سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش گفت: چهارشنبه صبح گروه های ریاضی و انسانی و چهارشنبه عصر گروه هنر باهم رقابت خواهد کرد. صبح پنجشنبه نیز گروه تجربی و عصر پنجشنبه گروه زبان کنکور می دهند.شروع فرایند آزمون در نوبت صبح ساعت ۸ و نوبت عصر ساعت ۱۴ خواهد بود.

استفاده و همراه داشتن هرگونه وسیله الکترونیکی در کنکور ممنوع است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، "علی صدر" سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ گفت: برای داوطلبان خارج از کشور که ۲۴۰ نفر شامل ۴۰ درصد زن و ۶۰ درصد مرد هستند حوزه هایی در نظر گرفته ایم. کشورهای آذربایجان، روسیه، سوریه، فرانسه، کویت، مالزی، عراق، آلمان و... از جمله کشورهای برگزار کننده کنکور هستند که در ۱۴ شهر برگزار خواهد شد.

او گفت: تعداد حوزه های نوبت دوم آزمون سراسری نیز ۶۶۲ هزار حوزه اصلی و هزار و ۹۵۵ حوزه فرعی آماده شده است. گروه های علوم ریاضی و فنی ۱۳۶ هزار ۸۵۱ نفر هستند که اکثریت را مردان تشکیل می دهند. در گروه علوم انسانی ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر شرکت کرده اند و در رشته علوم تجربی که بیشترین شرکت کننده را دارد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر داوطلب هستند که ۶۶ درصد آن را زنان تشکیل می دهند.در گروه هنر ۶۱۷۰۲ نفر شرکت کرده اند که ۷۴ درصد زن و ۲۶ درصد مرد هستند. در گروه زبان نیز ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر شرکت دارند که ۶۵ درصد زن و ۳۵ درصد داوطلبان مرد هستند. در کل یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در کنکور شرکت خواهند کرد و اکثریت داوطلبان خانم هستند.

صدر ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر آزمون برگزار می شود؛ چهارشنبه صبح گروه های ریاضی و انسانی و چهارشنبه عصر گروه هنر باهم رقابت خواهد کرد. صبح پنجشنبه نیز گروه تجربی و عصر پنجشنبه گروه زبان کنکور می دهند.شروع فرایند آزمون در نوبت صبح ساعت ۸ و نوبت عصر ساعت ۱۴ خواهد بود.

صدر با اشاره به اینکه چهارشنبه روز کاری است و داوطلبان باید زودتر به سمت حوزه های امتحانی بروند بیان کرد: ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح در حوزه ها بسته می شود و بعد از این ساعت در حوزه ها بسته خواهد شد. اینکه چرا جمعه کنکور را برگزار نمی کنیم به این خاطر است که جمعه عید غدیر است و برای همین کنکور را جمعه برگزار نمی کنیم.

صدر در خصوص دریافت کارت ورود به جلسه عنوان کرد: سامانه آزمون سراسری جامع و کامل است و اطلاعات داوطلبان آنجا جمع شده و داوطلب با ارائه کدملی و رمز وارد سامانه می شود و کارتش را دریافت می‌کند.

صدر افزود: همراه داشتن هرگونه وسیله الکترونیکی؛ ساعت دیجیتال، موبایل، مچ بند دیجیتال و... داخل حوزه کنکور چه خاموش چه روشن، ممنوع و غیرمجاز است و عواقب قانونی و پیگرد به همراه دارد. همراه داشتن مداد مشکی برای علامت گذاری پاسخنامه، پاک کن، تراش، کارت ملی یا شناسنامه عکس دار مجاز و ضروری است.

او تاکید کرد: افرادی که دی ماه در نوبت اول آزمون سراسری شرکت کرده اند و حالا در نوبت دوم تیر ماه شرکت نکرده اند، باید به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند و کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی خود را دریافت و در سامانه جامع داوطلب این کد را وارد کنند.

صدر بیان کرد: کسانی که خرداد امتحان مدرسه داده اند یا سابقه ساخته اند می توانند به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند و سوابق خود را تا اواسط هفته بعد دریافت کنند. دریافت این سابقه ربطی به آزمون سراسری ندارد و برای مراحل بعد است. اگر اشکالی در سوابق هست با آموزش و پرورش مطرح کنند.

معاون سازمان سنجش تاکید کرد: افرادی که در ۱۳ رشته گروه هنر از جمله مانند نقاشی، بازیگری، موسیقی، مجسمه سازی، طراحی صحنه و سینما که تازه به این فهرست اضافه شده و... شرکت کرده اند، لازم است از روز ۱۳ تا ۱۹ تیر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و برای آزمون عملی رشته خود ثبت نام کنند. حداکثر امکان شرکت در دو آزمون عملی برای هر داوطلب وجود دارد. ۲۶ تیر اطلاعات نحوه اجرای آزمون عملی هم اعلام خواهد شد.

او در خصوص آزمون عملی شاخه تربیت بدنی نیز گفت: این داوطلبان هم در همان تاریخ ۱۳ تا ۱۹ تیر ماه باید به سایت سنجش مراجعه و برای آزمون عملی ثبت نام کنند.

صدر افزود: در خصوص گروه های پنجگانه آزمایشی در آزمون سراسری تعداد دفترچه ها به این شرح است: در ریاضی و فنی دو دفترچه مجزا با پاسخنامه مربوط به خودشان به صورت شخصی سازی شده به داوطلب داده می شود. در مورد آزمون رشته علوم تجربی نیز سه یا چهار دفترچه وجود دارد و به اندک افرادی که در آزمون بهیاری هم شرکت کرده‌اند، دفترچه بهیاری هم داده می شود. در شاخه علوم انسانی هم دو دفترچه وجود دارد و برای رشته هنر و زبان خارجی نیز یک دفترچه توزیع می شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید