با ورود بعضی از محصولات شیمیایی به بازار بورس در سال های اخیر، روند تقاضا و عرضه این محصولات به ثبات رسیده و قیمت آن ها متعادل شده است. و فروش مواد شیمیایی در بازار بورس، در نهایت اعتماد صورت می گیرد، و عرضه این محصولات از طریق بورس، موجب کاهش ریسک در معامله خواهد شد

فروش مواد شیمیایی بر پایه بورس

یکی از معیارهای مهم و اساسی متخصصان فروش مواد شیمیایی، آگاهی داشتن از بورس به صورت روزانه می باشد. و به دلیل اینکه امروزه بیشتر محصولات پتروشیمی به بخش صادرات و واردات عرضه می گردد. بایدکارشناسان فروش اطلاعاتشان به روز باشد تا وقتی مشتریان تصمیم به خرید می گیرند، بتوانند اطلاعاتشان را هنگام فروش در اختیاران خریداران بگذارند و گزینه های بیشتری را به آنها معرفی کنند. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

فروش مواد شیمیایی در بورس و مزایای آن

مواد شیمیایی ممکن است، به صورت فرمولاسیون های شیمیایی باشند که ترکیب آنها با یکدیگر بر عملکرد محصول مورد نظر مشتری تاثیر گذار است. در نتیجه گزارش های بدست آمده از بورس، چندین بخش از مواد شیمیایی را تحت تاثیر قرار می دهد. که به بخش محصولات بازارگرا و یا کاربردی تقسیم می شوند.

منظور از محصولات بازارگرا استفاده از یک صنعت یا بازار خاص مانند مواد شیمیایی الکترونیکی یا نفتی است. که توسط یک بازار مورد استفاده قرار می گیرد.

و منظور از محصولات کاربردی دسته ای از محصولات که عملکرد مشابهی مانند چسب ها، آنتی اکسیدان و … می باشند. و در این دسته توسط چندین بازار مختلف صورت می گیرد. در بخش زیر به شما را با چند نمونه از  فواید آگاهی از بورس آشنا می کنیم.

بازار رقابتی فروش مواد شیمیایی در سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱ پنج بخش بزرگ بازار رقابتی، شیمیایی تخصصی جهان اعم از مواد شیمیایی الکترونیکی، پلیمری، پاک کننده های صنعتی، سازمانی، عطر ها و … دارای سهام ۲۸ درصدی بودند. که این کشورهای رقابتی شامل موارد زیر هستند:

چین یکی از کشورهای مصرف کننده مواد شیمیایی تخصصی اعم از آنتی اکسیدان، کاتالیزورها، افزودنی های خوراکی، افزودنی های پلاستیکی، کاغذ، نساجی و … می باشد.

آمریکا شمالی یکی از بزرگترین مصرف کننده ها، بازدارنده های خوردگی، آرایشی، پاک کننده های صنعتی و سازمانی، جوهر های چاپ و … می باشند.

اروپای غربی اولین مصرف کننده مواد مغذی و طعم دهنده ها و عطرها است. سایر آسیاها بالاترین ارزش مصرف را برای مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت نیمه هادی ها دارند.

فروش مواد شیمیایی بر پایه بورس

فروش محصولات شیمیایی بر اساس ارزش روز

از گذشته تا حال، شرکت های شیمیایی تخصصی محصولات خود را بر اساس ارزش روز به فروش می رسانند. که این عاملی برای پیشرفت در مدیریت تجارت، تامین مواد شیمیایی، افزایش آگاهی مشتریان می باشد.

بر این اساس نتیجه می گیریم که مواد شیمیایی شبیه کالا می باشند، و بر اساس قیمت روز به فروش می رسد. و همین امر باعث بهبود هزینه های سود می شود.

قیمت مواد شیمیایی در بورس

تنوع مواد شیمیایی باعث شده، تا اطلاع از این که قیمت این مواد در بورس برای هر تولید کننده ضروری باشد. به همین علت آگاهی داشتن یکی از مهم ترین دغدغه های تولیدکنندگان صنایع در حوزه ی انتخاب مواد شیمیایی با کیفیت و قیمت مناسب است، که انتخاب این مواد، مزیت رقابتی اصلی آن ها را مشخص می کند. بررسی این سوال که قیمت مواد شیمیایی در بورس چقدر است با بررسی بورس آن در ایران تکمیل گردد. که همین امر باعث شد ایران جزء یکی از بهترین بازارهای مواد شیمیایی در دنیا محسوب شود.

کشور غنی از نظر مواد شیمیایی

ایران، کشوری غنی از انواع مواد شیمیایی طبیعی مواد با بهترین کیفیت و بالا ترین خلوص است. قیمت هر کدام از این مواد ممکن است روزانه دچار نوسان شود. پس هنگام خرید باید در همان روز از قیمت آن محصول مطلع شوید.

فروش مواد شیمیایی بر پایه بورس

عوامل موثر در قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی

عوامل بسیار زیادی مثل انواع گریدهای محصولات شیمیایی بر اساس درصد خلوص، نرخ ارز، قیمت جهانی، بورس کالا، بر قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی تاثیر گذار هستند. در ایران و قیمت فروش مواد شیمیایی بر پایه قیمت های جهانی مشخص می گردد. به همین دلیل، جهت محاسبه قیمت نهایی این مواد، باید قیمت جهانی آن را در قیمت دلار ضرب کرد تا نرخ ریالی آن به دست بیاید.

فروش مواد شیمیایی بر پایه بورس

در آخر

با ورود بعضی از محصولات شیمیایی به بازار بورس در سال های اخیر، روند تقاضا و عرضه این محصولات به ثبات رسیده و قیمت آن ها متعادل شده است. و فروش مواد شیمیایی در بازار بورس، در نهایت اعتماد صورت می گیرد، و عرضه این محصولات از طریق بورس، موجب کاهش ریسک در معامله خواهد شد. در همین راستا شما می توانید محصول خود را به سراسر جهان عرضه نمایید. و یا از این طریق مواد شیمیایی مورد نظر خود را تهیه کنید.

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو، تامین کننده مواد اولیه شیمیایی می باشد. شما عزیزان می توانید جهت خرید مواد شیمیایی و پلیمری با شماره ۸۸۰۶۴۸۰۰ تماس حاصل نمائید، تا کارشناسان فروش شما را در خرید و تهیه محصول مورد نظر راهنمایی کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید