روز گذشته شنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری پنجشنبه، ۱۶ شهریور ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

افزایش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه + قیمت روز سکه، طلا
به گزارش سلام نو، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۱۶ شهریور) ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۱۵میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی با نرخ ۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و صد تومان اعلام شد.

امروز بهای هر اُنس طلا نیز در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۲۰ دلار است.سلام نو

طلا و سکه بخریم یا نخریم؟

بذرافشان تصریح می‌کند: ما باید ببینیم براساس این تحلیل‌ها، آیا این اتفاق تا ژانویه می‌افتد یا خیر. ولی در بازار داخلی فعلا شرایط نوسانی نیست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان این‌که به اعتقاد من، تا پایان ماه صفر هم که تقریبا روزهای پایانی شهریور می‌شود، نوسان افزایشی یا کاهشی قیمت را نخواهیم داشت، می‌گوید: در نهایت، همین قیمت‌ها را با نوسان یک تا ۳ درصد در بازار طلا و سکه خواهیم داشت.

رویداد۲۴ نادر بذرافشان در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به این‌که باید ببینیم نوسان اونس جهانی طلا، بازار ارز و عرضه و تقاضا چگونه خواهد بود، می‌افزاید: ما باید ببینیم در نیمه دوم سال و ماه ربیع‌الاول، آیا رونق به صنعت بازمی‌گردد یا شرایط تغییر می‌کند یا خیر.

رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان می‌کند: پیش‌بینی تحلیلگران تا سال میلادی جدید و ژانویه این است که اونس جهانی طلا به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار می‌رسد. اگر این اتفاق بیفتد، به طور قطع بازارهای داخلی دنیا نیز تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و افزایش قیمت داریم.سلام نو

بذرافشان تصریح می‌کند: ما باید ببینیم براساس این تحلیل‌ها، آیا این اتفاق تا ژانویه می‌افتد یا خیر. ولی در بازار داخلی فعلا شرایط نوسانی نیست.

وی متذکر می‌شود: کاهش تقاضا در بازار، مردم را دچار شبهه و شک و گمان کرده که امکان دارد کاهش قیمت‌ها باشد، اما من اعتقادی به این موضوع ندارم./ خبرآنلاین

پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 شهریور 1402 / در بازار انتظاری،‌ تنور معاملات طلا سردتر شد

قیمت طلا و سکه در هفته نیمه تعطیل شهریور با بازدهی مثبت بسته شد. این مقدار افزایش متاثر از رشد محدود قیمت دلار صورت گرفت و طلای جهانی با کاهش بیش از ۲۰ دلاری سیگنالی به بازار طلا نداد. این در حالی است که بازارهای مالی در انتظار تعیین و تکلیف خبرهای پایان تابستان هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه در هفته نیمه تعطیل شهریور با اینکه با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد اما این افزایش قیمت محدود بود و متاثر از افزایش تقاضا در بازار ارز صورت گرفت. پیش بینی قیمت طلا و سکه را در ادامه بخوانید.

سیگنال‌های ورودی به بازارهای مالی در هفته دوم شهریور مساعد بود. به اعتقاد معامله‌گران با وجودی که اخبار سیاسی ورودی به بازار مثبت است اما اثر خود را از دست داده و بازار در انتظار اخبار قطعی در خصوص رفع تحریم‌ها و توافق برجام است.

بازار منتظر کدام سیگنال است؟

موضوع نشست شورای حکام در ۲۰ شهریور و موضوع پایان تحریم‌های ۸ ساله ایران و تمدید یا عدم تمدید آن، از سیگنال‌هایی است که بازارهای مالی در انتظار تعیین تکلیف آن است. به اعتقاد معامله‌گران بازار طلا همین سیگنال‌ها نیز سایه رکود را بر بازار فلز زرد سنگین‌تر و به اصطلاح بازار را انتظاری کرده است.

تحلیلگران بازارها مهم‌ترین مقاومت پیش روی سکه امامی را محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌دانند. به نظر می‌رسد برای هفته سوم شهریور نیز با توجه به انتظار برای تعیین و تکلیف اخبار سیاسی، معاملات بازار طلا در محدوده‌های فعلی نوسان داشته باشند.

روند باثبات قیمت در روز پنجشنبه

روز گذشته قیمت طلا و سکه تغییر قیمتی چندانی نداشتند و با همان قیمت‌های روز سه‌شنبه معامله شدند. روز پنجشنبه ۱۵ شهریور قیمت سکه امامی با قیمت ۲۸ میلیون و ۱۵۷ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه بهار با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته سکه‌های نیم، ربع ‌ و گرمی بدون تغییر و با قیمت روز قبل معامله شدند. روز قبل نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با رقم ۶ میلیون تومانی روز گذشته معامله شد.

دیروز قیمت طلا کاهش داشت. هر مثقال با کاهش ۴۵ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت و به قیمت دو میلیون و ۳۵۳ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۲۲ هزار تومان رسید.

گفتنی است قیمت طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۱۹ دلار در حال معامله است و نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۲۶ دلار کاهش قیمت داشته است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید