ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی IRIS-T از آلمان را دریافته کرده است.

ارسال سامانه دفاع موشکی پیشرفته آلمان به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز اعلام کرد آلمان اقدام به ارسال سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته به این کشور کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی با تقدیر از حمایت‌های گسترده برلین از کی یف از زمان آغاز جنگ، افزود: ما امروز دو سامانه دفاع موشکی IRIS-T از آلمان تحویل گرفتیم. این سامانه دفاع موشکی بسیار پیشرفته بوده و ما برای مقابله با حملات روسیه به شدت به آن نیاز داشتیم.

سامانه دفاع موشکی IRIS-T که سامانه‌ای آی ام ۲۰۰۰ نیز شهرت دارد یک سامانه دفاع موشکی میانبرد است که در اواخر دهه ۹۰ میلادی توسط آلمان تولید آن آغاز شد. هر یک از این سامانه‌های دفاع موشکی ارزشی معادل ۱۴۰ میلیون یورو دارند.

گرچه این سامانه به دلیل دقت بالا می‌تواند به اوکراین در جنگ با روسیه کمک کند، اما تسلیحات مورد استفاده در آن بسیار گران قیمت است. هر کدام از موشک‌های این سامانه ارزشی معادل ۴۳۰ هزار دلار دارد. این در حالی است که برآوردها نشان می‌دهد پهپادهای مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار دارد.

روسیه از ابتدای جنگ با کمک حملات گسترده پهپادی موفق شده است سامانه دفاع موشکی اوکراین را فرسوده کند.

سیل گسترده کمک‌های کشورهای غربی به رهبری آمریکا به اوکراین از زمان آغاز جنگ این کشور در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون همچنان جریان دارد. آلمان به عنوان موتور اقتصادی اتحادیه اروپا گرچه در ابتدا کوشید از ارائه تسلیحات پیشرفته به کی یف اجتناب کند، اما در نهایت برلین نیز با اعطای تانک‌های پیشرفته لئوپارد و سایر تسلیحات سنگین به جرگه یاری رسانان اوکراین پیوست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید