زیر سن قانونی هم دافی ترکی است که این روزها حسابی روی بورس است، اما این روی بورس بودن نباید باعث شود خطرات و اثرات چنین ابتذالی را روی ذهن عموم مردم، به خصوص کودکان و نوجوانان دست کم بگیریم.

زیر سن قانونی هم دافی؛ ابتذال خطرناک بدون سانسور

سلام نو پلاس: بعد از گنگستر شهر آمل این روزها نوبت زیر سن قانونی هم دافی شده است؛ ترند جدید موسیقی نوجوانان و جوانان. باید روادار بود و نسبت به رخدادهای روز گارد نداشت؛ فرقی ندارد گنگستر آمل باشد یا تهران تا تکیو؛ این آهنگ‌ها هر چند شاید برای برخی سنین اصلا مناسب نباشند، اما مورد پسند بخشی از جامعه هستند و بهترین واکنش در برابر سبک سری و محتوای مبتذل آن‌ها گذشت و بی‌توجهی به آن‌ها است.

اما همیشه ابتذال به این بی‌خطری- یا حداقل کم‌خطری- نیست. در برابر برخی ابتذال‌های باید ایستاد و مُحکم هشدار داد و با آن‌ها برخورد درست کرد. آهنگ دافی از تاک داون و فدی که این روزها «زیر سن قانونی هم دافی» حسابی دست به دست می‌شود مصداق یکی از انواع ابتذال است که باید نسبت به آن هشدار داد.

همین یک خط که این روزها مشهور شده می‌تواند اثرات گسترده‌ای روی مخاطبان عموما نوجوان این آهنگ بگذارد، اثری که در ضمیر ناخوداگاه آن‌ها باقی می‌ماند.

واقعیت این است که این روزها نمی‌شود با سانسور، فیلتر و بگیر و ببند جلوی فیلم و موسیقی را گرفت، اما با انتخاب‌های درست و هشدار می‌توان در برابر موج‌ ابتذال‌های خطرناک ایستاد. زیر سن قانونی هم دافی هم یکی از همان موارد است، از آن مواردی که امیدواریم ویدئو رقص کودکان مهدکودک یا همخوانی معلم و شاگردان با آن منتشر نشود.

اگر معلم، مربی، روزنامه‌نگار یا هر نوع ترویج‌گر فرهنگی دیگری هستید نقش آگاهی بخش خود در چنین مواردی را اصلا دست کم نگیرید؛ یک جمله شما می‌تواند دامنه تاثیر چنین ابتذالی را محدود کند، هر قدر هم که اندک به نظر برسد.

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید