اسکله‌های جنوب ایران دیدنی هستند به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره اسکله جالب رمین بدانید.

اسکله جالب رمین

سلام نو _ سرویس گردشگری: اسکله‌ رمین از جاهای دیدنی چابهار و یکی از سه اسکله‌ معروف صیادی این شهر است که در روستای رمین قرار دارد. در این اسکله فرصت گشت‌وگذار در ساحل و خرید ماهی تازه از ماهی‌فروشان را خواهید داشت. منظره حرکت و پهلوگیری انواع لنج‌های صیادی و تخلیه ماهیان صید شده نیز از جاذبه‌های تماشایی برای گردشگران هستند. ساحل روستای رمین نیز مقصدی ایدئال برای موج‌سواری به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر، چند رویداد موج‌سواری مهم در این منطقه برگزار شده است. همچنین در سفر به این منطقه می‌توانید از تماشای کوه‌های مریخی لذت ببرید و به تالاب لیپار در ۹ کیلومتری شرق روستای رمین سر بزنید.

معرفی اسکله رمین

در چابهار چندین اسکله صیادی وجود دارد که دو اسکله صیادی تیس و رمین نسبت به بقیه دیدنی‌تر هستند. اسکله رمین از جمله جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان به حساب می‌آید که به‌واسطه کشتی‌ها و قایق‌های صیادی، صیادان و صید انواع ماهی‌ها و شاه‌میگو گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

اسکله جالب رمین

روزانه ده‌ها کشتی در اسکله صیادی رﻣﻴﻦ چابهار لنگر می‌اندازند و از آنجا که بسیاری از آن‌ها به تجارت می‌پردازند، اسکله رمین از اهمیت اقتصادی زیادی برخوردار است. برخی از کشتی‌ها نیز تفریحی هستند و تعدادی برای صید ماهی و میگو استفاده می‌شوند. در کنار اسکله، سوله بزرگی وجود دارد که محل تخلیه، وزن‌کشی و بارگیری ماهی‌های صیدشده است.

شکل ال‌مانند اسکله، دریا را به‌صورت یک خلیج کوچک جدا و محل امنی برای قایق‌ها و لنج‌های ماهی‌گیری ایجاد کرده است. تراکم لنج‌ها در این اسکله خیلی زیاد به نظر می‌رسد؛ به‌طوری که کاملا چسبیده به هم در اسکله پهلو گرفته‌اند.

تفریحات در اسکله رﻣﻴﻦ

عکاسی از سوله ماهی: در اسکله‌ رمین می‌توانید شاهد انواع ماهی نظیر ماهی شیر، ماهی شوریده، ماهی حلوا، شاه میگو و ماهی تن باشید که صیادان در سوله تخلیه و بارگیری می‌کنند. قطعا عکاسی از روال کاری صیادان جذاب خواهد بود.

موج‌سواری: ساحل رمین دارای چهار نوع موج مختلف است؛ از همین رو امکان موج‌سواری حرفه‌ای در آن وجود دارد. ساحلی با چنین ویژگی نه‌تنها در ایران، بلکه در هیچ نقطه دیگری از خاورمیانه پیدا نمی‌شود. همین موضوع باعث شده است تا جشنواره‌ سالانه‌ای مرتبط با این ورزش در چابهار برگزار شود.

اسکله جالب رمین

تماشای لنج‌ها: بسیاری از مردم این منطقه خون‌گرم هستند و حتی به شما اجازه می‌دهند تا وارد لنج آن‌ها بشوید و از نزدیک آن را ببینید و عکاسی کنید.

جاهای دیدنی اطراف اسکله رمین

کوه‌های مریخی

کوه‌های مریخی یا مینیاتوری اطراف روستا با چشم‌انداز بسیار زیبا و رنگ سفید خود چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. کوه‌های بزرگ و کوچک با اشکال خارق‌العاده، مناظر خیالی فرازمینی را پیش روی شما می‌گذارند؛ به‌طوری که برای لحظاتی احساس می‌کنید که در مریخ به سر می‌برید.

درخت مکرزن

درخت کهنسال «مکر زن» که محلی‌ها آن را با نام «کرگ» می‌شناسند و به انجیر معابد، لور و انجیر هندی نیز معروف است، با قدمت بیش از ۵۰۰ سال در مرکز روستای رمین و در مجاورت گورستان قرار دارد. در گذشته مردم در روزهای پنجشنبه و جمعه از شهر چابهار و حومه در زیر این درخت بز و گوسفند قربانی می‌کردند و برای شفای بیماران و حل مشکلات روزمره به نیایش می‌پرداختند.

درخت مکرزن از درختان تیره کائوچویی محسوب می‌شود و در بخش‌هایی از آن شیره سفید رنگی جاری است. این درخت میوه‌های نارنجی‌رنگی به درشتی فندق دارد که قابل خوردن است.

اسکله جالب رمین

نوار ساحلی کلات رود

نوار ساحلی کلات‌رود یکی از جاذبه‌های گردشگری چابهار به شمار می‌رود که با وسعت ۱۰ هکتار در نوار ساحلی دریای عمان در دامنه تپه‌های ماسه‌ای قرار دارد و چشم‌انداز زیبایی به وجود آورده است.

تالاب لیپار

تالاب صورتی لیپار یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌ها در استان سیستان و بلوچستان است که در چهار کیلومتری روستای رمین و در کنار جاده ساحلی چابهار به خلیج گواتر قرار دارد و به شکل سدی طبیعی آب‌های سرگردان اطراف را در خود جمع می‌کند. این تالاب محل رویش انواع درختچه‌های حرا، گز و چش است که مناظر بسیار چشم‌نوازی را خلق کرده‌اند. در این محل انواع پرندگان نظیر چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیل سفید و خاکستری، طاووسکن، باقرقره، تیهو و خوتکا به چشم می‌خورند که اکوتوریسم خاصی را برای منطقه به‌وجود آورده‌اند؛ در نتیجه بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت در فصل مهاجرت پرندگان از تالاب لیپار بازدید می‌کنند.

بهترین زمان سفر به اسکله رﻣﻴﻦ

با توجه به شرایط آب‌وهوایی چابهار، بازدید از اسکله رمین را به فصول پاییز و زمستان موکول کنید؛ چراکه از میزان دمای هوا و رطوبت آن کم می‌شود و دیگر دغدغه گرمای هوا را نخواهید داشت.

اسکله جالب رمین

برای ورود به اسکله رمین باید از ایست بازرسی عبور کنید.

عکاسی از سمت غربی اسکله ممنوع است.

اگر صبح زود به اسکله بروید، شاید بتوانید خالی‌کردن بار ماهی‌ها را به تماشا بنشینید و حتی مستقیما از صیادان ماهی‌های خوشمزه جنوب را تهیه کنید.

ساحل رمین در کنار بندر رمین قرار دارد که می‌توانید به این ساحل بکر سر بزنید و از تماشای طلوع و غروب خورشید لذت ببرید.

روستای رمین

رمین یکی از روستاهای بزرگ چابهار در دهستان «کمبل سلیمان» در بخش مرکزی چابهار است. این روستا امکاناتی مثل نانوایی، مسجد، خانه بهداشت، بازار ماهی فروش‌ها، اقامتگاه بوم‌گردی، بانک، مغازه‌های خرید سوغات و صنایع دستی و... دارد.

روستای رمین به‌عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی صید تن ماهی در سطح شهرستان چابهار مطرح است و اکثر مردم بومی آن صیاد هستند. در کنار این روستا چندین کارخانه کنسرو ماهی و عمل‌آوری فرآورده‌های آبزیان فعالیت می‌کنند و محصولات تولیدی آن‌ها به‌دلیل فاصله زمانی کم بین صید ماهی و ورود به کارخانه کیفیت بسیار بالایی دارند. زنان نیز در این روستای ساحلی به هنرهایی نظیر سوزن‌دوزی، مکرمه‌بافی، گل‌سازی و توربافی مشغول هستند.

اسکله جالب رمین

جالب اینکه روستای رمین جزو ۱۰ روستای نمونه کشوری دوستدار کتاب و کتابخوانی است و ۱۶۸ نفر از اهالی رمین عضو کتابخانه روستا هستند که ۱۶۰۰ جلد کتاب دارد.

منبع:کجارو

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید