یکی از مهیج‌ترین فعالیت‌های ممکن در جزیره کیش، دوچرخه‌سواری است از این رو با ما همراه باشید و درباره تجربه دوچرخه‌سواری در کیش بدانید.

تجربه دوچرخه‌سواری در کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره کیش جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد؛ از طبیعت زیبا، بکر و منحصر به فرد این جزیره بگیرید تا جاذبه‌های توریستی ساخته انسان که در اثر جذب سرمایه‌گذران متعدد در سال‌های اخیر در این مروارید خلیج فارس ساخته شده‌اند. پیست دوچرخه سواری و مسیر دوچرخه سواری کیش نیز از جمله این موارد است و با طول وسیعی که دارد از نقاط دیدنی و رویایی این جزیره عبور می‌کند. مسیری که شاید اگر می‌خواستید پیاده طی کنید، تا این حد برای‌تان جذابیت نداشت و خاطره‌انگیز نبود. پس اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارد حتماً این مورد را نیز در برنامه خود قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید چراکه قرار است نکات جالبی را درباره این مسیر دوچرخه سواری در اختیار شما بگذاریم.

مسیر ویژه دوچرخه سواری کیش

دوچرخه سواری یکی از جذاب‌ترین و سالم‌ترین تفریحات انسان‌ها از گذشته تا به امروز بوده است. در همین راستا طولانی‌ترین و به جرات بتوان گفت زیباترین مسیر دوچرخه سواری کشور در جزیره کیش ساخته شده است.

تجربه دوچرخه‌سواری در کیش

طول این مسیر هم‌اکنون به ۹۲ کیلومتر رسیده است و طی کردن کامل آن بدون وقفه برای رکاب‌زنان عادی در حدود ۳ تا ۴ ساعت یا حتی کمی بیشتر طول می‌کشد. به لحاظ امنیت هم خیالتان آسوده باشد این مسیر از مسیرهای ماشین‌رو مستقل شده است و امکان برخورد با خودرو وجود ندارد. تعدادی ایستگاه نیز در طول مسیر وجود دارد که به مردم دوچرخه کرایه می‌دهد. پیست دوچرخه سواری کیش شبانه روزی است و شما هر زمان که اراده کنید، می‌توانید دوچرخه کرایه کرده و به این ورزش هیجان‌انگیز مشغول شوید. شایان ذکر است که در پیست دوچرخه سواری کیش محدودیت سنی وجود ندارد و دوچرخه‌ متناسب با هر سن و اندازه‌ای در نظر گرفته شده است.

طول مسیر دوچرخه سواری کیش

به طور کلی طول این مسیر ۷۵ کیلومتر است. با این وجود دکتر امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش پس از مصوبه سومین کارگروه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اعلام کرده که پروژه بازسازی و تکمیل پیست دوچرخه سواری هم‌اکنون آغاز شده است. در این عملیات، یکپارچه کردن قسمت‌های جداافتاده پیست در دستور کار قرار گرفته است و بخش‌هایی که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شد،‌ بازسازی شده است.

تجربه دوچرخه‌سواری در کیش

اجرای این طرح طول این مسیر را تاکنون به ۹۲ کیلومتر افزایش داده است. به‌علاوه مشکلات دیگری نظیر وضعیت آسفالت مورد مرمت قرار گرفته و مرتفع شده است. لازم به ذکر است که پیش از شروع دوچرخه سواری نقاطی که قرار است از آن‌ها گذر کنید و البته شروع و پایان مسیر حرکت خود را تعیین کنید؛ به این جهت که دچار سردرگمی و اتلاف وقت نشوید. مسیرهای فرعی متعددی در این پیست دوچرخه سواری وجود دارد که با اطلاع یافتن از آن‌ها، به نقاط جدیدتری دسترسی پیدا خواهید کرد.

اجاره دوچرخه در کیش

برای اجاره دوچرخه نخست باید به یکی از ایستگاه‌های ساخته شده جهت کرایه دوچرخه مراجعه کنید. این ایستگاه‌های در نقاط معروف و پرتردد جزیره کیش و در امتداد مسیر دوچرخه سواری کیش واقع شده‌اند. فراموش نکنید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشید. دوچرخه‌ها در انواع متنوعی مثل تک‌نفره، دونفره،‌ سه‌چرخه، اسکوتر و دوچرخه برقی و اندازه‌های مختلفی برای سنین گوناگون تدارک دیده شده است. بنابراین شما به صورت خانوادگی نیز می‌توانید به این ورزش لذت‌بخش بپردازید.

تجربه دوچرخه‌سواری در کیش

محل قرارگیری ایستگاه‌های اجاره دوچرخه در کیش: ایستگاه‌های مسیر دوچرخه سواری در قسمت‌های مختلف جزیره کیش نظیر اسکله تفریحی واقع در قسمت شرقی جزیره، پرشین گلف، کشتی یونانی مستقر در جنوب غربی جزیره، کنار بازار مرجان واقع در جنوب شرقی جزیره کیش و فاز ۲ صدف وجود دارد. یک ایستگاه و پارکینگ دوچرخه نیز در غربی‌ترین نقطه جزیره و نزدیک به فانوس دریایی کلبه هور قرار گرفته است.

هزینه اجاره دوچرخه برقی در جزیره کیش: ابتدا با در دسترس داشتن کارت شناسایی معتبر به یکی از ایستگاه‌های مورد نظر مراجعه فرمایید. شروع هزینه کرایه یک دوچرخه معمولی از ۱۵ هزار تومان است که می‌توانید دوچرخه خود را عادی یا دنده‌ای انتخاب کنید. هزینه دوچرخه‌های برقی گران‌تر از معمولی است و شروع قیمت از ۳۰ هزار تومان است. هزینه اجاره اسکوتر اما ساعتی لحاظ می‌شود و به ازای یک ساعت ۲۵ هزار تومان دریافت می‌گردد. این نرخ‌ها مصوب هستند و با گذشت هرسال تغییر می‌کنند.

قسمت اعظم مسیر دوچرخه سواری کیش در حاشیه ساحلی خلیج فارس و موازی با خیابان جهان قرار گرفته است. بخش‌هایی از مسیر در قسمت‌های شمالی جزیره موازی با بلوار میرمهنا می‌شود و در ادامه در مسیر بلوار ایران این منطقه قرار می‌گیرد.

تجربه دوچرخه‌سواری در کیش

پس از آن از مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس عبور می‌کند و به اسکله بزرگ تفریحی می‌رسد. در بین اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان از ساحل درختان نارگیل کیش گذر می‌کند که البته این مسیر جذابیت خاطره‌انگیزی برای رکاب‌زنان خواهد داشت. پس از عبور از بوستان مرجان در مسیری به موازات جاده جهان قرار می‌گیرد که در این مسیر از کلوپ تفریحات دریایی ناتیلوس، پارک ساحلی سیمرغ، پارک نیلوفر و پارک دلفین های کیش، دهکده ساحلی کیش، صخره قارچی و البته تعداد زیادی رستوران، کافی‌شاپ و هتل معروف این جزیره می‌گذرد.

منبع: رهی نو

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید