در پایان معاملات دیروز دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ شاخص کل بورس با افزایش ۲۲ هزار و ۴۹۴ واحدی همراه شد، در این مطلب به بررسی و پیش بینی بورس برای امروز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ خواهید بود.

پیش بینی بورس برای امروز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ | بورس به تعادل می رسد؟

به گزارش سلام نو؛ به زبان ساده می‌توان گفت که بورس مکانی است که در آن خرید و فروش انجام می‌شود. حال این بازار بورس می‌تواند یک مکان فیزیکی یا در بستری مانند اینترنت باشد. آنچه خریداران و فروشندگان معامله می‌کنند، دارایی‌هایشان است که می‌تواند فیزیکی یا غیرفیزیکی باشد. بورس به دو نوع بورس کالا و بورس اوراق بهادار. طبقه‌بندی می‌شود. در بورس کالا، کالا و در بورس اوراق بهادار، سهام و اوراق قرضه مورد معامله قرار می‌گیرد.

پیش بینی بورس فردا | سومین روز متعادل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ با بازدهی ۱.۱۶ درصدی به میزان ۲۴۴۹۴ واحد افزایش یافت و به رقم ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۱۴۲ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۷ هزار و ۲۶۳ واحد به رقم ۷۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۵۰۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۳.۹۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۶۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۸ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۱۶ درصد رشد کردند؛ البته این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۰۲ درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۱.۰۵ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۰۴ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱.۳ درصد رشد کرد.

پیش بینی بورس امروز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

فرموله شدن نرخ خوراک و تغییر ارز پایه محصولات پتروشیمی‌ها، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، بهبود شرایط در بازارهای جهانی و قیمت کامودیتی‌ها، برخی خبرهای مثبت برای گروه خودرویی و بسیاری موارد دیگر باعث شده که بورس تهران شرایط به مراتب بهتری را نسبت به هفته‌های گذشته داشته باشد، اما همچنان برخی عنوان می‌کنند که رکود حاکم بر بازارها و تلاش‌های سیاستگذار برای کنترل تورم و تداوم سیاست‌های انقباضی، منجر به روندی کم‌رمق در بازار سهام خواهد شد.سلام نو

شاخص کل بورس پس از برگشتی که از میانه کانال ۱.۹ میلیون واحدی داشت، توانست رشد قابل قبولی را در کوتاه مدت تجربه کند، اما همانطور که در نمودار پیداست، در ناحیه کنونی، محدوده مقاومتی مهمی وجود دارد که شاخص کل فعلا نتوانسته به صورت کامل از آن خارج شود و در کنار آن حضور کندل‌ها در ابرکومو نیز بر این روند نوسانی و کم‌رمق افزوده است، اما اتفاقات روز جاری می‌تواند بهانه خوبی برای فرار از بند این مقاومت‌ها باشد ... به نظر می‌رسد که روند صعودی اصلی بازار با گذشت از محدوده ۲.۱۴ میلیون واحدی آغاز شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید