باتوجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت رابطه نفت و بیت کوین یک رابطه مستقیم است. به این شکل که هر زمان قیمت نفت به دلیلی روند افزایشی به خود بگیرد، بیت کوین هم با افزایش قیمت رو به ‌رو شده و روندی صعودی به خود می‌گیرد.

تاثیر تنش‌های خاورمیانه بر قیمت بیت کوین و طلا

همان‌طور که می‌دانید کشورهای فعال در خاورمیانه اغلب در حوزه فروش نفت فعالیت می‌کنند؛ بنابراین با ایجاد تنش در این منطقه قیمت نفت روند صعودی به خود می‌گیرد و برعکس تاثیرات منفی بر بازار سهام می‌گذارد. در این مقاله قصد داریم تاثیر تنش‌های خاورمیانه بر قیمت بیت کوین و طلا را به دقت مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را دارید، خواندن این مطلب برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

قیمت بیت کوین امروز

قیمت بیت کوین امروز و در زمان نگارش این مقاله ۳۴۷۹۵۹۱ دلار است که در مقایسه با روزها و هفته‌های گذشته چند درصدی افت قیمت داشته است. علت این موضوع به عوامل مختلفی مربوط می‌شود. به طور مثال درگیری‌ها در فلسطین اشغالی، فروش حجم بالایی بین کوین توسط استخراج کنندگان و همچنین شرایط کلان اقتصادی، از جمله عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت بیت کوین معرفی شده‌اند. در هفته‌های اخیر مقیاس فروش بیت کوین بسیار قابل توجه بوده و حجم زیادی بیت کوین در هفته‌های اخیر به فروش رسیده‌اند. به جرئت می‌توان گفت بزرگترین میزان فروش ماینرها در ماه‌های اخیر متعلق به این بازه زمانی بوده است.

شرایط بحرانی منطقه و احتمال گسترش و مداومت جنگ باعث شده است تا عده‌ای با فکر ترس از دست رفتن سرمایه خود، فشار فروش را بیشتر کنند و تاثیر تنش‌های خاورمیانه بر قیمت بیت کوین و طلا موجب فروش ارزهای دیجیتال و در نهایت موجب سیر بازار نزولی شده است. اما انتظار می‌رود پس از یک رویداد مهم در بازار بیت کوین یعنی هاوینگ، این میزان فشار برای فروش کاهش پیدا کند و به تدریج شاهد صعود بازار و افزایش ارزش بیت کوین باشیم. بازار بیت کوین و طلا تا حد زیادی تحت تاثیر احساسات قرار دارد و همزمان با کاهش یا افزایش تقاضا، شاهد صعود یا نزول قیمت‌ها خواهیم بود.

تاثیر تنش‌های خاورمیانه بر قیمت بیت کوین و طلا

همان‌طورکه می‌دانید منطقه خاورمیانه یکی از نفت خیزترین مناطق جهان است و کشورهای واقع در این منطقه اغلب در حوزه خرید و فروش نفت خام فعالیت می‌کنند. از طرفی در زمان بحران و جنگ نیاز به نفت افزایش پیدا می‌کند و میزان تقاضا از آن به طور چشمگیری بالا می‌رود.

این موضوع قیمت نفت را دچار افزایش می‌کند. با توجه به اینکه نفت، طلا و بیت کوین رابطه‌ای مستقیم دارند و تاثیر تنش‌های خاورمیانه بر قیمت بیت کوین و طلا موجب تغییر قیمت آن می‌شود؛ بنابراین در زمان ایجاد تنش در منطقه خاورمیانه قیمت نفت بالا می‌رود و این موضوع قیمت طلا و بیت کوین را با صعود مواجه می‌کند.

صعود یا سقوط در انتظار طلا و بیت کوین!

همان‌طورکه می‌دانید نفت خام ماده اولیه مورد استفاده در صنایع مختلف است و هرگونه نوسان در قیمت آن، اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی نفت و طلا یک همبستگی قوی دارند و هر زمان که افزایش یا کاهش قیمت در نفت اتفاق بیافتد، بلافاصله پس از آن شاهد تغییر قیمت طلا خواهیم بود. زمانی که قیمت نفت بالا می‌رود، تورم نیز افزایش می‌یابد؛ چراکه قیمت بالای نفت باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. همین ارتباط میان تورم و قیمت نفت، برای سرمایه گذاران طلا موضوعی بسیار مهم است، به این علت که با افزایش تورم قیمت طلا هم بالا می‌رود.

تاثیر تنش‌های خاورمیانه بر قیمت بیت کوین و طلا

بنابراین هر زمان تنشی در منطقه خاورمیانه ایجاد شود، قیمت نفت خام روند صعودی و افزایشی به خود می‌گیرد و به این ترتیب دارایی‌هایی نظیر سکه، طلا، دلار و... را با روندی رو به رشد روبه‌رو می‌کند. امروزه ارزهای دیجیتال به یکی از مهم‌ترین و البته محبوب‌ترین منابع سرمایه گذاری شناخته شده‌اند و در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نقش مهم ارزهای دیجیتال و در راس آن‌ها بیت کوین بر زندگی بشر، چندان تفاوتی با نقش مهم نفت بر زندگی‌ها ندارد و هر دوی آن‌ها در راستای آسایش و رفاه بشر فعالیت داشته‌اند. باتوجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت رابطه نفت و بیت کوین یک رابطه مستقیم است. به این شکل که هر زمان قیمت نفت به دلیلی روند افزایشی به خود بگیرد، بیت کوین هم با افزایش قیمت رو به ‌رو شده و روندی صعودی به خود می‌گیرد. بنابراین تاثیر تنش‌های خاورمیانه بر قیمت بیت کوین و طلا این گونه است که زمانی که هرگونه تنش و درگیری در منطقه خاورمیانه ایجاد شود، قیمت نفت افزایش می‌یابد و در نتیجه شاهد بالا رفتن قیمت بیت کوین خواهیم بود. باتوجه به بررسی‌های بیان شده تنش‌های ایجاد شده در منطقه خاورمیانه با تاثیرگذاری بر قیمت نفت خام، قیمت بیت کوین و طلا را با افزایش روبه‌رو می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید