فرماندار اردبیل گفت: ۹۶ درصد کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل تأیید صلاحیت شدند.

چند درصد نامزدهای انتخاباتی اردبیل تایید شدند؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: از اول مرداد سال‌جاری و به دنبال تصویب قانون جدید انتخابات تغییرات قابل توجهی در این قانون اعمال شد به طوری که روند انتخابات از ۹۳ روز به ۲۵۰ روز تغییر یافت.

وی با اشاره به اینکه از نیمه مرداد شروع فرآیند پیش ثبت‌نام کاندیداها در سامانه وزارت کشور آغاز شد، تصریح کرد: در گام اول در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۴۳۵ نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۲۱۵ نفر حائز شرایط اولیه بودند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، گفت: با شروع فرآیند ثبت‌نام قطعی از ۲۷ مهرماه، کاندیداها وارد فاز جدیدی از انتخابات شده و با شروع بررسی صلاحیت‌ها بالغ بر ۹۶ درصد کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شدند.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه در مواد مختلف قانون انتخابات تأیید و یا رد صلاحیت‌ها و نحوه آن به صراحت اعلام شده است، افزود: رویکرد مقام معظم رهبری برای انتخات در چهار محور مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت است که باید با ایجاد فضای مناسب سیاسی حضور سلایق مختلف مردم را در انتخابات فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات نشان از پویایی سیاسی جامعه است، خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات برخلاف دوره‌های پیشین مقرر شده تا برخی امکانات دولتی به نفع کاندیداها استفاده شود به طوری که با در اختیار گذاشتن سالن‌های ورزشی، مساجد، مدارس و… کاندیداها می‌توانند برنامه انتخاباتی خود را به مردم عرضه کنند.

اعتماد اعجازی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش اساسی را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایفا می‌کنند که ضروری است با حضور فعال در عرصه انتخابات، مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشانیم.

فرماندار اردبیل بیان کرد: برای حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس در ۱۱ اسفندماه تمامی عوامل اجرایی پای کار هستند به طوری که در ۴۲۰ شعبه در استان عملیات رأی‌گیری اجرایی خواهد شد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید