تصاویری دیدنی از ساخت استادیوم فوتبال با الهام از مجموعه تخت‌جمشید و سبک معماری هخامنشی را ببینید.

ساخت استادیوم فوتبال به سبک معماری هخامنشی / تصاویر

تخت جمشید به عنوان یکی از آثار فرهنگی ماندگار ایران به شمار می رود که در حقیقت از جمله آثار بر جای مانده از دوره هخامنشیان می باشد تا جایی که این سازه پر از موضوعات اسرار آمیز است. تخت جمشید که نام دیگر آن ارگ پارسه است به عنوان پایتخت بسیار باشکوه کشور ایران شناخته می ‌شود که یادگاری امپراتوری هخامنشیان می باشد. این سازه در مرودشت در نزدیکی شیراز واقع شده و در حال حاضر از جمله میراث های فرهنگی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز از آن یاد شده و به ثبت رسیده است. قصر شاهی جمشید اگرچه حوادث تلخ متعددی را به خود دیده است اما در طول سالیان متمادی در برابر حملات و بلایای طبیعی توانسته اقتدار خود را حفظ نماید. با فراگیر شدن هوش مصنوعی ترکیب معماری های مدرن و سازه های باستانی یکی از کارهایی است که معماران زیادی آن را انجام می دهند و نتیجه کار آن ها بسیار دیدنی خواهد شد.

استادیوم با الهام از تخت جمشید

استادیوم با الهام از تخت جمشید

استادیوم با الهام از تخت جمشید

استادیوم با الهام از تخت جمشید

اسرار مربوط به ستون های تخت جمشید

هنگامی که به تخت جمشید سفر می کنید و ستون های تخت جمشید را می بینید ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که در آن زمان ها چگونه قادر بودند اینگونه ستون های بزرگی را بسازند؟ در حقیقت ستون های تخت جمشید از جمله مسائل شگفت ‌انگیزی است که باعث جلب توجه همگان شده است. ستون های تخت جمشید دارای چندین بخش است که از طریق قرقره های فلزی و همچنین برنزی که مشابه آن ها در خزانه وجود داشته است و همچنین با استفاده از ماشین های نخستین روی یکدیگر قرار گرفته اند.

تخت جمشید

دقت داشته باشید زمانی که معماران قصد داشتند ستون های تخت جمشید را برپا نمایند چندین نشانه یکسان در قسمت لبه قطعات مجاور یکدیگر قبل از اینکه به سمت بالا هدایت شوند نموده و این نقاط را در سوار نمودن قطعات بر روی یکدیگر قرار می گرفتند و خطوط و طرح های دلخواه به وجود می آمد.

جالب است بدانید طراحی و ساخت و ساز هایی که در تخت‌ جمشید صورت می‌ گرفت هیچگاه به پایان خود رسید و تا هنگامی که اسکندر به آنجا حمله کرد این ساخت و ساز ها ادامه داشت. در واقع به منظور متصل کردن تخته سنگ ها از چندین شیوه‌ های مختلف استفاده می کردند که یکی از این شیوه‌ ها قفل و جفت کردن آن ها به یکدیگر بود، بگونه‌ ای که بخشی از یک تخته سنگ را به حالت برجسته در آورده و به همان اندازه در تخته سنگ دیگر گودی ایجاد می ‌کردند و در نهایت هر دو را به یکدیگر متصل می کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید