هرمزگان مملو از جاهای دیدنی است در این میان حتما از مکان های دیدنی جزیره هندورابی بازدید کنید.

حتما از مکان های دیدنی جزیره هندورابی بازدید کنید

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از جزایر بکر و دیدنی استان هرمزگان که در خلیج‌فارس قرار دارد، جزیره هندورابی است. مساحت این جزیره در مقایسه با جزایر دیگر ایران در خلیج‌فارس، بسیار کوچک است؛ تا جایی‌که می‌توانید دور این جزیره را در کمتر از ۲۰ دقیقه طی کنید. مساحت آن ۲۲ کیلومتر است و بین جزیره لاوان و جزیره کیش قرار گرفته‌است.

آشنایی با جزیره زیبا هندورابی

سفر به جزیره‌های منزوی و بکر، می‌تواند گردشی بسیار دلنشین و جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی باشد. ایران نیز جزیره‌های خلوت و کوچکی دارد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به جزیره هندورابی اشاره کرد که می‌تواند مقصد گردشگری فوق‌العاده‌ای برای شما باشد. هندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان به شمار می‌رود. این جزیره حدود ۲۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا در بالاترین نقطه خود به حدود ۴۵ متر می‌رسد؛ هیچ‌گونه بلندی و کوهی در این جزیره مشاهده نمی‌شود و سطح آن کاملا هموار است. در سال ۱۳۸۹ شمسی، به دستور رئیس‌جمهوری وقت، جزیره هندورابی به محدوده منطقه آزاد کیش الحاق شد تا گردشگری در آن رونق بیشتری یابد.

حتما از مکان های دیدنی جزیره هندورابی بازدید کنید

برای رفتن به جزیره هندورابی، بهترین و در دسترس‌ترین راه، سفر دریایی است و از چندین مبدا انجام می‌پذیرد. نزدیک‌ترین مسیر به هندورابی، از مبدا بندر چیرویه است؛ از چیرویه تا هندورابی را می‌توان در مدت زمان ۲۰ دقیقه طی کرد؛ از بندر لنگه و لاوان نیز می‌توان با قایق به‌سمت هندورابی رفت؛ ولی باید مسافت بیشتری را پیمود. مسیر دیگر رفتن به جزیره هندورابی نیز از کیش است. در کیش، بلیط‌های کشتی به مقصد هندورابی در ساعات مختلف در دسترس هستند.

در آب‌های پیرامون جزیره هندورابی، صخره‌های مرجانی زیادی وجود دارند؛ از همین رو، موجودات آبزی زیادی در آنجا زندگی می‌کنند. از جمله ماهی‌های اطراف جزیره هندورابی می‌توان به جراح ماهی، طوطی ماهی، یونیک، پیکاسو، ملوان و ماهی تن دم زرد اشاره کرد. علاوه بر این، داخل جزیره، در اواخر زمستان و تا ابتدای تابستان، لاکپشت‌های زیادی برای تخم‌گذاری به سواحل هندورابی می‌آیند که مناظری بسیار تماشایی و شگفت‌انگیز را ایجاد می‌کنند. پرندگانی همچون شاهین و باز نیز در هندورابی به چشم می‌خورند.

در اسناد تاریخی دو دلیل برای نام‌گذاری هندورابی آمده است. در این اسناد، از جزیره هندورابی با نام «ابرون» یاد می‌شود؛ با این حال، هلندی‌ها در سال ۱۶۴۵ میلادی، نام «هورن» را روی این جزیره گذاشتند؛ از همین رو، احتمال دارد که این دو نام در گویش مردم و در گذر زمان، به «هندورابی» تغییر پیدا کرده‌اند. از سوی دیگر و بنابر افسانه‌ای قدیمی، عاشق و معشوقی به نام هند و رابی به این جزیره سفر می‌کنند تا باقی زندگی خود را در آنجا بگذرانند و از آن زمان،‌ این جزیره به نام هندورابی شهرت یافته است.

حتما از مکان های دیدنی جزیره هندورابی بازدید کنید

جاهای دیدنی هندورابی

آب‌انبار هندورابی

آب‌انبار هندورابی، آب‌های باران را در خود جمع می‌کند و ساکنان محلی، از آن‌ها برای مصرف خود بهره می‌گیرند؛ از همین رو، آب‌انبار اهمیت بسیار بالایی برای آن‌ها دارد. در حقیقت، آب‌انبار مکمل چاه‌های آب شیرین جزیره به شمار می‌رود و در مواقع کمبود آب بسیار کارآمد است.

تفریحاتی جزیره هندورابی
اگر قصد سفر به جزیره هندورابی را دارید باید این نکته را در ذهنتان داشته باشید که دارید به یک طبیعت بکر می‌روید و نباید انتظار امکانات تفریحی و گردشگری زیادی را در این جزیره داشته باشید. در این جزیره نیز می‌توانید تفریحات زیر را امتحان کنید.

ماهیگیری
در جزیره هندورابی می‌توانید لذت ماهیگیری را تجربه کنید. در مناطق شرقی و جنوبی این جزیره سکوهایی برای گردشگران ساخته‌شده است تا بتوانند به‌راحتی بر روی آن بایستند و قلاب ماهیگیری خود را به درون آب دریا بیندازند و مدتی را صبر کنند تا یکی از ماهی‌های اطراف این جزیره در قلاب آن‌ها گیر کند. اگر اهل ماهیگیری هستید، حتما در زمان سفر به جزیره هندورابی قلاب ماهیگیری خود را همراه خود ببرید.

تفریحات آبی
در جزیره هندورابی یک کلوپ تفریحی ایجاد شده‌است که می‌توانید به آن سر بزنید و از امکانات تفریحی موجود در آن استفاده کنید. در این کلوپ می توانید تفریحات آبی همچون قایق‌سواری دور جزیره، بنانا و جت اسکی را امتحان کنید. از دیگر امکانات تفریحی این کلوب می‌توان به موتورسواری در ساحل جزیره هندورابی اشاره کرد. اگر به موتورسواری علاقه دارید، حتما به این کلوب بروید.

حتما از مکان های دیدنی جزیره هندورابی بازدید کنید



آثار تاریخی
همانند دیگر جزایر خلیج فارس، در جزیره هندورابی نیز می‌توانید آثار و بقایای نیروهای نظامی پرتغالی‌ها را ببینید. این آثار شامل دژهای نظامی ای است که در زمان گذشته، نیروهای نظامی کشور پرتغال در این جزیره بنا کرده‌اند. اما در حال حاضر فقط دیواره‌های آن باقی مانده‌است.
از دیگر آثار تاریخی موجود در جزیره هندورابی می‌توان به روستای مخروبه‌ای به نام «الدورات» اشاره کرد. در این روستا چند آب‌انبار قدیمی وجود دارد.

پیاده‌روی در طبیعت بکر جزیره هندورابی
یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در این جزیره امتحان کنید، پیاده‌روی در طبیعت بکر این جزیره است. با پیاده‌روی در ماسه‌های ساحل این جزیره می‌توانید حیوانات مختلفی از جمله لاک‌پشت ها و مرجان‌ها را مشاهده کنید.
اگر از دیدن پدیده‌های طبیعی لذت می‌برید و بودن در دل طبیعت برای شما آرامش بخش است، می‌توانید هنگام طلوع یا غروب آفتاب در ساحل این جزیره بنشینید و مدتی را به افق خیره شوید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید