به گفته کارشناسان بازار سرمایه، محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی، حمایت مهمی برای بازگشت شاخص کل به شمار می‌آید که سهامداران امید زیادی به آن دارند.

پیش بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز یکشنبه رنگ تعادل را به نقشه بازار سهام بازگرداند. اگرچه افت شاخص‌های بورسی در جریان معاملات دومین روز هفته به اندازه شنبه نبود، اما تقاضا و ارزش معاملات هنوز نتوانسته به سطوح یک ماه گذشته بازگردد.

بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در روز یکشنبه با افت ۶ هزار و ۸۴۹ واحدی که معادل ۰.۳۱ درصد این شاخص است در سطح دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی توقف کرد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش ۰.۲۹ درصدی به سطح ۷۴۸ هزار و ۶۳۵ واحدی رسید. این رفتار مشابه دو شاخص بازار سهام نشان می‌دهد در حال حاضر، جو منفی حاکم بر بورس، تمامی شرکت‌ها را در بر گرفته و حتی شرکت‌های کوچک نیز تحت تاثیر پایین‌زدن‌های دلار هستند.

بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات را ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات را ۶ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

افزایش ارزش معاملات روز یکشنبه، نسبت به میانگین ۶ هزار میلیاردی هفته گذشته را نمی‌توان قابل اتکا دانست. چرا که با وجود عرضه اولیه گروه مالی شهر، و همچنین رکوردشکنی این عرضه اولیه بخشی از این افزایش به معاملات نماد “شهر” مربوط می‌شود.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس یکشنبه، خبر از خروج ۱۴۶ میلیارد تومانی پول حقیقی می‌دهد.

پیش بینی بورس دوشنبه

دیدگاه اولیه در بررسی شاخص کل از هر دو بعد سنتیمنت و تکنیکالی، تشکیل کف دو قلو (Double Bottom) است که یک الگوی بازگشتی به شمار می‌رود. اما هنگامی که شرایط بازار سرمایه را نگاه می‌کنیم، پس از ضربه بزرگی که در میانه اردیبهشت‌ماه به بازار وارد شد، به نظر می‌رسد پس‌لرزه‌های آن هنوز بر بازار سهام اثر دارد.
از دید تکنیکالی بازوی دوم اصلاح- که در حال حاضر شاخص کل در این فاز به سر می‌برد-، باید تناسبی با موج قبلی اصلاح داشته باشد. به نظر می‌رسد اصلاح سه تا چهار درصدی شاخص کل بورس، این نماگر را به محدوده‌های مهم بازگشتی می‌رساند. محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی، حمایت مهمی برای بازگشت شاخص کل به شمار می‌آید که سهامداران امید زیادی به آن دارند.
در این بررسی باید در نظر داشت که اصلاح فعلی در دل یک موج صعودی در حال رقم خوردن است. در فریم بزرگتر، روند صعودی بورس تهران که از آبان سال گذشته استارت خورد، ادامه روند صعودی است که آخرین موج جنبشی آن در تابستان سال ۹۹ به پایان رسید.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید