس برای عاشقان تاریخ و معماری تاریخی ایران است.

آدرس: استان هرمزگان، بندر عباس، خیابان امام موسی صدر، نرسیده به چهارراه سازمان

ساعات کاری: از ۱۰ صبح تا ۱ بامداد

مسجد جامع بندرعباس

شهر بندرعباس شهری با اهالی شیعه و سنی است. در سال ۱۱۷۵ هجری قمری برای اهل تسنن مسجدی بی نظیر در این شهر ساخته شده است تا برای خلوت با خدا به این مسجد سر بزنند.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بندرعباس

مسجدی تاریخی به نام دلگشا با بیش از دو سده قدمت در دو طبقه با بیش از ۲۰ درب است، همچنین کاشی‌ کاری های ظریف در این اثر تاریخی توجه شما را به سوی خود جلب خواهد کرد و در سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ به عملیات بازسازی این مسجد مشغول بودند. در واقع می توان گفت مسجد دلگشای بندرعباس یکی از کامل ترین مساجد در جنوب کشور است، پس به یاد داشته باشید تا در هنگام سفرتان به بندرعباس، حتما به بلوار ساحلی طالقانی رفته و زمانی را برای بازدید از این مسجد تاریخی و زیبا اختصاص دهید. بازدید از این مسجد زیبا برای عموم رایگان است و همه روزه می توانید از صبح تا بعد از نماز مغرب و عشا به این مسجد سر بزنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 0
    هرمزگان فقر و گرانی است وحاصل درآمدهای نفتی صرف به شهر دیگر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید