دیدن جنگل و دریا، آن هم از ارتفاع بسیار هیجان‌انگیز است از این رو با ما همراه باشید و درباره تجربه‌ای متفاوت با تله کابین نمک آبرود بدانید.

تجربه‌ای متفاوت با تله کابین نمک آبرود

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین بخش های شهرک توریستی نمک آبرود تله کابین آن است که در جنوب شرقی مجموعه قرار دارد. این تله کابین، مرتفع ترین تله کابین کشور است که در سال ۱۳۷۲ با تلاش کارشناسان ایرانی به بهره برداری رسید. تله کابین نمک آبرود امکان صعود به بالای قله زیبای مدوبن و دیوحمام را فراهم می‌کند تا از تماشای چشم انداز و مناظر اطراف لذت ببرید. پس از رسیدن به ایستگاه بالایی تله کابین، فرصت آن را دارید تا در طبیعت کوهستانی-جنگلی این منطقه قدم بزنید. همچنین بوفه های فروش تنقلات مثل آش و سیب زمینی سرخ کرده به شما فرصت شکم گردی می دهند.

درباره تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های مجموعه تفریحی نمک آبرود به شمار می آید و افراد زیادی را برای تفریح به سمت خود جذب می کند. تله کابین از جمله تفریحاتی است که برای لذت بردن از ارتفاعات می توانید به سراغ آن بروید.

تجربه‌ای متفاوت با تله کابین نمک آبرود

شهر نمک آبرود که در استان مازندران قرار دارد، از طبیعتی بسیار زیبا و مطلوب بهره می برد و که همین موضوع اصلی ترین دلیل برای آن است که هزاران گردشگر داخلی و خارجی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود در خطه شمال کشور انتخاب کنند. یکی از پر طرفدارترین و پرجاذبه ترین شهرهای شمالی که می توان برای مسافرت رفتن انتخاب کرد، شهر نمک آبرود می باشد. نمک آبرود علاوه بر زیبایی ها و سرسبزی های طبیعی که در دل خود جای داده است، اماکن تفریحی متعددی دارد که معروف ترین آن ها تله کابین نمک آبرود می باشد. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با تله کابین مجموعه نمک آبرود که بسیار شهرت و محبوبیت در میان همگان دارد، آشنا شویم.

شهر نمک آبرود یکی از شهرهای استان مازندران است که وسعتی حدود ۶۵۰ هکتار از مساحت خطه شمال ایران را از آن خود نموده است. این شهر علاوه بر جاذبه طبیعی گردشگری و تفریحی، بخشی از آن را به شهرسازی اختصاص داده اند.

تجربه‌ای متفاوت با تله کابین نمک آبرود

بخشی که برای شهرسازی در نظر گرفته شده مساحتی حدود ۲۲۰ هکتار می باشد که در آن ویلا و ساختمان های چند طبقه برای اقامت های فصلی و دائمی ساخته می شود.

یکی از پر طرفدارترین و پرجاذبه ترین شهرهای شمالی که اغلب افراد برای مسافرت رفتن انتخاب می کنند، شهر نمک آبرود می باشد که در استان مازندران واقع شده است.

نمک آبرود شهری پر از جاذبه های طبیعی همچون دریا، ساحل، جنگل های سرسبز و وسیع، آب و هوای دل انگیز و غیره بوده و همواره از بهترین گزینه های گردشگری در میان شهرهای شمالی ایران به حساب می آید. نمک آبرود علاوه بر زیبایی ها و سرسبزی های طبیعی که در دل خود جای داده است، اماکن تفریحی متعددی دارد که معروف ترین آن ها تله کابین نمک آبرود می باشد.

تله کابین نمک آبرود از بهترین و محبوب ترین جاذبه های تفریحی در شهر نمک آبرود است که هر ساله گردشگران زیادی برای تفریح و بازدید این منطقه ی سر سبز از شمال سفر می کنند.

تجربه‌ای متفاوت با تله کابین نمک آبرود

با توجه به استقبال چشمگیر مسافرین از این قبیل تفریحات، تصمیم گرفته شد یک مقاله کامل در مورد ویژگی ها و جاذبه های تله کابین نمک آبرود بنویسیم. هنگامی که در مسیر رفتن به شهر نمک آبرود بوده و در جاده در حال حرکت هستید، خط تله کابین نمک آبرود را می توانید مشاهده کنید و برای رسیدن به نمک آبرود و مجموعه توریستی و گردشگری نمک آبرود لحظه شماری می کنید تا بتوانید سوار یکی از تله کابین ها شوید و از تماشای مناظر اطراف خود لذت ببرید.

ویژگی‌های خطوط تله کابین نمک آبرود

خط ۱ تله کابین: خط ۱ تله کابین، خط قدیمی تله کابین نمک آبرود بوده و دارای ۴۲ کابین‌ ۴ نفره‌ است. این خط مسیر ۲۱۰۰ متری را بهم وصل می‌کند و انتهای مسیر به بالای قله مدوبن ختم می‌شود.

ارتفاع کابل خط اول تله کابین بین ۴ تا ۵۰ متر متغیر است. ایستگاه اول این خط در دامنه کوه واقع شده و شما را از پای کوه روانه بالاترین نقطه کوه می‌کند، جایی که هوا تقریباً ۱۰ درجه خنک‌تر است.

تجربه‌ای متفاوت با تله کابین نمک آبرود

هر چه از ایستگاه جلوتر بروید از دریا دورتر و به پوشش جنگلی نزدیک‌تر می‌شوید. تله‌ کابین‌های این خط با سرعت ۳ متر بر ثانیه حرکت می‌کنند و این سواری کمتر از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. در بالای قله امکانات پذیرایی فراهم شده تا فضای خنک و دل‌نشین بالای قله را خاطره‌انگیزتر و به‌یادماندنی‌تر سازد، بعد از کمی استراحت یا شکم‌گردی در رستوران می‌توانید دوباره سوار تله کابین شوید و به پایین کوه بیایید.

خط ۲ تله کابین: خط دوم یا خط جدید تله کابین نمک آبرود با کابین‌های فایبرگلاس ۶ نفره‌اش شما را به قله دیو حمام و وسط افسانه‌های نقل شده از این جاذبه دیدنی می‌برد.

کابین‌های این خط با سرعت ۲ برابر کابین‌های خط اول حرکت می‌کنند و چاشنی هیجان را به این تجربه اضافه می‌کنند. خط دوم ۱۷۰۰ متر طول دارد ولی تنها ۵ دقیقه طول می‌کشد تا به انتهای مسیر برسید. این خط با ۳۵ کابین قادر است در طول روز ۸۰۰۰ گردشگر را حمل و جابجا کند.

تجربه‌ای متفاوت با تله کابین نمک آبرود

ایستگاه آخر خط دوم چندین رستوران، سرویس بهداشتی، امکانات رفاهی دیگری دارد و حتی نمایشگاه کوچکی از حیوانات تاکسیدرمی شده در بالای کوه وجود دارد که یکی از بخش‌های مورد علاقه خانواده‌هاست. در این موزه حیواناتی مثل شیر، خرس، پلنگ، قوچ، آهو و غیره در محفظه‌های شیشه‌ای به نمایش گذاشته شده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • یه جنوبی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    15 1
    دلم سفر شمال میخواد...
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      7 0
      بیا بریم باهم
  • م س IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    1 0
    منم ببرید😁
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 0
      سلام منم ببرید ممنون
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    سلام کسی می دونه هزینه بلیط نفری چند؟
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      0 0
      بله یک ماه پیش رفتیم که فقط خط ۲ فعال بود که ۶ نفره بود و هزینه ش هم ۱میلیون ۲۰۰ میشد
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      0 0
      تا برج 2 نفری 180بود
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    منم میام
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      0 0
      سلام یه هفته پیش نفری ۱۵۰بود
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    منم میام
  • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    یکی از زیباترین و مفرح ترین مکانهای شهرستان چالوس هستش.خط تله کابین نمک آبرود در زمان های گذشته قرار بود تا چند صد متر داخل دریا بره و انتهای مسیر در داخل دریا هم هتلی مجلل بهمراه امکانات رفاهی داشته باشه که متاسفانه این طرح در همین نقطه متوقف شد ، هرچند هنوز هم زیباترین و دلرباترین صحنه های طبیعی رو به چشم های گردشگر بیننده هدیه میده.
  • م IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    من میدونم
  • آیسان IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    هزینه تله کابین نمک آبرود چقدر است؟
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      1 0
      نفری 190هزتر تومان
  • خادم حسین محمودی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    خیلی جایی خوبیه بالای کوه رفتی ۲ساعت بشین استراحت کن همچی دارن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید