احتمالا برای شما هم این سوال پیش می‌آید چرا در حالی که رسانه‌های غربی دنیا اکثرا در حال همدلی با رژیم اسرائیل هستند این رژیم باید با بمباران یک بیمارستان چند صد شهروند بی‌گناه را قتل عام کند!

نسل کشی اسرائیل در بیمارستان  المعمدانی غزه؛ پای ایران به جنگ باز می‌شود؟

سلام نو - سرویس بین‌الملل: وزارت بهداشت در غزه سه‌شنبه شب اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طبق برآوردهای اولیه، ۵۰۰ نفر از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند.

همزمان آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ۶ فلسطینی به دنبال بمباران مدرسه این سازمان در اردوگاه آوارگان المغازی در غزه به شهادت رسیدند.

فلسطینیان از شدت بمباران‌ها و بی‌خانمان شدن به مدارس سازمان ملل در نوار غزه پناه آورده‌اند، اما این مدارس هم به وسیله رژیم صهیونیستی بمباران می‌شوند.

تام بتمن، خبرنگار حوزه خاورمیانه بی‌بی‌سی در بیت‌المقدس می‌گوید تصاویری از بیمارستان الاهلی عرب در غزه دیده که حاوی انتقال سراسیمه پیکرهای خونین از ساختمان آسیب دیده بیمارستان است.

او می‌گوید تصاویری از پیکرهای خونین و خودروهای تخریب شده زیر آوار در خیابان روبروی بیمارستان مخابره شده است.

بنابر گفته مقام‌های محلی صدها نفر از مردم غزه که در پی هشدار اسرائیل آواره شده‌اند در راهروهای این بیمارستان پناه گرفته بودند.

مقام‌های شهری غزه می‌گویند انفجار حاصل حمله هوایی اسرائیل بوده است و صدها نفر همچنان زیر آوارها هستند.

ارتش اسرائیل می‌گوید در حال بررسی جزییات این گزارش است. یکی از سخنگویان رژیم صهیونیستی مدعی شد این اتفاق می‌تواند ناشی از موشک‌های خود حماس باشد و یکی از سخنگویان این رژیم نیز گفته تنها چیزی که به غزه می‌رسد بمب است.

چرا اسرائیل به بیمارستان المعمدانی حمله کرد؛ به میان کشیدن پای ایران یا اجبار به حماس به عقب نشینی مطلق؟

احتمالا برای شما هم این سوال پیش می‌آید چرا در حالی که رسانه‌های غربی دنیا اکثرا در حال همدلی با رژیم اسرائیل هستند این رژیم باید دست به جنایتی چنین واضح و نسل کشی چنین عریان بزند؟

اول از همه باید گفت که اسرائیلی‌ها کمترین نگرانی نسبت به تعییر موضع رسانه‌های غربی ندارند و چندان به مواضع رسانه‌های عربی اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها تلاش خواهند روایت اشتباه حماس را به خورد مخاطب غربی بدهند یا در نهایت به صراحت بگویند این بازی را حماس شروع کرد و این عاقبت جنگی است که خود حماس کبریتش را زد. رژیم صهیونیستی امروز در نقطه‌ای است که ذره‌ای نگران بازتاب رسانه‌ای اعمال خود نیست.

در چنین شرایطی هدف صهیونیست‌ها از این حمله چه بود؟ هدف مطلوب اسرائیل از روز نخست شخم زدن غزه است. آن طور که مقامات این رژیم گفتند غزه را ویران و دوباره می‌سازند. این مسئله نیازمند ورود زمینی به غزه است. چیزی که بر اساس شنیده‌های منابع اروپایی و آمریکایی تا این لحظه با مخالفت آمریکا رو به رو شده است. آمریکا با وجود حمایت تمام قد از اسرائیل به خوبی می‌داند که ورود زمینی صهیونیست‌ها به غزه در پای حزب‌الله و شاید ایران را به ماجرا باز کردن و جرقه انفجاری عظیم در خاورمیانه را زدن.  این مسئله مساوی با تدام حضور ایالات متحده در خاورمیانه است. آمریکا با آن هزینه و سرعت از افغانستان خارج نشد و آن را به طالبان نسپرد که به همین سادگی دوباره اسیر خاورمیانه شود. ظاهرا یکی از اهداف سفر بایدن نیز راضی کردن مقامات ارشد اسرائیل برای عدم ورود زمینی به غزه است.

در نتیجه هدف مطلوب رژیم صهیونیستی از این جنایت می‌تواند ترغیب حزب‌الله به اقدام علیه اسرائیل باشد، اقدامی که احتمالا پای ایران و آمریکا را به تنشی رسمی و گرم باز می‌کند. اما اگر حتی این هدف نیز محقق نشود می‌توان این اقدام را در چهارچوب سوابق رژیم کودکش اسرائیل تحلیل کرد. صهیونیست‌ها هر وقت در نبرد به گرهی برخورد کنند با هدف قرار دادن زنان، کودکان و مجروحان دنبال زمین زدن حریف خود می‌روند. کشته شدن چیزی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ و در بعضی روایت ۱۰۰۰ شهروند چیزی نیست که حتی در شرایط جنگی امروز بتوان از آن گذشت.

صهیونیست‌ها امیدوارند با این کار اولا حماس را به واکنشی غیرانسانی وادار کنند و بعد آن‌ها را پای میز مذاکره‌ای بکشانند که جز شکست و واگذاری زمین هیچ چیزی برای آنان ندارد.

باید صبر کرد و دید صبح این شب خونین چه می‌شود و آیا مسیر سومی باز خواهد شد یا خیر؟

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زینب IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    😭😭😭😭😭الهی که آخرین شب اسرائیل باشه. خدا به حق خون تک تک اون آدما، نابودی را هر چه زودتر نصیب این دولت و این رژیم غاصب کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید