ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) مایه وحدت بین مذاهب اسلامی است چرا که چهار امام اهل سنت نیز از شاگردان امام جعفر صادق بودند.

رمز پیشرفت در جامعه اسلامی وحدت است

امام جمعه ارومیه گفت:بدون وحدت وهمدلی جامعه همواره در معرض هجوم دشمنان خواهد بود و پیشرفت در چنین جوامعی ممکن نیست.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: اگر در جامعه اسلامی وحدت و اتحاد وجود نداشته باشد، این جامعه همیشه در معرض خطر هجوم دشمنان قرار خواهد داشت.

وی افزود: اگر صمیمت و برادری در کشور ما حاکم باشد قطعا پیروزی نهایی اذعان مردم شریف ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: معارف  دینی که خداوند برای هدایت انسان‌ها فرستاده همگی در وجود مبارک پیامبر اکرم تجسم یافته است و لذا پیامبر خاتم تجسم عینی احکام و معارف الهی بر روی زمین است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم فرموده که هیچگاه دنیا را بر آخرت ترجیح ندهید و لذا پیامبر اکرم نیز فرموده اند حب دنیا منشا تمامی خطاها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه ارومیه با اشاره به هفتم مهرماه که به نام آتش نشانی و ایمنی نام گذاری شده است افزود:آتش نشانان از فداکارترین و ایثارگر ترین اقشار هستند و آنگونه که باید از فداکاری آن ها قدردانی نشده است ،لذا مردم و مسوولان باید بیشتر قدردان و سپاسگذار تلاش های این قشر باشند.

قریشی به نهم مهرماه روز بزرگداشت سالمندان نیز اشاره کرد و گفت:دین اسلام  احترام به والدین را بسیار مهم عنوان می کند به خصوص اگر این والدین به سنین کهنسالی برسند باید این احترام و تلاش برای خدمت به پدر و مادر سالمند بیشتر باشد چرا که نیاز این قشر به رسیدگی و محبت بیشتر است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) مایه وحدت بین مذاهب اسلامی است چرا که چهار امام اهل سنت نیز از شاگردان امام جعفر صادق بودند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید