بازدید از بعضی سایت‌ها بسیار جالب توصیف می‌شود از این رو با ما همراه باشید و درباره دره تاریخی و منحصر به فرد پرتغالی‌ها بدانید.

دره تاریخی و منحصر به فرد پرتغالی‌ها

سلام نو _ سرویس گردشگری: دره پرتغالی های کیش در واقع بخشی از منطقه شمالی کیش است و یکی از پر بازدید ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می‌رود. علت این نام‌گذاری به زمانی برمی‌گردد که پرتغالی‌ها در این محل سکونت داشتند. سرازیرشدن آب‌های سطحی در این بخش از جزیره کیش، منطقه‌ای سرسبز و زیبا ایجاد کرده است که هرساله بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. یکی از مهم‌ترین جاذبه ‌های گردشگری کیش که در دره پرتغالی ها قرار گرفته است، درخت کهنسال انجیر معابد است . مجموعه درخت سبز نیز در دره پرتغالی‌ها قرار گرفته است. مجموعه درخت سبز، مجموعه‌ای تفریحی با فضایی خاص و امکانات رفاهی ازجمله آلاچیق، رستوران، سرویس بهداشتی، بوفه و…است که فرصت مناسبی برای پیک‌نیک و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی ایجاد کرده است.

سیر تاریخی دره پرتغالی‌ها

با وجود کمبود اطلاعات، چیزی وجود دارد که ما در مورد تاریخ این جزیره به طور قطعی می دانیم. کیش بعد از اسلامی شدن ایران قدیم ارزش استراتژیک زیادی پیدا کرد. اهمیت آن بسیاری از ابرقدرتهای قدیمی غربی را به آبهای خلیج فارس آورد.

دره تاریخی و منحصر به فرد پرتغالی‌ها

جایی که نبردهای خونینی بر سر کنترل جزیره رخ داد.یکی از مشهورترین فاتحانی که پا به این جزیره گذاشت، Afonso de Albuquerque است. در سال ۱۵۰۶ ، این ژنرال نیروی دریایی پرتغال جزیره را با نیروهای خود محاصره کرد و مقامات ایرانی را مجبور به امضای پیمانی با او کرد. بر اساس شرایط معاهده ، او کنترل کامل جزیره را به دست آورد و از کیش به عنوان بندری برای حملات دریایی استفاده کرد. به نظر میرسد چیزی که امروزه به عنوان دره پرتغالی ها کیش از آن یاد میکنیم مقر نیروهای دریایی پرتغال بوده است.

سرانجام ، شاه عباس از سلسله صفویه به سلطنت پرتغالی ها بر این جزیره پایان داد. او کیش را به امپراتوری ایران بازگرداند، اما متأسفانه کیش هرگز از سرنوشت وحشتناک آن نجات نیافت. ایجاد بندر جدید “بندرعباس” در سواحل خلیج فارس ، جزیره کیش را به اعماق تاریک تاریخ سوق داد و به تدریج، یک فرهنگ استثنایی از بین رفت؛ اما امروزه جاذبه های گردشگری فراوان در کیش مانند همین دره پرتغالی ها کیش، این جزیره را به اولین مقصد سفر برای همه تبدیل کرده است.

دره تاریخی و منحصر به فرد پرتغالی‌ها

اگر به کیش سفر کردید پیشنهاد میشود حتما سری به این دره بزنید و از دیدن پوشش های گیاهی سرسبز و قدیمی شگفت زده شوید.

جدا از حضور پرتغالی‌ها و آثار به جا مانده از آن دوران، مهم‌ترین علت شهرت دره پرتغالی‌ها حضور درخت سبز کیش است. این درخت که قدمتی بیش از ۶۰۰ سال دارد و هنوز هم یک درخت زنده و سبز بوده، نقطه عطف جزیره و تاریخ آن است.

جاذبه‌های دره پرتغالی‌ها

این درخت که از گونه درختان لور بوده در دوره ایلخانی و تیموری از هند وارد جزیره شده است. کسی به درستی نمی‌داند که چه فردی و به چه صورتی دانه اولیه را وارد کشور کرده؛ اما به دلیل نزدیک بودن شرایط آب و هوایی، تا این لحظه سبز مانده است. این درخت ۶۰۰ ساله گونه‌ای بسیار خاص با شکل و ظاهری عجیب است. شاخه‌های این درخت اگر به اندازه کافی رشد کنند، می‌توانند به سطح زمین برسند. حالا وارد زمین شده و ریشه می‌دهند.

دره تاریخی و منحصر به فرد پرتغالی‌ها

این شکل جالب و عجیب درخت باعث شده تا به یکی از مکان‌های گردشگری کیش تبدیل شود. به دلیل محافظت از حریم درخت سبز باید فاصله چند متری با آن را حفظ کنید. با این حال می‌توانید با این درخت کهنسال که قبل از همه ما زنده بوده، عکس یادگاری بگیرید.

بهترین زمان برای بازدید از دره پرتغالی ها به دلیل گرمای بالای هوا، در فصول سرد است. اگر بتوانید برنامه ریزی سفر خود را از اوایل پاییز تا اوایل بهار تنظیم کنید، می‌توانید بیشترین استفاده را از هوا داشته باشید. آب و هوای جزیره به دلیل رطوبت بالا و گرمای شدید، در تابستان‌ها و در طول روز غیر قابل تحمل است. از طرفی توصیه می‌شود تا به هیچ عنوان در طول روز بیش از پانزده دقیقه زیر آفتاب نباشید.

با این حال در فصل تابستان به دلیل وجود جشنواره‌های مختلف، سفر به کیش نسبت به زمستان ارزان‌تر خواهد بود. پس اگر به دنبال سفری کم هزینه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا تابستان را برای سفر انتخاب کنید و با رعایت نکات مهم، مانع از گرمازدگی شوید.

دره تاریخی و منحصر به فرد پرتغالی‌ها

مکان‌های دیدنی نزدیک دره پرتغالی‌ها شامل آب انبار سنتی کیش و شهر تاریخی حریره است. بازدید از هر دو مکان تفریحی رایگان بوده و می‌توانید در ساعات ابتدایی روز که هوا هنوز گرم نشده به سراغ آن بروید. علاوه بر این به دلیل رایگان بودن هزینه ورودی و بازدید از شهر تاریخی حریره و آب انبار سنتی کیش، می‌توانید انتظار سفری کم هزینه را داشته باشید.

اگر به دنبال برنامه‌ریزی سفر ارزان به کیش هستید، حتما در تماس با کیش بوک به این نکته اشاره کنید. در این صورت تیم پشتیبانی کیش بوک بهترین برنامه زمانی را برای شما طراحی می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید