اولین مرحله واردات از چین خرید کالا از این کشور است. شما برای اینکه بتوانید کالاهای مورد نیاز خود را از کشور چین وارد ایران کنید لازم است که آنها را از شرکت‌های چینی خریداری کنید. پس در مرحله اول آموزش خرید از چین باید بیاموزید که چگونه می‌توان شرکت‌های چینی مرتبط با کالایی که مدنظر دارید را در این کشور پیدا کنید.

صفر تا صد واردات از چین با علی والا

واردات از چین نیز درست مانند هر فعالیت دیگری، نیازمند یادگیری و آموزش است. شما برای اینکه بتوانید کالاهای مورد نیاز خود را از کشور چین به ایران انتقال دهید لازم دارید که یک‌سری عملیات را آموزش دیده و اجرا کنید.

برای واردات از چین با علی والا کلیک کنید.

این اعمال که در مجموع به 3 مرحله تقسیم می‌شوند را آموزش واردات کالا از چین می‌نامند. در ادامه این مراحل را بصورت جدا از خرید تا ترخیص کالا بررسی کنیم و در واقع در طول 5 دقیقه هر آنچه لازم دارید را بدانید به شما بگوییم. 

خرید از چین

اولین مرحله واردات از چین خرید کالا از این کشور است. شما برای اینکه بتوانید کالاهای مورد نیاز خود را از کشور چین وارد ایران کنید لازم است که آنها را از شرکت‌های چینی خریداری کنید. پس در مرحله اول آموزش خرید از چین باید بیاموزید که چگونه می‌توان شرکت‌های چینی مرتبط با کالایی که مدنظر دارید را در این کشور پیدا کنید.

این شرکت‌ها را می‌توانید به وسیله تحقیق در اینترنت پیدا کنید. یعنی با تحقیقی کلی در اینترنت می‌توانید لیست شرکت‌هایی که در زمینه مورد نظر شما مشغول تولید و فروش کالا هستند را یافته و از میان آنها دست به انتخاب بهترین شرکت برای خرید کالا بزنید.

بعد از اینکه شرکت را در چین یافتید، نوبت به انجام عملیات خرید کالا از آن شرکت می‌رسد. برای اجرای عملیات خرید شما باید بیاموزید که چگونه می‌توان یک درخواست رسمی خرید تهیه کرد و برای شرکت فروشنده ارسال کرد.

این درخواست رسمی خرید را پروفرما هم می‌نامند و از آن جهت تهیه می‌شود که مشخص کنید چه کالاهایی با چه تعدادی نیاز دارید. با ارسال پروفرما برای شرکت فروشنده نوبت به منتظر ایستادن جهت گرفتن پاسخ خرید می‌رسد که البته چیزی حدود 1 هفته تا 1 ماه زمان نیاز دارد. در این مرحله اگر درخواست خرید شما مورد تایید قرار گرفت، آنگاه شرکت چینی کالاهای درخواستی شما را تهیه کرده و برای گمرک این کشور ارسال می‌کند.

کارگو در چین

پیش از اینکه مرحله دوم واردات از چین را توضیح دهیم که البته همان ترخیص کالا از گمرک کشور چین است، لازم است که این موضوع را که چگونه می‌توان از چین کالا به ایران ارسال کرد را بررسی کنیم. برای ارسال کالا از کشوری به کشور دیگر یک‌سری شرکت حمل‌ونقل کالای واسطه وجود دارد که آنها را کارگو هم می‌نامند.

علی والا معتبرترین کارگو در چین

این شرکت‌ها با استفاده از وسایل حمل‌ونقل باری اقدام به ارسال کالا از کشوری به کشور دیگر می‌کنند. اینگونه که مثلا اگر کالاهای خریداری شده توسط شما بصورت عمده تهیه شده باشند و نه جزو کالاهای با ریسک اشتعال بالا باشند و نه جزو کالاهایی که سریع فاسد می‌شوند و باید زود انتقال داده شوند، آنها را سوار کشتی باری کرده و به ایران انتقال می‌دهند.

صفر تا صد واردات از چین با علی والا

دو مورد دیگر کالاها یعنی کالاهایی که خطر اشتعال‌پذیری بالا دارند یا جزو مواد فاسد شدنی هستند، باید بوسیله قطار باری یا هواپیمای باری به ایران منتقل گردند. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد اما نکته مهم در ارتباط با کارگو این است که شما باید در ابتدا انواع کالاها را بشناسید، سپس براساس نوع کالا،کارگو موردنیاز خود را انتخاب کنید. 

در روش کارگو اجناس در کانتینر جاسازی می‌شوند و برحسب نوع کارکو سوار کشتی باری، هواپیمای باری و قطار باری می‌گردند. اگر قصد داشتید اجناس خریداری شده خود از شرکت‌های چینی را به یکی از روش‌های کارگو انتقال دهید باید هنگام بستن قرارداد انتقال، این را هم مشخص کنید که بیمه سفر آنها چه باشد. 

ترخیص کالا از چین

اما مرحله دوم واردات از چین و البته به زعم بسیاری از بازرگانان و تجار، دشوارترین مرحله عملیات واردات کالا از چین. در این مرحله بعد از اینکه اجناس خریداری شده توسط شما به گمرک کشور چین انتقال داده شد، باید برای ترخیص آنها اقدام کنید.

ترخیص کالا از چین در کمترین زمان ممکن با شرکت بازرگانی علی والا

عملیات ترخیص نیازمند شناختی کامل از قوانین گمرک این کشور و البته تهیه یک‌سری مدارک از قبل است. این مدارک عبارتند از کارت بازرگانی، پروفرمای خرید و البته بارنامه کالاها. شما باید ابتدا این مدارک را قبل از هر اقدامی تهیه کنید و سپس برای ترخیص کالاها اقدام کنید.

صفر تا صد واردات از چین با علی والا

اما اقدام برای ترخیص کالا چگونه است؟ برای اینکه بتوانید درخواست ترخیص دهید لازم است که علاوه بر تحویل مدارک گفته شده به گمرک چین، یک فرم درخواست ترخیص کالا نیز تهیه کرده و به اداره گمرک این کشور تحویل دهید. 

بعد از این کار باید حداقل چند هفته منتظر بمانید تا بازرسان اداره گمرک چین اقدام به بررسی کالاهای شما کرده و اگر مشکل قانونی در انتقال آنها از چین به ایران نبود، برگه ترخیص آنها را برای شما امضا کنند. دریافت برگه ترخیص کالاها به‌معنی این است که مجوز تحویل گرفتن آنها را دارید و می‌توانید اجناس خریداری شده خود را وارد کشور کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید