در مواردی که جنین پسر باشد احساس حالت تهوع مادر بسیار کم است و حتی ممکن است رخ ندهد.

۱۰ علامت بارداری پسر که مادران باید بدانند!

به گزارش رکنا، در بیشتر موارد عدم داشتن بیماری صبحگاهی یا حالت تهوع، ضربان قلب نوزاد کمتر از ۱۴۰ ضربه در دقیقه باشد، ظهور جوش و آکنه در دوران حاملگی، ویار به غذای ترش و شور، بزرگتر شدن سینه راست نسبت به چپ، احساس دائمی سرما در پاها، افزایش وزن کل بدن، احساس خستگی بیشتر و سریع شدن رشد موها از علائم بارداری پسر است.

مادرهای باردار، با نمایان شدن نخستین نشانه‌های بارداری احساس بسیار خوبی را تجربه می‌کنند. این احساس تا حدود زیادی وابسته به جنسیت جنینی است که باردار هستند. تمایل والدین به دانستن جنسیت جنینشان از همان روزهای نخست آغاز می‌شود و آن‌ها هر روشی را برای دانستن آن امتحان می‌کنند. در این میان حتی با استفاده از افسانه‌ها و آداب و رسوم قدیمی نیز به دنبال راهی برای تعیین جنسیت جنین هستند که انجام بسیاری از این روش‌ها عجیب و جذاب است. با وجود آنکه اصلی‌ترین راه برای تشخیص جنسیت جنین، انجام سونوگرافی در ماه چهارم به بعد است، اما بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا زودتر از این تاریخ به جنسیت جنین پی ببرند. با این حال تجربه نشان داده است که با وجود آنکه برخی از علائم بارداری با جنسیت جنین ارتباطی ندارد، اما ممکن است در علائم بارداری پسر با دختر تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

تشخیص جنسیت جنین با بررسی مهم‌ ترین علائم بارداری پسر

عقب افتادن قاعدگی اصلی‌ترین نشانه بارداری است که با احتمال حدود ۱۰۰ درصد نشان‌دهنده بارداری خانم است. برخی از علائم بارداری مثل احساس خستگی، سردرد و لکه ‌بینی نیز رایج هستند و فارغ از جنسیت جنین، در اغلب زنان باردار دیده می‌شود. بروز این علائم در اغلب موارد می‌تواند نشان‌دهنده بارداری باشد؛ اما برای تشخیص قطعی، انجام آزمایش بارداری ضروری است.

نشانه‌های دیگری مثل تمایل شدید به خوردن برخی از غذاها (ویار) یا حس کردن طعم فلز در دهان نیز در برخی از زنان باردار دیده شده است. با این حال ممکن است با وجود شباهت بین علائم، شدت بروز آنها بسته به جنسیت جنین متفاوت باشد و سبب اختلاف علائم بارداری پسر با دختر شود. از طرفی، در مواردی ممکن است جنسیت جنین باعث بروز نشانه‌ای خاص در مادر شود.

۱. احساس حالت تهوع در صبح

حالت تهوع در صبح نشانه‌ای است که اکثر زنان باردار آن را تجربه کرده و از آن شکایت می‌کنند. با وجود آنکه جنسیت جنین چه پسر باشد و چه دختر تهوع صبحگاهی در زنان دیده می‌شود، اما شدت بروز آن بسته به جنسیت جنین متفاوت خواهد بود. در مواردی که جنین پسر باشد، احساس حالت تهوع بسیار کم است و حتی ممکن است رخ ندهد. همچنین، مادر پس از تهوع طعمی شور یا ترش را در دهانش احساس می‌کند که این یکی از علائم بارداری پسر است.

۲. تعداد ضربان قلب جنین؛ یکی از اصلی ‌ترین علائم بارداری پسر

ضربان قلب جنین با عبور از هفته هشتم بارداری با سونوگرافی قابل تشخیص است. تعداد ضربان قلب به‌طور متوسط از ۱۲۰ تا ۱۶۰ ضربان در دقیقه متغیر است. با این حال بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که اگر تعداد ضربان قلب جنین به کمتر از ۱۴۰ ضربه در دقیقه برسد، با احتمال بالایی جنسیت جنین پسر خواهد بود. تعداد ضربان قلب جنین پسر از دختر کمتر است. به همین ترتیب می‌توان اثبات کرد که میزان فشار خون در بارداری جنین پسر کمتر از دختر خواهد بود و این مورد نیز یکی دیگر علائم بارداری پسر است.

۳. رنگ تیره‌ ادرار و مدفوع

در مدت‌ زمان بارداری میزان ادرار مادر افزایش پیدا می‌کند. با این حال رنگ ادرار می‌تواند به تشخیص جنسیت جنین کمک کند. زمانی که مادر، حامل جنین پسر است، رنگ ادرار و مدفوع او نسبت به شرایط معمول تیره‌تر خواهد شد که به راحتی قابل تشخیص است. البته اینکه فقط چند بار رنگ ادرار مدفوع تیره باشند، دلیل محکمی برای پسر بودن جنین نیست. درواقع باید شاهد تیرگی ادرار و مدفوع در تمام طول بارداری باشید تا بتوانید جنسیت جنین را تعیین کنید.

۴. تغییرات در پوست و مو، از رایج ‌ترین علائم بارداری پسر

تغییرات شرایط جسمی مادر در هنگام بارداری می‌تواند بر سلامت پوست و موی او نیز تاثیر بگذارد. بر همین اساس، یکی از علائم بارداری پسر داشتن پوستی شفاف و سالم و عاری از هرگونه جوش، لک و آکنه است. از طرفی سلامت مو نیز در مادرانی که جنین پسر دارند، بهبود می‌یابد. به‌طوری که رویش مو تقویت می‌شود و مو ظاهر درخشان و شادابی پیدا می‌کند و ضخامت آن افزایش می‌یابد. البته این فقط به موی سر مربوط نمیشود و رویش موهای زائد نیز بیشتر خواهد شد.

۵. تغییرات خلق و خو

به دلیل تغییرات هورمونی که در هنگام بارداری ایجاد می‌شود، نوسانات اخلاقی نشانه‌ای رایج در میان مادران باردار است که تمام مادران باردار آن را تجربه می‌کنند و با جنسیت جنین ارتباط چندانی ندارد. با این حال یکی از علائم بارداری پسر بروز برخی از صفات مردانه مثل رفتارهای جسورانه است؛ زیرا میزان هورمون تستوسترون در این دوره، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

۶. تغییر در سینه‌ها؛ از دیگر علائم بارداری پسر

افزایش میزان هورمون‌ها در دوران بارداری باعث تغییر در اندازه سینه‌ها می‌شود. بزرگ شدن سینه‌ها از علائم معمول بارداری پسر و دختر است. با این حال اگر این افزایش اندازه متقارن نباشد (هم‌اندازه نبودن سینه‌ها) و سینه راست بزرگ‌تر از چپ باشد می‌تواند از علائم بارداری پسر به‌شمار بیاید.

۷. احساس سرما در پاها

مادران باردار فشار خون متفاوتی نسبت به شرایط معمول را تجربه می‌کنند؛ زیرا سیستم گردش خون آن‌ها فرایند خون‌رسانی به دو قلب را انجام خواهد داد. از طرفی، همانطور که پیش از این گفته شد میزان فشار خون در بارداری پسر کمتر از دختر است. این اتفاق به همراه سایر تغییرات جسمی مادر، سبب می‌شود تا هنگامی که جنین پسر است، مادر احساس سرما در پاهای خود داشته باشد. سرد شدن پاها، به خصوص به‌طور ناگهانی، یکی از رایج‌ترین علائم بارداری پسر به حساب می‌آید.

۸. تمایل به خوردن غذاهای ترش یا شور؛ از ساده ‌ترین علائم رایج بارداری پسر

تمایل شدید و هوس خوردن برخی از غذاها، نشانه‌ای رایج در میان زنان باردار است. با این حال نوع غذایی که مادر دوست دارد بیشتر آن را بخورد، می‌تواند با جنسیت جنین در ارتباط باشد. اگر جنین پسر باشد و سن حاملگی از ۸ هفتگی عبور کرده باشد، تمایل به خوردن مواد غذایی ترش و شور مثل ترشی، آلوچه و خیار شور بیشتر است و این یکی از رایج‌ترین علائم بارداری پسر به حساب می‌آید.

۹. اضافه وزن

همانطور که اشاره کردیم میزان تهوع در مادرانی که جنین در حال رشد آن‌ها پسر است، کمتر می‌باشد؛ به همین دلیل جذب مواد غذایی در آنان بیشتر خواهد بود. از طرفی جنین‌های پسر وزن بیشتری نسبت به جنین‌های دختر دارند. این دلایل سبب می‌شوند تا یکی از علائم بارداری پسر افزایش وزن مادر باشد. این افزایش وزن نیز بیشتر در ناحیه شکمی متمرکز است و در سراسر بدن به یک اندازه دیده نمی‌شود. به همین علت بهتر است که حتما در دوران بارداری با متخصص مشورت کرده و پرهیزهای غذایی را رعایت نمایید؛ زیرا اضافه وزن بیش از حد هم ممکن است مشکلاتی مثل تنگی نفس را برای مادر یا فرزند ایجاد کند.

۱۰. محل جنین در رحم

کیسه حاملگی در رحم می‌تواند در سمت چپ یا راست قرار گرفته باشد. برخی از افراد این مسئله را معیاری برای تعیین جنسیت جنین در نظر می‌گیرند و بیان می‌کنند که اگر جنین در سمت راست رحم قرار گرفته باشد از علائم بارداری پسر به شمار می‌آید.

روش ‌های تشخیص قطعی بارداری پسر

بسیاری از علائم و نشانه‌هایی که خانواده‌ها به‌عنوان داشتن جنین پسر در نظر می‌گیرند، قطعی نیست و به‌طور علمی اثبات نشده است. به همین دلیل برای تشخیص قطعی اینکه جنین پسر است یا دختر، روش‌های علمی پایه‌گذاری شده است. بهتر است فقط به علائم بارداری پسر بسنده نکنید و با انجام روش‌های تشخیصی توسط پزشکان متخصص به اطمینان برسید.

سونوگرافی شکمی:

از هفته ۱۶ بارداری به بعد با انجام سونوگرافی می‌توان جنسیت جنین را به‌طور قطعی تشخیص داد و این اصلی‌ترین راه است.

آزمایش DNA آزاد خون:

با مشاهده علائم بارداری پسر و با عبور از هفته نهم بارداری می‌توانید با دادن آزمایش خون و سنجش DNA آزاد در آن، جنسیت جنین را به‌طور قطعی تعیین کنید. از آنجایی که جنین دختر و پسر در کروموزوم‌های جنسی با هم تفاوت دارند، این روش با بررسی کروموزوم‌ها جنسیت را تعیین می‌کند و اختلالات کروموزومی احتمالی را تشخیص می‌دهد.

آمنیوسنتز:

در این روش مقداری از مایع آمنیوتیک که جنین را احاطه کرده است برمی‌دارند تا اختلالات کروموزومی در جنین را بررسی کنند. از آنجایی که تمامی کروموزوم‌ها، مورد بررسی قرار می‌گیرند، جنسیت جنین نیز تعیین می‌شود.

نمونه‌برداری از پرزهای کوریونی (CVS):

اگر علائم بارداری پسر را مشاهده می‌کنید و از هفته دهم بارداری عبور کرده‌اید، یکی از آزمایش‌هایی که برای تشخیص ناهنجاری‌های کروموزومی انجام می‌شود، نمونه‌برداری از جفت است که طی آن می‌توان جنسیت را نیز تعیین کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید