انتشار عکسی از آلودگی شدید هوا در تهران زنگ خطر را برای شهروندان به صدا درآورد.

خطر بیخ گوش شهروندان تهرانی + عکس شوکه کننده

به گزارش سلام نو به نقل از برترین‌ها، تشدید آلودگی هوا تا آنجا پیش رفته که تهرانی‌ها برای اولین بار در تاریخ ثبت و ضبط شاخص آلودگی هوا رنگ «قهوه‌ای» که نماد وضعیت خطرناک است را نیز تجربه کردند.

عکسی که نشان می‌دهد، دورِهم داریم می‌میریم!

آلودگی شدید هوا در کلانشهرها باعث برخی اخطارهای پیاپی برای گروه‌های حساس و حتی در مقاطعی برای کل شهروندان شده است. اما چرا در تابستان با وجود نبود پدیده وارونگی هوا باید درگیر آلودگی هوا باشیم؟

در همین رابطه پژمان موسوی، روزنامه‌نگار با انتشار تصاویری از وضعیت هوای تهران با گلایه در اینستاگرام خود نوشت:

* می‌دونم دیگه سِر شدیم، بی‌حس‌ایم، اون‌قدر مسئله داریم که دیگه به این نمی‌رسیم ولی این حد از آلودگیِ هوایی که این روزها داریم تجربه‌اش می‌کنیم، به راستی حیرت‌آور و خطرناک است.

* باور کنید وقتی وسطِ کثافتیم، درکی از اون و تصوری از عمقِ فاجعه نداریم؛ این تصویر را امروز سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ از جنوبی‌ترین نقطه‌ی تهران ثبت کردم. از این‌جا شاید بتوان تصویر بهتری از آن‌چه این روزها تنفس‌اش می‌کنیم دریافت کرد.(اون خطِ سیاهِ انتهای تصویر کوه‌های شمالی تهران است).

عکسی که نشان می‌دهد، دورِهم داریم می‌میریم!

* در خاطراتِ مردم، هیچ زمانی نبوده که هوا در گرم‌ترین روزهای سال مشابه یا بیشتر از سردترین روزهای سال آلوده باشد.

* تهران در کنارِ چند شهرِ دیگر این روزها لحظاتِ سخت و نفس‌گیری را تجربه می‌کند. کانون‌های تشکیل گرد و خاک در اطرافِ شهرها گسترده شده، بیابان‌ها پیشروی کرده و ریزگردها و ذرات معلق امانِ مردم را بریده‌اند.

* آن‌ها که بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی دارند، عمقِ این فاجعه را بیشتر حس می‌کنند و برای ما و در ظاهر انگار که همه‌چیز عادی است غافل از این‌که شرایط به گونه‌ای پیش رفته که به واقع همه با هم دورِهم داریم می‌میریم، آن‌هم در سکوت…!

کد خبرنگار: ۲۸
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید