۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 55435894

بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مهیج کیش، بدون شک دلنشین خواهد بود به همین دلیل با ما همراه باشید تا بدانیم آکواریوم کیش کجاست.

آکواریوم کیش کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره کیش یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان و خلیج فارس است که برای سال‌های متمادی، یکی از قطب‌های گردشگری محبوب ایران محسوب می‌شود. این جزیره به‌دلیل موقعیت قرارگیری، دیدنی‌ها، مراکز خرید و تفریحاتی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و سفری به‌یادماندنی برای آن‌ها رقم می‌زند. تجربه بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی و همچنین تجربه تفریحاتی مانند غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی، پاراسل سواری، سافاری، کارتینگ، بانجی جامپینگ و شترسواری را در این جزیره نباید از دست داد. در کنار دیدنی‌ها و تفریحات آبی و غیر آبی، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش آکواریوم آن است که از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزیره کیش به شمار می‌آید.

آکواریوم کیش؛ تماشایی و جذاب

آکواریوم کیش از جاهای دیدنی استان هرمزگان به شمار می‌آید و از کامل‌ترین و مجهزترین آکواریوم‌های ایران است که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر کشور برای بازدید از آن به جزیره کیش سفر می‌کنند. برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب و افرادی که امکان غواصی ندارند، این آکواریوم فرصتی را فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانند در آن قدم زده و از تماشای آبزیان متنوع خلیج فارس لذت ببرند.

آکواریوم کیش کجاست؟

در آکواریوم کیش انواع آبزیان زیبا در اندازه‌های مختلف نگهداری می‌شوند که از نظر شکل، رنگ، فلس و ظاهر منحصربه‌فرد هستند. بیشتر بازدیدکنندگان این آکواریوم پژوهشگران، دانشجویان و کودکان هستند. در کنار بازدید از دیگر تفریحات کیش، بازدید از آکواریوم آن خالی از لطف نیست و خاطره خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای شما رقم خواهد زد.

این آکواریوم بزرگ از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که شامل آبزیان بزرگ مانند کوسه و ماهی‌های عظیم است و دیگری با حجم ۲۰ هزار لیتر که به آبزیان آب شیرین اختصاص دارد و بالغ بر ۷۰ ماهی کمیاب و منحصر علاوه بر کوسه‌ها و آبزیان بزرگ در آن نگهداری می‌شوند.

همچنین بخشی به‌عنوان دیرینه‌شناسی برای آبزیان تاکسیدرمی‌شده در نظر گرفته شده است. در این آکواریوم علاوه بر ماهی انواع خزنده‌ها مانند انواع مار، کروکودیل، عقرب و... نیز نگهداری می‌شود. لاک پشت عظیم دو متری که در این آکواریوم نگهداری می‌شود از جمله قسمت‌های عجیب و دیدنی است.

آکواریوم کیش کجاست؟

یکی از امکانات بسیار خوب این مجموعه این است که شرایطی ایجاد می‌کند تا که علاقمندان بتوانند از تجهیزات غواصی موجود در این مکان استفاده کنند و به داخل دنیای زیر آب بروند. این افراد می‌توانند یک هزینه جداگانه پرداخت کنند و لباس‌های غواصی را بپوشند و از نزدیک ماهی‌ها و لاک پشت‌ها را لمس کنند. این یک تجربه فوق العاده و فراموش نشدنی برای علاقمندان خواهد بود.

محل قرارگیری آکواریوم کیش

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر کیش باشید حتما می‌خواهید بدانید آکواریوم کیش کجاست؟ این جاذبه توریستی دقیقا در کنار مجموعه دلفیناریوم کیش و پارک آهوان قرار گرفته است و فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. آکواریوم کیش آدرس و دسترسی راحتی دارد و مسافران برای رسیدن به آن فقط کافیست با استفاده از انواع وسیله نقلیه خود را به قسمت جنوب شرقی جزیره و خیابان فردوسی برسانند و وارد ساختمان کانون هنر شوند. طی کردن این مسیر حتی با دوچرخه هم امکانپذیر است و افراد علاقه‌مند می‌توانند با رکاب زدن خود را به این مکان جذاب برسانند و از تماشای ماهی‌های رنگارنگ و آبزیان جذاب و دیدنی لذت ببرند.

آکواریوم کیش کجاست؟

مجموعه آکواریوم کیش در خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان و در ساختمان کانون هنر جزیره کیش واقع شده است. موقعیت مکانی آکواریوم کیش به گونه ای است که به اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری دیگر نیز دسترسی دارد. آکواریوم کیش یکی از بخش های مجموعه دلفیناریوم کیش می باشد. آدرس آکواریوم کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، جنوب شرقی جزیره کیش، ساختمان کانون هنر

مجموعه زیبای آکواریوم کیش در تمام روزهای هفته به جز جمعه ها و تعطیلات رسمی، از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ شب میزبان بازدیدکنندگان می باشد.

شماره تماس آکواریوم کیش : ۴۴۲۴۶۳۷-۰۷۶

همانطور که در قسمت قبل گفته شد آکواریوم کیش در ساختمان کانون هنر قرار دارد. ظاهر این ساختمان شبیه به کشتی است و دو آکواریوم با ظرفیت‌های ۲۰ و ۵۰ هزار لیتر در آن قرار دارند که محل نگهداری انواع گونه‌های نادر آبزی، ماهی‌های بزرگ و کوچک زینتی، کوسه‌ها، انواع مارها و مرجان‌ها هستند. پژوهشگران، دانشجویان و کودکان از بازدیدکنندگان اصلی این مکان جذاب به شمار می‌روند.

آکواریوم کیش کجاست؟

براساس نظرات مسافران، آکواریوم کیش یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است و در مقایسه با دیگر تفریحات این جزیره قیمت به صرفه‌ای دارد.‌ وجود انواع موجودات آبزی و گونه‌های کمیاب و بی‌نظیر آکواریوم هم افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. از طرف دیگر وجود بخشی به عنوان دیرینه‌شناسی در این مکان شگفت‌انگیز بر جذابیت آن افزوده است. بیشتر بازدیدکنندگان معتقدند این آکواریوم نسبت به دیگر نمونه‌های مشابه در ایران رتبه بهتری دارد و در واقع بهترین آن‌هاست.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید