آنها ولودیمیر زلنسکی [رئیس جمهوری اوکراین] و ارتش وی را مسلح می کنند و موشک های دوربرد به آن می دهند. اما حتی موشک هایی که می توانند ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) را طی کنند، قادر هستند به خاک روسیه برسند و این مسکو را مجبور به واکنش می کند.

آمریکا با تسلیح اوکراین، روسیه را مجبور به استفاده از سلاح هسته‌ای می‌کند

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس یک روز پس از اظهارات ولادیمیر پوتین در خصوص لغو معاهده منع آزمایش هسته‌ای، گفت: آمریکا با تسلیح اوکراین، روسیه را مجبور به واکنش و استفاده از تسلیحات اتمی می‌کند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت: لوکاشنکو گفت که آمریکا با ارسال تسلیحات به اوکراین، روسیه را به سمت استفاده از سلاح هسته ای سوق می دهد.

وی که در جریان بازدید از یک منطقه نظامی در «برست» بلاروس این سخنان را اظهار می کرد، افزود: «تاکید می کنم این نظر من است که آمریکایی ها روس ها را به استفاده از وحشتناک ترین تسلیحات مجبور می کنند».

رئیس جمهوری بلاروس سپس ادامه داد: «آنها ولودیمیر زلنسکی [رئیس جمهوری اوکراین] و ارتش وی را مسلح می کنند و موشک های دوربرد به آن می دهند. اما حتی موشک هایی که می توانند ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) را طی کنند، قادر هستند به خاک روسیه برسند و این مسکو را مجبور به واکنش می کند».

وی خاطرنشان کرد که واکنش روسیه به چنین حملاتی بزرگ و عظیم خواهد بود، در غیر این صورت، چرا ما به این سلاح ها (هسته ای) نیاز داریم؟

به گفته رئیس جمهوری بلاروس، تشدید تنش ها میان کشورها می‌تواند به وضعیتی منجر شود که در نتیجه آن روسیه دکمه قرمز استفاده از سلاح هسته ای را روی میز بگذارد.

وی افزود که آمریکایی ها از چنین چیزی نمی ترسند، زیرا آنها در آن سوی اقیانوس هستند.

اظهارات لوکاشنکو پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه بیان می شود که اخیرا گفته بود امکان لغو تصویب معاهده منع آزمایش های هسته ای وجود دارد.

یک روز پس از اظهارات پوتین، ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه گفت که شورای دولتی دوما به طور قطع موضوع لغو تصویب معاهده جامع منع آزمایش هسته ای را در نشست بعدی خود مورد بحث قرار خواهد داد.

لوکاشنکو همچنین درباره سرنوشت نامشخص کمک های کنگره آمریکا به اوکراین، آن را سیگنالی برای کی‌یف خواند، به این معنا که باید شتاب کند، دامنه ضدحمله را گسترش دهد و مردان جوان بیشتری را به جبهه جنگ گسیل نماید.

رئیس جمهوری بلاروس گفت: «اکنون همه جا در رسانه ها زلنسکی را به دلیل روند کند ضد حمله سرزنش می کنند. وی سپس ضدحملات اوکراین را به دلیل استفاده از سربازان پیر ناموفق دانست».

لوکاشنکو در ادامه تشریح کرد که آمریکا به این دلیل از اوکراین حمایت می کند و خواهان تسریع ضدحمله است، زیرا جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد از پیروزی اوکراین در میدان نبرد برای افزایش محبوبیت خود استفاده کند.

به گفته رئیس‌جمهوری بلاروس، به دلیل شرایط سیاسی، جنگ جاری به اقتدار بایدن و دولت آمریکا نمی‌افزاید و بایدن هم باتوجه به نتایج نظرسنجی ها شکست می خورد. لذا رئیس جمهوری آمریکا به نوعی پیروزی نیاز دارد و برای برنده شدن باید چیزی را روی میز بگذارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید