ارتش پاکستان اعلام کرد: درپی حادثه تیراندازی از قلمروی افغانستان واقع در گذرگاه مشترک مرزی، دو شهروند پاکستانی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

فوری؛ مرگ دلخراش دو شهروند در تیراندازی از خاک افغانستان + جزییات

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رسانه‌های دولتی پاکستان نوشت: تازه‌ترین تنش در مرزهای دو کشور درحالی صورت می‌گیرد که پاکستان طرح اخراج پناهجویان غیرقانونی از جمله اتباع افغانستانی که به صورت غیرقانونی در پاکستان بسر می‌برند را به اجرا گذاشته است. این تصمیم دولت اسلام‌آباد واکنش شدید طالبان افغانستان را بدنبال داشته و کابل از اسلام‌آباد مطالبه کرده که در سیاست جدید خود برای اخراج پناهجویان تجدید نظر کند.

براساس این گزارش، ارتش پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تیراندازی بی دلیل یکی از نیروهای طالبان افغانستان از قلمروی خود به سمت افرادی که به صورت پیاده از طرف پاکستان درحال ورود به سمت افغانستان بودند، ۲ شهروند پاکستانی از جمله یک کودک کشته و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد.

ارتش پاکستان از طالبان افغانستان خواست تا علت این اقدام غیرمسئولانه را پیگیری کرده و فرد خاطی را دستگیر و تحویل مقامات مرزی پاکستان دهند.

پاکستان از هیات حاکمه موقت افغانستان خواست تا کنترل بر نیروهای خود در مرز مشترک و انضباط حرفه‌ای را برای واکنش مسئولانه به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده اعمال کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید