۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 55432603

سدیم هیدروکسید شاهد افزایش قیمت بوده است، اما نه به اندازه اسید هیدروکلریک - و کمبودی در بازار وجود ندارد. فرآیند تولید منحصربفرد ما ماده ای را تولید می کند که عاری از رسوب است. علاوه بر این، آلومینات سدیم آلوسال دارای محتوای بسیار کمی از فلزات سنگین است.

پلی آلومینیوم کلراید

پلی آلومینیوم کلراید در ایران

پلی آلومینیوم کلراید چیست؟

پلی آلومینیوم کلراید  یک محصول بسیار مهم در صنعت تصفیه آب می باشد، این نوشته در سایت مهار فن ابزار  نگاهی دقیق تر به پلی آلومینیوم کلراید (PAC) نقش حیاتی آن می اندازیم..

پلی آلومینیوم کلراید یک محلول اسیدی است که از عناصر آلومینیوم، کلر، هیدروژن و اکسیژن ساخته شده است. به رنگ شفاف تا کمی زرد به آن PAC، PAX یا محلول سولفات هیدروکسید پلی‌آلومینیوم کلرید نیز گفته می‌شود

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید چیست؟

پلی آلومینیوم کلرید (PAC) بیشتر در صنعت تصفیه آب به عنوان منعقد کننده استفاده می شود، هر چه این عدد بیشتر باشد  محتوای پلیمر بیشتر است که برابر است با محصول کارآمدتر در شفاف سازی محصولات آب.

سایر کاربردهای PAC شامل صنایع نفت و گاز برای پالایش نفت است که در آن محصول به عنوان یک بی‌ثبات‌کننده امولسیون نفت-آب کار می‌کند که عملکرد جداسازی عالی را ارائه می‌دهد.
 از نظر نفت خام، هر گونه وجود آب برابر است با کاهش ارزش تجاری و هزینه های بالاتر پالایش، بنابراین این محصول برای اطمینان از راندمان بهینه ضروری است.

PAC همچنین در تولید دئودورانت ها و محصولات ضد تعریق به عنوان مواد فعالی که اساساً مانعی بر روی پوست ایجاد می کند و به کاهش سطح تعریق کمک می کند، استفاده می شود. در صنایع کاغذ و خمیر به عنوان منعقد کننده در فاضلاب کارخانه کاغذسازی استفاده می شود.

پلی آلومینیوم کلراید مایع

تصفیه آب پلی آلومینیوم کلراید (PAC) چگونه کار می کند؟

پلی آلومینیوم کلراید یک ماده شیمیایی تصفیه آب بسیار کارآمد است که در آن به عنوان یک منعقد کننده برای استخراج و جمع کردن آلاینده ها، کلوئیدی و مواد معلق عمل می کند. این منجر به تشکیل لخته (لخته سازی) برای حذف از طریق فیلترها می شود. تصویر زیر که انعقاد را در عمل نشان می دهد این فرآیند را نشان می دهد.

تفاوت بین منعقد کننده های پلی آلومینیوم کلرید و سولفات آلومینیوم

پلی آلومینیوم کلراید سولفات آلومینیوم یک منعقد کننده به طور گسترده ای در صنعت تصفیه آب برای سال های متمادی بوده است که در آن به عنوان یک لخته کننده برای حذف آلودگی ها، رنگ های ناخواسته و کدورت عمومی (مه) از آب استفاده می شود. با این حال، این فرآیند آثار زیادی از آلومینیوم را در منابع آب به جا می گذارد که نیاز به فیلتراسیون بیشتر دارد و منجر به تولید مقادیر زیادی زباله لجن مانند (معروف به باقیمانده تصفیه آب) می شود که در محل دفن زباله دفع می شود.
 این هزینه‌های دفع تأثیر مستقیمی بر هزینه‌های عملیاتی تصفیه‌خانه آب دارند، بنابراین جستجوی جایگزین‌هایی که این امر را کاهش می‌دهند سودمند است.

با توجه به این که، پسماندهای تصفیه پسماند دارای خواص فیزیکی و شیمیایی بسیاری هستند که می تواند به استفاده مجدد از آنها برای اهداف پایدارتر از جمله استفاده در مصالح ساختمانی و حتی مواد مغذی خاک کمک کند..

پلی آلومینیوم کلراید

خرید پلی آلومینیوم کلراید

از طرف دیگر، پلی آلومینیوم کلراید به عنوان یک جایگزین توسعه یافته است. PAC با سهولت بیشتری هیدرولیز می شود، انعقاد بهتری به دست می آورد و به سرعت لخته تشکیل می دهد و این محصول بسیار کارآمدتر است.
همچنین دارای دوزهای پایین‌تری از آلومینیوم است، بنابراین باقیمانده‌های آلومینیومی و لجن کمتری باقی می‌ماند.

انواع پلی آلومینیوم کلراید

این منعقد کننده های بسیار پلیمریزه شده عبارتند از:

  • پلی آلومینیوم کلرید (PACl، n=۲ و m=۳)
  • کلروهیدرات آلومینیوم (ACH، n=۲ و m=۵)
  • پلی آلومینیوم کلروهیدرات (PACH): مشابه AC

پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب

در عمل، تفاوت کمی بین عملکرد ACH و PACl در کاربردهای تصفیه آب وجود دارد، حتی اگر ، مواد شیمیایی  ACH  پلی آلومینیوم کلراید هیدراته تر است.

PAC شکل می‌گیرد [Al۱۲(OH)۲۴AlO۴ (H۲O)۱۲]+۷ در محلول‌های آبی دارای ویژگی‌های انعقادی منحصر به فردی است که آن را برای بسیاری از کاربردهای بهداشتی و محیطی مناسب می‌سازد.

- بخش آلومینیومی محصول پلیمریزه‌تر می‌شود و در نتیجه بار کاتیونی بالاتر و قابلیت‌های عملکردی بهبود می‌یابد.

به طور کلی، PAC دارای ویژگی های بهداشتی بالاتر، مزیت اقتصادی و راحتی استفاده است که همه این مواد را در افزایش نرخ تقاضا در سطح جهانی قرار می دهد.

گلگاه به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی PAC در ایران، PAC با کیفیت را به صورت جامد یا مایع با استفاده از خطوط تولید خود و یا شبکه تامین بین المللی خود ارائه می دهد.

پلی آلومینیوم کلراید

مزایا پلی آلومینیوم کلرید (PAC)

پلی آلومینیوم کلرید (PAC) برای اولین بار به عنوان کاتالیزور برای سنتز ترکیبات بی (ایندولیل) متان استفاده شد.

  •  کاتالیزور PAC دارای مزایای بازده بالا، سبز، ملایم و قابل بازیافت است.

•کاتیون های چند هسته ای Al اوراق قرضه واحدO در PAC ممکن است یک اثر کاتالیزوری هم افزایی داشته باشند.

  •  هنگامی که مقیاس واکنش به ۲۰ میلی مول گسترش یافت، ۶.۲۳ گرم (۸۹٪) محصول را می توان به دست آورد.

پلی‌آلومینیوم کلرید (PAC) معمولاً کلرید آلومینیوم پایه یا منعقدکننده نیز نامیده می‌شود. عمدتاً برای شفاف سازی آب گل آلود استفاده می شود. به بیان ساده، این است که آب رودخانه و مخزن را به داخل استخر پمپ کرده و سپس پلی کلرید را اضافه کنید.

پلی‌آلومینیوم کلراید مزایای زیادی در تصفیه پساب‌های آلی با غلظت بالا دارد، اما دارای معایبی نیز می‌باشد، مانند زمان راه‌اندازی طولانی، سطح مدیریت بالا و تولید آسان بو، مخصوصاً برای مقیاس‌های کوچک. در مورد مهندسی فرآیندهای صنعتی صادق است.

  • از آنجایی که واکنش در مراحل هیدرولیز و اسیدی شدن به سرعت کنترل می شود، حجم مخزن هیدرولیز کوچک است.

  • نیازی به جمع آوری بیوگاز تولید شده نیست، که ساختار را ساده می کند، هزینه را کاهش می دهد و تعمیر و نگهداری را تسهیل می کند.

  • عملکرد تخریب لجن کاملاً مشابه عملکرد دستگاه گوارش است و مقدار لجن اضافی تولید شده کم است.

  • پلی آلومینیوم کلراید تحت عمل هیدرولاز، مولکول های روغن گلیسرول و اسیدهای چرب تولید می کنند و مواد آلی درشت مولکولی به مواد مولکولی کوچک تجزیه می شوند. پس از واکنش هیدرولیز، حلالیت و خواص بیوشیمیایی در فاضلاب بهبود می یابد که برای جذب بسترها توسط میکروارگانیسم ها مفید است و در متابولیسم میکروارگانیسم ها استفاده می شود..

تولید پلی آلومینیوم کلرید در ایران (PAC)

اروپا در حال حاضر کمبود بی سابقه ای از اسید کلریدریک را تجربه می کند، که باعث کمبود هر چیزی که از اسید هیدروکلریک ساخته شده است، می شود.
هفته ها و ماه های اخیر شاهد افزایش دو برابری قیمت اسید هیدروکلریک (HCl) بوده ایم و به نظر نمی رسد که افزایش قیمت ها به این زودی متوقف شود. این به شدت بر قیمت فریک کلرید و PAC تأثیر می گذارد.

PAC و کلرید فریک با استفاده از محتوای بالای HCl تولید می‌شوند و اثرات قیمت‌های بالا و کمبود هیدروکلراید اکنون برای کلرید نیز دیده می‌شود

قیمت پلی آلومینیوم کلراید

در سطوح فعلی قیمت PAC و کلرید آهن، سدیم آلومینات و مواد شیمیایی به یک جایگزین بسیار جذاب PAC تبدیل شده است. آلومینات سدیم آلومیکم ، AluSAL با استفاده از هیدروکسید سدیم به جای هیدروکلراید تولید می شود.

 سدیم هیدروکسید شاهد افزایش قیمت بوده است، اما نه به اندازه اسید هیدروکلریک - و کمبودی در بازار وجود ندارد. فرآیند تولید منحصربفرد ما ماده ای را تولید می کند که عاری از رسوب است. علاوه بر این، آلومینات سدیم آلوسال دارای محتوای بسیار کمی از فلزات سنگین است.

پلی آلومینیوم کلراید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید