معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان دو صیاد مضطر پس از ۷ ساعت تلاش مداوم توسط خدمه ناجی در ۲۰ مایلی جنوب شرق جزیره کیش خبر داد .

نجات معجزه آسای دو صیاد گم شده در جزیره کیش + فیلم

به گزارش سلام نو، اسماعیل مکی زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز با اشاره به نجات جان دو صیاد مضطر در ۲۰ مایلی جنوب شرق جزیره کیش گفت: دو صیاد که به علت نقص فنی موتور به مدت دو روز در دریا سرگردان شده بودند با تلاش مرکز جستجو و نجات دریایی استان نجات و به آغوش خانواده بازگشتند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح جزئیات این عملیات جستجو و نجات بیان داشت: چند روز قبل دو صیاد از بندر شناس در غرب هرمزگان جهت صید عازم دریا شده که به دلیل نقص فنی در موتور و عدم ارتباط تلفنی با منطقه به مدت دو روز شرایط سخت سرگردانی در دریا را تجربه می کنند.

وی افزود: در پی طولانی شدن حضور صیادان در دریا و عدم ارتباط تلفنی، روز گذشته ۲۶ تیر ماه خانواده دو صیاد مفقود شده موضوع را به مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان اطلاع می دهند.

مکی زاده با بیان اینکه پس از دریافت خبر مفقودی بلافاصله ناجی ۱۲ از جزیره کیش عملیات جستجو و نجات را آغاز می کند گفت: آنچه مسلم بود امواج دریا قایق بدون موتور را به مکانی دور تر از آنچه صیادان محلی پیش بینی می کردند هدایت کرده بودکه این امر باعث شد تا شناور ناجی ۱۲ با پایش بخش وسیعی از گستره دریایی و ۷ ساعت تلاش مداوم صیادان را در ۲۰ مایلی جنوب شرق جزیره کیش پیدا کند.

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پس از نجات صیادان و یدک کردن قایق آنها به محل امن، افراد در سلامت کامل جهت انتقال به بندر حسینه به قایق همیار ناجی تحویل داده شدند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید