چابهار سواحلی تماشایی و زیبا دارد، به همین جهت با ما همراه باشید و درباره خاص‌ترین اسکله ایران بدانید.

خاص‌ترین اسکله ایران / اسکله بریس؛ جاذبه‌ای جالب در چابهار

سلام نو _ سرویس گردشگری: اسکله بریس از پرطرفدارترین اسکله‌های نزدیک چابهار است که در طول سال‌های اخیر گردشگران بسیاری برای تماشای زیبایی‌های آن به چابهار سفر کرده‌اند. از میان سواحل جنوبی کشور، سواحل خلیج فارس بیشترین شهرت را دارند؛ در حالی که سواحل دریای مکران در حوالی چابهار از سواحل منحصربه‌فرد صخره‌ای در ایران است.

بریس؛ اسکله‌ای زیبا و تماشایی

در سال‌های اخیر محدودیت‌ها برای بازدید از سواحل اطراف چابهار کاهش یافته است و افراد زیادی برای بازدید از اسکله‌های اطراف چابهار به این منطقه سفر می‌کنند.

بسیاری از گردشگران اسکله و ساحل بریس را از زیباترین جاهای دیدنی چابهار می‌دانند. با توجه به بکر بودن ساحل بریس، در حال حاضر امکانات زیادی در این منطقه وجود ندارد؛ اما زیبایی‌های چشم‌نواز این ساحل، بازدید از آن را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در سفر به چابهار تبدیل می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با اسکله بریس و زیبایی‌های ساحل آن، در ادامه با ما همراه شوید.

اگر از چابهار حدود ۶۰ کیلومتر به سمت شرق حرکت کنید در کناره سواحل زیبای مکران (سواحل دریای عمان)، با گذر ازجاده ای از میان کوه های مریخی، به بندری زیبا می رسید که نامش بریس است؛ یک بندر تاریخی که این روزها توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

خاص‌ترین اسکله ایران / اسکله بریس؛ جاذبه‌ای جالب در چابهار

بندر صیادی بریس در کرانه روستای بریس جای خوش کرده و نامش را از این روستا وامدار است.

این ساحل صخره ای-ماسه ای است و اگر بالای بخش صخره ای آن بایستید فاصله تان تا سطح دریا به ۳۰ متر می رسد و چشم اندازی دیدنی از دریا و پرواز مرغان دریایی، و قایق های کوچک ماهیگیری داخل آب خواهید داشت.

این قایق های ماهیگیری اصلی ترین دیدنی در ساحل هستند و بیشتر گردشگران برای عکس گرفتن با پس زمینه این قایق ها، راهی بریس می شوند؛ اما اگر مایلید به این قایق های ماهیگیری نزدیک شوید یا از بازار ماهی فروش های منطقه خرید کنید می توانید از راه باریکی که بخش مرتفع ساحل را به پایین و خور وصل می کند بروید و دمی را با مردم خونگرم جنوب بگذرانید.

همچنین ممکن است برخی از ماهیگیران مایل باشند تا شما را به یک قایق سواری تفریحی ببرند که می تواند تجربه ای متفاوت باشد.

از محصولات دریایی این بندر پیشنهاد می کنیم خرید شیرماهی، شوریده، حلوا، کوسه ماهی یا میگو تازه را فراموش نکنید.

خاص‌ترین اسکله ایران / اسکله بریس؛ جاذبه‌ای جالب در چابهار

برای بازدید از این بندر چند توصیه برای شما داریم؛ سعی کنید غروب آفتاب در بریس باشید تا منظره ای به یادماندنی برای همیشه در ذهن تان ثبت شود. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که زیر برخی از صخره ها خالی است و زیادی راه رفتن و نزدیک شدن به لبه صخره ها می تواند خطرآفرین باشد.

به هنگام سفر به این بندر، بردن کرم های ضد آفتاب قوی را فراموش نکنید. در این منطقه، آفتابی بسیار سوزان در حال تابش است و این ممکن است باعث آفتاب سوختگی پوستتان شود.

البته بدون شک این ساحل آن قدر زیبا هست که ارزشش را داشته باشید شما به خاطر دیدن آن این مشکلات و همچنین گرمی هوا را تحمل کرده و به استان سیستان و بلوچستان سفر کنید.

ما اطمینان داریم که این سفر می تواند با خاطراتی به یادماندنی و بسیار جذاب برای شما به همراه داشته باشید.

خاص‌ترین اسکله ایران / اسکله بریس؛ جاذبه‌ای جالب در چابهار

وقتی به یک کشور، صفت چهار فصل بودن را اطلاق می کنند، بدین معنی است که در هر فصلی زیبایی های خود را دارد.

بندر صیادی بریس نیز، از این قاعده مستثنی نیست و شما هر زمانی را که برای رفتن و بازدید از آن انتخاب کنید، جذابیت ها و زیبایی هایی مخصوص همان فصل را می توانید مشاهده کنید.

هر زمانی که به سواحل صخره ای و یا ماسه ای این بندر قدم بگذارید، می توانید صحنه های بی بدیل و تماشایی زیادی را مشاهده نمایید.

البته به افرادی که نمی توانند گرمای هوا را تحمل کنند، توصیه می کنیم فصول سرد سال، یعنی فصل زمستان را برای رفتن به این بندر صیادی انتخاب نمایند.

از اواخر فصل پاییز تا ماه های بهمن و یا اسفند می توان برای رفتن به این بندر اقدام کرد و راهی این سفر جذاب، متفاوت، به یادماندنی و زیبا شد.

اسکله جالب و خاص بریس در چابهار

یکی از زیباترین و کمیاب‌ترین سواحل صخره‌ای ایران ساحل و اسکله بریس چابهار است که از صخره‌های مرجانی تشکیل شده است و از سواحل زیبای چابهار است.

خاص‌ترین اسکله ایران / اسکله بریس؛ جاذبه‌ای جالب در چابهار

از بالای صخره‌های اسکله بریس می‌توان چشم‌انداز زیبایی از دریا با کشتی‌ها و قایق‌هایی که در حال رفت‌وآمد هستند را تماشا کرد.

صخره‌های مرجانی اسکله بریس در سال‌های پیش بزرگ‌تر و گسترده‌تر بوده است. اما در سال‌های کنونی با توجه به رفت‌وآمد بیشتری که در این منطقه انجام شده، صخره‌ها دچار ریزش شده و کوچک‌تر از پیش شده‌اند.

یکی از زیباترین منظره‌هایی که در این منطقه می‌توان دید، پرواز مرغ‌های دریایی است که برفراز لنج‌ها و صخره‌ها حس‌وحال دریا و اقیانوس را یادآوری می‌کنند.

اسکله بریس که به ساحل تراسی نیز معروف است، در فاصله ۶۰ کیلومتری بندر چابهار قرار دارد. ساحل بریس دارای سه دماغه است که یکی از آنها بزرگ‌تر از بقیه است و دماغه اصلی به حساب می‌آید.

ماهیگیران در این بندر ماهی‌های مختلفی مانند شیرماهی، ماهی شوریده، ماهی حلوا و میگو را صید می‌کنند. شکار لابستر هم که بیشتر برای صادرات به کشورهای دیگر صورت می‌گیرد، در این منطقه معمول است.

روستای بریس هم در نزدیکی اسکله بریس قرار گرفته و ۵۰۰ سال پیشینه دارد. آب‌وهوای این روستا گرم و مرطوب است.

خاص‌ترین اسکله ایران / اسکله بریس؛ جاذبه‌ای جالب در چابهار

این منطقه که به ساحل مکران معروف است، از فعال‌ترین اسکله‌های ماهیگیری کشور به حساب می‌آید. کشتی‌های بسیاری هم‌زمان در دریای مکران گردش می‌کنند و شما در هر لحظه‌ای که بر روی اسکله باشید، قایق‌های رنگ‌به‌رنگ زیادی را در حال رفت‌وآمد تماشا می‌کنید.

در سال‌های کنونی تبلیغات زیادی برای دیدار از این منطقه شده است و گردشگران بسیاری به دیدن اسکله بریس می‌روند. نکته مهمی که درباره صخره‌های مرجانی این منطقه وجود دارد، سست و ناایمن بودن آنهاست.

در دیدار از ساحل بریس باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید! صخره‌های زیبایی که از برترین جاذبه‌های توریستی این منطقه از ایران هستند، می‌تواند در صورت رفتن گردشگران بر لبه‌های آنها بسیار مرگبار باشند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید